Strona 1 z 1

[mk4] Golf 4 1,6 16v benzyna szarpanie i pyrkanie

: sob lip 07, 2018 17:10
autor: Kasia16712
Witam. Po zagrzaniu się silnika podczas jazdy z wydechu zaczyna pyrkać jakbym jechała traktorem do tego na niskich obrotach głównie na biegach 1,2,3 auto zaczyna się dusić. Ostatnio zaczęła migać kontrolka od silnika auto zaczęło pyrkać i dusić się przy przyspieszaniu. Dzieje się tak głównie na ciepłym silniku. Auto ma problem z EGR czy może to być z tego powodu czy są jakieś inne przyczyny? Dodam że gdy chcę też na wyższym biegu gwałtownie przyspieszyć auto jakby z opóźnieniem dostaje kopa.

[mk4] Re: Golf 4 1,6 16v benzyna szarpanie i pyrkanie

: ndz lip 08, 2018 14:48
autor: marcin7x5
Jeżeli pyrkania z wydechu są na rozgrzanym silniku to obawiam się podpalonych zaworów wydechowych co niestety zdarza się w tych silnikach. Podepnij vag i odczytaj błędy. Pewnie będzie o wypadaniu zapłonu. Skasuj a następnie obserwuj w miarę nagrzewania się silnika czy pojawia się wypadanie zapłonu i czy pokrywa się z tym pyrkaniem. Co do mocy to owszem zbyt otwarty EGR może powodować jej brak.

[mk4] Re: Golf 4 1,6 16v benzyna szarpanie i pyrkanie

: pn lip 09, 2018 18:35
autor: locarno_old
Ja mam pytanie odnośnie EGR. Czy samo odłączenie wtyczki od EGR-u sprawi, że pozostanie on w pozycji zamkniętej ?

[mk4] Re: Golf 4 1,6 16v benzyna szarpanie i pyrkanie

: pn lip 09, 2018 21:21
autor: marcin7x5
Jeżeli jest sprawny i szczelnie domyka się to tak.

[mk4] Re: Golf 4 1,6 16v benzyna szarpanie i pyrkanie

: śr lip 11, 2018 14:01
autor: locarno_old
A czy można zrobić jakieś logi dotyczące EGR w celu jego zdiagnozowania ? W Benzynie, to trochę inaczej wygląda niż w dieslu 1.9. Znalazłem coś takiego:

Obrazek

Czy na podstawie logów będzie można coś ustalić ?

[mk4] Re: Golf 4 1,6 16v benzyna szarpanie i pyrkanie

: śr lip 11, 2018 15:31
autor: marcin7x5
Dobrze znalazłeś. Tyle, że to jedynie to co wysyła sterownik i co potem widzi a czy faktycznie się otwiera o tyle to trzeba by go podpiąć pod zasilacz i sterować obserwując jak zachowuje się grzybek zaworu. Aczkolwiek skoro sterownik nie widzi błedu typowego o przepływie spalin to należy domniemywać, że jest ok.