[mk4] Check engine w 1.6 FSI [BAD] - lamba+nox

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kaamol79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob paź 28, 2017 13:41

[mk4] Check engine w 1.6 FSI [BAD] - lamba+nox

Post autor: kaamol79 » śr mar 07, 2018 20:24

Cześć,

zgodnie z tematem jakiś czas temu wyrzuciło mi checkiem. Z racji błędów postanowiłem przyjrzeć się bliżej problemowi czyli oczywiście skasowałem błędy i obserwowałem pracę silnika. Spalanie jak z fabryki przy spokojnej jeździe 6-7 litrów, miasto 50-70 , autostrada przepisowo 140kmh. Moc silnika jest dwójeczka i sam jedzie pod górę, obroty nie falują, 200 kmh poleci bez problemów, nie gaśnie, odpala na zimnym -15 i na ciepłym po zgaszeniu. Jednym słowem wzorowe auto jednak błędy dalej się pojawiły ponownie te same. W między czasie w aucie nie było nic modyfikowane, lane jest tylko 98 na BP od nowości samochodu i naturalnie było już tankowane wiele razy przed i po wymianie lambdy na nową.

Mimo, że spalanie było w normie postanowiłem wymienić lambdę i problem nie ustał, wymieniłem czujnik temp spalin i również nie ustał. Katalizator nie wydaje dziwnych dźwięków, nie ma spadku mocy i dziennie jedzie 20 km trasy, dodatkowo lubię jeździć dynamicznie także zapchać się nie mógł. Świece są irydowe i przejechane na nich dopiero 30 tyś, cewki mniemam dobre bo moc jest więc wszystkie 4 cylindry pracują równo. Jeśli jednak to może być wina cewki to gdzie w VCDSie mogę podczas jazdy sprawdzić napięcia / pracę poszczególnych cewek. Kupno od razu czterech jak poza tym checkiem który wyskakuje raz na jakiś czas to trochę rozrzutność :)

W związku z tym pytanie do bardziej doświadczonych co może być przyczyną błędów przedstawionych poniżej? Logika mówi, że jeśli mamy brak aktywności sondy lambda w małym katalizatorze [przed katem głównym] to A. spalanie by wzrosło a ja na 45 litrów robię 500 km [dynamiczna jazda nonstop] więc nie przekroczyłem nawet 10l/100 B. praca silnika była by nierówna, podczas postoju na biegu powinny falować obroty, powinno trząść autem a tak się nie dzieje. Patrząc jak działa elektronika w VW błędy te mogą być spowodowane fizycznym uszkodzeniem czujnika albo nie spełnieniem warunków "czegoś" co daje wypadkową w postaci błędu sensorów. Przypuszczam, że błędy NOX'a są spowodowane tym, że przez katalizator idzie spalona zbyt uboga albo bogata mieszanka i sam nox w tym momencie nie wyrzuca mi checkiem. Check jest tylko po no activity lambdy. Tak jak napisałem lambda wymieniona, pojeżdżone następne 100km i znowu check, styki są pozłacane[śniedzi nie ma].

Any ideas?

Obrazek



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Check engine w 1.6 FSI [BAD] - lamba+nox

Post autor: marcin7x5 » śr mar 07, 2018 21:48

Te silniki zawsze mają z tym problem . Jedyne rozwiązanie to wykastrowanie czujnika nox z programu w ecu. Poczytaj tematy bo było ich trochę...



kaamol79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob paź 28, 2017 13:41

[mk4] Re: Check engine w 1.6 FSI [BAD] - lamba+nox

Post autor: kaamol79 » śr mar 07, 2018 23:49

Wiesz zapytałem własnie by to naprawić a nie wycinać. Przez 15 lat - 170k km błędu nie było więc jeszcze jestem na etapie, że jak ładuje w to auto tylko oryginalne części to nie chcę wycinać "eko zabawek" które wiem, że są zbędne ale jak są to niech są :)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Check engine w 1.6 FSI [BAD] - lamba+nox

Post autor: marcin7x5 » czw mar 08, 2018 16:26

Skoro chcesz to wymień sensor Nox za ok 3k zł. Do tanich nie należy niestety...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości