Strona 1 z 1

[mk4] 1.8t ARX 4x4 Problem szarpanie, przerywanie.

: pt maja 25, 2018 19:52
autor: TMqq
Witam. Wiem, że to forum vw, ale szukam odpowiedzi na mój pół roczny problem ze Octavia 1 1.8t ARX 4x4. Więc może od początku. Podczas jazdy testowej przy kupnie zauważyłem nierównomiernie przyspieszanie, syczenie, gwizdanie. Kupiłem to auto z myślą, że w prosty sposób uporam się z tym problemem. Zacząłem od wymiany świec, cewki 4x (wymienione na akcji serwisowej), rozrządu, olej z filtrami, czyszczenie smoka. Niestety objawy występowały nadal. Zrobiłem logi dynamiczne i okazało się n75 i przepływomierz nie żyje. Auto odzyskało trochę wigoru lecz to nie było 150km. Bardzo dokładnie sprawdzenie dolotu, wymienione wszystkie przewody od DV jak i samo DV z końcówka 710N. Nowy przewód ciśnieniowy do WG (była nieszczelność, zęby kuny). Niestety nadal coś go bolało. Zrobiłem zabieg usuwania SAI n112 i n249 od DV. Kupiłem nowy eżektor, zaworek w trójniku, wszystkie zaworki kierunkowe, wszystkie przewody od odmy zbudowane od nowa. Uszczelka pod kolektorem wymieniona. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. Podczas przyspieszania dźwięk w kabinie przypomniał buczenie ewidentna nieszczelność. Trop padł na sprawdzenie turbiny, niestety luz na wirniku był tak duży ze obcierał o muszlę i wytarł wirnik. Podczas demontażu turbiny zauważyłem pękniecie żeliwa przy klapce WG. Turbina zregenerowana w TURBOPERUN, za jednym zamachałem wleciał DP 3". Wymieniłem również pompe paliwa na 4BAR Pierburg i regulator 4BAR. Po wszystkim pojechałem na hamowanie, seria wykazała marne 136km 180nm.
Spróbowaliśmy wrzucić jakąś mapę, kolejny pomiar 170km 250nm. Próba drogowa... Auto odżyło, zaczęło fajnie jeździć, ale... Podczas jazdy ze stała prędkością, pedał gazu lekko(tak aby utrzymać prędkość wciśnięty 2000-3000obr. Strasznie szarpie przerywa, ale przyspiesza, czuć spadki mocy, zawahania. Gaz w podłogę, czuć falowanie mocą, nierównomiernie przyspiesza. Paliwo 95 Lotos. Ostatnio z braku czasu trochę pojeździłem z takimi objawami i wyskoczył błąd Camshaft G40 signal to high. Kupiłem nowy Bosch. Dalej to samo. Sprawdziłem po sobie rozrząd 2 razy, jest idealnie na znakach. Łańcuch jest ustawiony na 16 ogniw i znaki, jest OK. Z tego co widzę po logach przepływka ma ok. 172mg czyli jakie 205km. Niepokoi mnie grupa 093 -7KW i nie wiem jak to skorygować do 0"KW. Brak błędów. Proszę o pomoc jak i wskazówkę, nie chcę aby 1.8T mnie pokonało, wierze w siłę forum i zastanawiam się czy ktoś miał kiedyś tyle usterek na raz które i tak nie rozwiązały problemu do końca. :blush:


Poniżej wrzucam najświeższe logi i zdjęcia:

Obrazek



LOGI:

https://bit.ly/2IN3jZZ

https://bit.ly/2wWpHve

https://bit.ly/2scCPGN

https://bit.ly/2IO5EAD

[mk4] Re: 1.8t ARX 4x4 Problem szarpanie, przerywanie.

: śr maja 30, 2018 22:00
autor: TMqq
Up!
Serio nikt nie ma żadnego pomysłu, sugestii 😉?