Golf 4 1.6 SR 8v - wysokie obroty
: pn lis 12, 2018 20:52
Witam serdecznie,
Borykam się z problemem wysokich obrotów na biegu jałowym. Obroty utrzymują się na poziomie 1500, czasami spadają do 1000 gdy stojąc na światłach "przydusze" silnik. Jest to problem który jeszcze do niedawna występował sporadycznie czyli przez większość czasu obroty chodziły jak należy jednak na przestrzeni dwóch tygodni ani razu nie było obrotów poniżej 1200 (bez przyduszania silnika).
Zaznaczam że była wymieniana przepustnica wraz z rurą od kolektora dolotowego oraz uszczelki kolektora ssącego. Byłem na adaptacji przepustnicy i była zauważalna poprawa jednak obroty były wciaz ponad normę. Parę dni jazdy i znów wszystko jest po staremu czyli obroty 1500.
Powiem szczerze że jest to problem ponieważ samochód jedzie sam bez mojej ingerencji w pedał gazu i zaraz zrobi się to niebezpieczne ze względu na śnieg. Dwóch mechaników nie podołało zdiagnozowania problemu. Dodam na koniec ze silnik bierze ponad litr oleju na 1000 km i dzisiaj zauważyłem biały nalot (masło) pod korkiem oleju.
Błędy jakie występują:
1. Nastawnik biegu jałowego
2. Sonda lambda
3. Czujnik halla
Borykam się z problemem wysokich obrotów na biegu jałowym. Obroty utrzymują się na poziomie 1500, czasami spadają do 1000 gdy stojąc na światłach "przydusze" silnik. Jest to problem który jeszcze do niedawna występował sporadycznie czyli przez większość czasu obroty chodziły jak należy jednak na przestrzeni dwóch tygodni ani razu nie było obrotów poniżej 1200 (bez przyduszania silnika).
Zaznaczam że była wymieniana przepustnica wraz z rurą od kolektora dolotowego oraz uszczelki kolektora ssącego. Byłem na adaptacji przepustnicy i była zauważalna poprawa jednak obroty były wciaz ponad normę. Parę dni jazdy i znów wszystko jest po staremu czyli obroty 1500.
Powiem szczerze że jest to problem ponieważ samochód jedzie sam bez mojej ingerencji w pedał gazu i zaraz zrobi się to niebezpieczne ze względu na śnieg. Dwóch mechaników nie podołało zdiagnozowania problemu. Dodam na koniec ze silnik bierze ponad litr oleju na 1000 km i dzisiaj zauważyłem biały nalot (masło) pod korkiem oleju.
Błędy jakie występują:
1. Nastawnik biegu jałowego
2. Sonda lambda
3. Czujnik halla