[MK4] Kontrolka ESP, oraz ECS i brak przyspieszenia
: pn lis 05, 2018 15:15
Witam,
Jest to mój pierwszy temat na forum.
Po przeszukaniu google, oraz pierwszych tematów z wyszukiwarki nie znalazłem tego, co by mi pomogło.
Problem jest taki, że ok. dwa tygodnie temu pojawił się problem po odpaleniu silnika. Zapaliły się kontrolki ECS oraz ESP.
Samochód nie chciał wchodzić na obroty wyższe niż 1,2k, oraz obroty falowały przez cały czas.
Po kilkukrotnym odpaleniu silnika symptomy ustały, ale kontrolka ECS nadal się świeciła (ESP zgasła).
Po podłączeniu do kompa pokazało błędy (dopiszę na końcu, bo sytuacja dalej się ciągnie).
Przez dwa tygodnie auto jeździło normalnie (ok. 500km mieszanym stylem).
Dzisiaj sytuacja się powtórzyła i błędy wyskoczyły te same, a po usunięciu został tylko jeden (jak poprzednio):
Odczyt kodów usterek
13:28:12.071 Zarejestrowane usterki
17812 Permanentny Układ EGR; Nastawy podstawowe nie zostały dokonane
17847 Permanentny Potencjometr EGR; błąd w nastawie podstawowej
17961 Sporadyczny Czujnik wysokości pojazdu/ciśnienia w kolektorze ssącym nieodpowiedni sygnał
17912 Sporadyczny Układ dolotowy powietrza; Wykryto nieszczelność
13:28:20.065 Kasowanie usterek
13:28:21.309 Kasowanie usterek - Koniec procesu
13:28:21.309 Odczyt kodów usterek
13:28:21.727 Zarejestrowane usterki
17812 Permanentny Układ EGR; Nastawy podstawowe nie zostały dokonane
EGR jeszcze nie próbowałem wymieniać, mam od sprzedającego drugi oryginalny (Pierburg), tylko do wyczyszczenia.
Poprzedni wlaściciel coś mówił, że mechanik coś wcześniej zrobił, ale nie potrafił powiedzieć co (pewnie skasowanie błędu...).
Przychodzę z pytaniem czy może to być wina EGR, czy patrzeć na coś innego?
Dodam jeszcze, że Nastaw podstawowych do EGR nie można zrobić ponieważ komp wywala błąd podczas próby wykonania, zapewne
z powodu nieoryginalnej części (już wyczytałem).
Jest to mój pierwszy temat na forum.
Po przeszukaniu google, oraz pierwszych tematów z wyszukiwarki nie znalazłem tego, co by mi pomogło.
Problem jest taki, że ok. dwa tygodnie temu pojawił się problem po odpaleniu silnika. Zapaliły się kontrolki ECS oraz ESP.
Samochód nie chciał wchodzić na obroty wyższe niż 1,2k, oraz obroty falowały przez cały czas.
Po kilkukrotnym odpaleniu silnika symptomy ustały, ale kontrolka ECS nadal się świeciła (ESP zgasła).
Po podłączeniu do kompa pokazało błędy (dopiszę na końcu, bo sytuacja dalej się ciągnie).
Przez dwa tygodnie auto jeździło normalnie (ok. 500km mieszanym stylem).
Dzisiaj sytuacja się powtórzyła i błędy wyskoczyły te same, a po usunięciu został tylko jeden (jak poprzednio):
Odczyt kodów usterek
13:28:12.071 Zarejestrowane usterki
17812 Permanentny Układ EGR; Nastawy podstawowe nie zostały dokonane
17847 Permanentny Potencjometr EGR; błąd w nastawie podstawowej
17961 Sporadyczny Czujnik wysokości pojazdu/ciśnienia w kolektorze ssącym nieodpowiedni sygnał
17912 Sporadyczny Układ dolotowy powietrza; Wykryto nieszczelność
13:28:20.065 Kasowanie usterek
13:28:21.309 Kasowanie usterek - Koniec procesu
13:28:21.309 Odczyt kodów usterek
13:28:21.727 Zarejestrowane usterki
17812 Permanentny Układ EGR; Nastawy podstawowe nie zostały dokonane
EGR jeszcze nie próbowałem wymieniać, mam od sprzedającego drugi oryginalny (Pierburg), tylko do wyczyszczenia.
Poprzedni wlaściciel coś mówił, że mechanik coś wcześniej zrobił, ale nie potrafił powiedzieć co (pewnie skasowanie błędu...).
Przychodzę z pytaniem czy może to być wina EGR, czy patrzeć na coś innego?
Dodam jeszcze, że Nastaw podstawowych do EGR nie można zrobić ponieważ komp wywala błąd podczas próby wykonania, zapewne
z powodu nieoryginalnej części (już wyczytałem).