Strona 1 z 1

kolektor dolotowy silniak BCA

: pt lut 09, 2018 09:14
autor: slawek78
Cześć.
Może umiecie mi pomóc?
Potrzebuję zmienić kolektor dolotowy w silniku BCA (Golf).
Obecnie mam z nr 036129711DR a chciałbym zamienić na 036129711FA.
Różnica oczywiście w filtrze bo ten FA ma nakładkę na silnik co mi się podoba,

Tylko czy można coś takiego z robić? Wydaje się że DR jest dłuższy, ale w końcu to te same silniki. A może pasował by od BCB? Ja teraz pomijam że część innych rzeczy trzeba podmienić jak np rurka EGR, ale to w tej chwili mało istotne.

Co Wy na to?

kolektor dolotowy silniak BCA

: pt lut 09, 2018 19:02
autor: marcin7x5
Szukaj od bcb bby . W bca odma jest już chyba wpięta w kolektor ssący i dlatego nie masz za wielkiego pola manewru.

kolektor dolotowy silniak BCA

: sob lut 10, 2018 09:13
autor: slawek78
Z odmą mniejszy problem, bo do tego już doszedłem i wystarczy zaślepkę zdemontować.
Ja nie wiem tylko jak jest z tą długością kanałów bo wydaje sie że chyba jest dłuższy, choć może to wrażenie z zewnątrz i jest jeszcze podłączenie do regulatora paliwa (wężyk podciśnienia).
A... w tym moim oryginalnym kolektorze jest jakiś kapturek na dwie śruby i nie mogę wpaść na to co to może być. jak na zdjęciu.

Obrazek

kolektor dolotowy silniak BCA

: sob lut 10, 2018 12:26
autor: marcin7x5
Wydaje mi się że to jest zwykła zaślepka na otwór tzw technologiczny - potrzebny do wytworzenia takiego elementu. Zawsze można go odkręcić i sprawdzić co ta siedzi. Podobne zaślepki są w kolektorach silników 1,6 Sr. Co do długości kanału w kolektorze ssącym to może delikatnie zmienili coś w fabryce bo nowsze silniki 1,4 16v miały większą moc o kilka KM

kolektor dolotowy silniak BCA

: sob lut 10, 2018 16:20
autor: slawek78
Czyli moze byc problem bo mam pewnie tez inny sterownik!
A pod tą zaślepka jest jakis zaworek jednokierunkowy. W nowszych nie ma. Z czystej ciekawości interesuje mnie jesgo funkcja

kolektor dolotowy silniak BCA

: sob lut 10, 2018 18:38
autor: marcin7x5
Nie sądzę aby inny sterownik miał jakiś poważny wpływ na zgranie kolektora z mocą silnika. Jak już to może mieć na elastyczność silnika bo przecież w ta robili kolektory z klapami aby zmieniać długości kanałów dolotowych.