1.6 16V AZD-nadal niskie ciśnienie oleju
: ndz wrz 24, 2017 15:56
Witam
Mam problem z golfem IV 1.6 16V AZD 2000r. , generalnie rozchodzi się o ciśnienie oleju. Zaczęła zapalać się kontrolka, ciśnienie zmierzyliśmy i było niskie, poszło podejrzenie na wałki rozrządu które lubią się wycierać w tym silniku przez felerną odmę która zamarza. Decyzja dobra gdyż stare były wytarte i obudowa w której kręcą się wałki również, jednak po tej wymianie na inne używane razem z obudową jakby jeszcze częściej zaczęła zapalać się kontrolka, druga próba zrzucamy miskę i sprawdzamy panewki - nie były tragiczne ale wymieniamy oczywiście komplet korbowodowe i główne(wał był ok), oczywiście ciśnienie nadal za niskie, na rozgrzanym silniku na wolnych obr. 0.3 bara, przy 2000tys./obr 1.2 bara. Ostatnia opcja pompa oleju, wymieniona i ciśnienie nadal takie samo 0.3 bara wolne obroty i 1.2 przy 2000tys obr na rozgrzanym. Na zimnym ma 3 bary na wolnych a 3.5 bara przy 2000tys obr. Co robić? W sumie wszystko już wymienione co mogło mieć wpływ. Chodzą mi jedynie po głowie te wałki - może facet sprzedał mi drugie uszkodzone lub niektórzy mówią że może nie spasowały się z silnikiem jednak nie chce mi się w takie coś wierzyć. Co o tym myślicie bo już mam dość. Może jakieś pomysły jeszcze???
pozdrawiam
Mam problem z golfem IV 1.6 16V AZD 2000r. , generalnie rozchodzi się o ciśnienie oleju. Zaczęła zapalać się kontrolka, ciśnienie zmierzyliśmy i było niskie, poszło podejrzenie na wałki rozrządu które lubią się wycierać w tym silniku przez felerną odmę która zamarza. Decyzja dobra gdyż stare były wytarte i obudowa w której kręcą się wałki również, jednak po tej wymianie na inne używane razem z obudową jakby jeszcze częściej zaczęła zapalać się kontrolka, druga próba zrzucamy miskę i sprawdzamy panewki - nie były tragiczne ale wymieniamy oczywiście komplet korbowodowe i główne(wał był ok), oczywiście ciśnienie nadal za niskie, na rozgrzanym silniku na wolnych obr. 0.3 bara, przy 2000tys./obr 1.2 bara. Ostatnia opcja pompa oleju, wymieniona i ciśnienie nadal takie samo 0.3 bara wolne obroty i 1.2 przy 2000tys obr na rozgrzanym. Na zimnym ma 3 bary na wolnych a 3.5 bara przy 2000tys obr. Co robić? W sumie wszystko już wymienione co mogło mieć wpływ. Chodzą mi jedynie po głowie te wałki - może facet sprzedał mi drugie uszkodzone lub niektórzy mówią że może nie spasowały się z silnikiem jednak nie chce mi się w takie coś wierzyć. Co o tym myślicie bo już mam dość. Może jakieś pomysły jeszcze???
pozdrawiam