Strona 1 z 2

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: pn lut 05, 2018 20:40
autor: Siwus92
Witam, jestem posiadaczem golfa 2.0l AZJ z którym mam ostatnio same problemy.
Mianowicie wygląda to następująco:
Po nocnym postoju podczas uruchamiana obroty wahają się od 300 do 600 obr/min i w tym momencie po dodaniu gazu silnik cichnie.
Po drugim uruchomieniu pali normalnie, lecz gdy ruszam odczuwalne jest zachowanie jakby "chciał a nie mógł", poprostu lekko szarpie, muli go, po rozgrzaniu nie ma większych zmian.
Przy utrzymaniu prędkości stałej ok 85 km/h i ok 100 km/h obroty silnika spadają, nie reaguje na pedał gazu (zdarzyło się to nawet podczas próby wyprzedzania)
Wymienione zostały następujące komponenty:
- Przepływomierz org Bosh
- sonda za kat Ntk
- przewody zapłonowe Janmor (ok 1000 km temu)
- świece beru (ok 10tys km temu)
Podejrzany był również katalizator, więc został wycięty, (bez zmian)
odkąd go kupiłem nie posiadał pompy powietrza wtórnego, i nie wiem czy zawór egr został zaślepiony.

po podłączeniu pod vag-a pojawiły się nastęoujące błędy:
17704 Układ chłodzenia silnika - nieprawidłowa funkcja
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17606 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16795 Wtrysk dodatkowego powietrza nieprawidłowy przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17549 Obliczenie mocy - wartość nieprawdopodobna
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Nie chcę typować na ślepo, więc piszę tutaj i proszę o pomoc.
z góry dziękuję za jakieś pomysły :)

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: wt lut 06, 2018 16:55
autor: marcin7x5
Przyjrzyj się błędowi odnośnie czujnika obrotów silnika. Często usterka czujnika G28 lubi się objawiać w ten sposób.

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: wt lut 06, 2018 21:28
autor: Siwus92
czujnik był poprostu luzny, ale obrotomierz cały czas działa normalnie

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: wt lut 06, 2018 22:38
autor: marcin7x5
Bi widzi zapewne obroty silnika dobrze tylko źle odczytywał punkt zapłonu.

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: wt lut 06, 2018 22:43
autor: Siwus92
Czyli spróbować wymiany tego czujnika? Bio auto nadal zachowuje się tak samo

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: wt lut 06, 2018 22:46
autor: marcin7x5
Sprawdź też g40 bo też może robić psikusy.

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: śr lut 07, 2018 10:39
autor: Siwus92
A mógłbyś powiedzieć w którym miejscu go szukać? I czy da radę spod maski czy itd spodu, do kanału nie mam dostępu na ten czas.

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: śr lut 07, 2018 19:28
autor: marcin7x5
Nie wiem jak jest to w silniku 2,0 ale na ogół g28 vw umieszcza na połączeniu silnika zr skrzynią biegów a g40 albo w porywie z wałkami rozrządu albo pod kołem zębatym rozrządu. Podejrzyj w etce.

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: pt lut 09, 2018 07:27
autor: Siwus92
Czujniki są w porządku

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: pt lut 09, 2018 18:57
autor: marcin7x5
To sprawdź jeszcze przepływkę i czujnik spalania stukowego.

Re: muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: pt lut 09, 2018 19:09
autor: Siwus92
przepływka była wymieniana na używkę 2x, później na nową ( był błąd odnośnie przepływki, ale po wymianie jest ok), a co do czujnika to bd musiał sprawdzić.
Irytujące jest to, że np dziś podczas jazdy wszystko wydawało się ok, zbierał się "prawie" jak należy, nie szarpał podczas zmiany biegów ( o czym zapomniałem napisać), ale po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło....

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: sob lut 10, 2018 12:29
autor: marcin7x5
Trzeba obserwować błędy jakie powracają. Być może problem będzie w sterowniku silnika.

Re: muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: sob lut 10, 2018 12:59
autor: Siwus92
póki co błędy usunięte, napiszę jak zaświeci check :)

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

: ndz lut 11, 2018 14:37
autor: Siwus92
I oto są i one, po dłuższym dystansie, ale się pojawiły :

17606 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17704 Układ chłodzenia silnika - nieprawidłowa funkcja
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16795 Wtrysk dodatkowego powietrza nieprawidłowy przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem