Strona 1 z 1

[mk4] Kobieta w potrzebie 1.4 1999 gaśnie na niskich obrotach kontrolka akumulatora

: wt lis 20, 2018 21:34
autor: Emeś
Witam
Mam problem, mój golf na zimnym silniku po odpaleniu gaśnie i po zgaśnięciu zaczyna świecić się kontrolka akumulatora... Odpala ładnie ale jest tez tak że po odpaleniu dodam gazu i jak puszczę gaz to po tym jak spadnie z obrotów to gaśnie i znowu kontrolka. Muszę go mocno przygazowac i chwilę pojeździć, dopiero jak się rozgrzeje to jest ok i nie gaśnie. Zauważyłam też że jak odpalę.samochod to słabiej palą mi się światła a jak przygazuje to mocniej. To samo jest z nawiewem. Dodatkowo przy odpaleniu słyszę jakiś.dziwny dźwięk. Również dziś przy dodawaniu gazu dziwny dźwięk się pojawił. Wszystko ustaje jak auto jest rozgrzane. Wiem że muszę wymienić przepustnicę. Czy to równiez może byc problem alternatora? Proszę pomóżcie jestem kobietą a jak pojadę do mechanika z zerowa wiedzą to ze mnie zedrze... Jakiś chociaż mocno orientacyjny koszt naprawy? Dzięki za pomoc

[mk4] Re: Kobieta w potrzebie 1.4 1999 gaśnie na niskich obrotach kontrolka akumulatora

: śr lis 21, 2018 19:27
autor: muszkatobiasz
na pewno coś z ładowaniem alternatora na wolnych nie wytwarza prądu

[mk4] Re: Kobieta w potrzebie 1.4 1999 gaśnie na niskich obrotach kontrolka akumulatora

: śr lis 21, 2018 21:18
autor: hak64
Sądzę że to nie tylko problem alternatora i słabego ładowania. W takim przypadku po odpaleniu silnika już nie powinno być problemu z gaśnięciem. Problem może dotyczyć przepustnicy, czujnika temperatury, lub sondy lambda (wszystkie odpowiadają za dawkowanie paliwa).

[mk4] Re: Kobieta w potrzebie 1.4 1999 gaśnie na niskich obrotach kontrolka akumulatora

: śr lis 21, 2018 21:35
autor: marcin7x5
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury wody. Być może nie wskazuje do ECU silnika właściwej temperatury przez co zimny silnik nie pracuje na odpowiednio wzbogaconej mieszance czego objawem są właśnie niskie obroty na biegu jałowym zimnego silnika lub wręcz jego gaśnięcie. Zbyt niskie obroty silnika powodują nie pełne ładowanie czyli zbyt niskie napięcie czego skutkiem jest właśnie przygasanie świateł, siły nadmuchu wentylatora itp. Na szybko to proponuję odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury wody i zobaczyć jak wówczas odpali zimny silnik i jak się będzie zachowywał po rozruchu.