[mk4] 1,4 16V AKQ brakuje mocy.
: śr sie 01, 2018 09:39
Cześć, Koledzy.
Walczę ze swoją padaczką i nie mogę dojść co jest nie tak. Silnik to jest AKQ z 98 roku, 270 tysięcy na blacie. Oleju pali mi to około litra na 1000 - 2000 km.
Objawy są takie, że słabo się kręci powyżej 3500 obrotów, zwłaszcza na wysokim biegu. Przy wciśniętym jednostajnie gazie, w zakresie kiedy silnik ciągnie, daje się odczuć przytrzymywanie, tak jakbym tego gazu lekko odejmował a potem znów dodawał. Nie chce to jechać szybciej niż 135 na godzinę a do setki się buja 30 sekund.
Co zrobione: świece nowe, przepustnica czysta, adaptacja ok, rozrząd chyba w punkt, bo sam składałem niedawno ale jeszcze będę sprawdzać. EGR odłączony ( podciśnienie odpięte ). Pompa paliwa i filtr wymienione, bo ciężko odpalał jak było mało wachy. Ciśnienie paliwa w normie. Ciśnienie w cylindrach w normie.
Błędy sprawdzone - brak. Przepustnica chodzi od 3 do 80 stopni i nie widać żadnych skoków na odczytach z wagkoma. Lambda chodzi od 0,2 do 0,7V ze tego co pamiętam, przy hamowaniu silnikiem 0V, przy butowaniu jednostajne maksymalne napięcie.
Macie pomysł co sprawdzić?
Walczę ze swoją padaczką i nie mogę dojść co jest nie tak. Silnik to jest AKQ z 98 roku, 270 tysięcy na blacie. Oleju pali mi to około litra na 1000 - 2000 km.
Objawy są takie, że słabo się kręci powyżej 3500 obrotów, zwłaszcza na wysokim biegu. Przy wciśniętym jednostajnie gazie, w zakresie kiedy silnik ciągnie, daje się odczuć przytrzymywanie, tak jakbym tego gazu lekko odejmował a potem znów dodawał. Nie chce to jechać szybciej niż 135 na godzinę a do setki się buja 30 sekund.
Co zrobione: świece nowe, przepustnica czysta, adaptacja ok, rozrząd chyba w punkt, bo sam składałem niedawno ale jeszcze będę sprawdzać. EGR odłączony ( podciśnienie odpięte ). Pompa paliwa i filtr wymienione, bo ciężko odpalał jak było mało wachy. Ciśnienie paliwa w normie. Ciśnienie w cylindrach w normie.
Błędy sprawdzone - brak. Przepustnica chodzi od 3 do 80 stopni i nie widać żadnych skoków na odczytach z wagkoma. Lambda chodzi od 0,2 do 0,7V ze tego co pamiętam, przy hamowaniu silnikiem 0V, przy butowaniu jednostajne maksymalne napięcie.
Macie pomysł co sprawdzić?