Strona 1 z 1

1.8T AGU - bierze olej

: wt sie 29, 2017 22:02
autor: Przem4S
Witam,

Otóż problem - auto pobiera oleju, nie dymi (na zimnym/ciepłym), pod autem sucho (garaż).
1.8T AGU z LPG (Prins), posiada lubryfikator gniazd zaworowych.
Gdzie szukać problemu? Odma? IC czysty.

1.8T AGU - bierze olej

: śr sie 30, 2017 00:42
autor: grandi
Po co lubrifikator ja bym obstawiał głowice do roboty źle wtryski i po głowicy w pasku u ojca ten motor bez tematu zrobił 400 tys i śmiga dalej

Re: 1.8T AGU - bierze olej

: śr sie 30, 2017 01:05
autor: myszazro
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t" onclick="window.open(this.href);return false;

Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t" onclick="window.open(this.href);return false;

jaka lubryfikacja będzie najlepsza ?

1.8T AGU - bierze olej

: pn wrz 04, 2017 12:38
autor: Przem4S
Co do libryfikatora - sprawdze jak sytuacja ma się u mnie w kolektorze.
Co do wtrysków, Keihin pomarańczowe.

1.8T AGU - bierze olej

: pn wrz 04, 2017 15:29
autor: vwer2
Uszczelniacze zaworowe pewnie twarde jak kamień . Pierścienie tłokowe pewnie zapieczone - standard :grin:
Nie dymi bo masz pewnie sprawny katalizator . Ostatnio robiłem taka skodę co brała ponad 2l na 1000 km i tez nie dymiła. W kacie pełno popiołu.
Po wymianie pierścieni i uszczelniaczy problem znikł .

Re: 1.8T AGU - bierze olej

: czw wrz 07, 2017 14:05
autor: Przem4S
@vwer2

Skoro stawiasz na uszczelniacze i pierścienie, czy pomiar kompresji wskaże takie zużycie?

1.8T AGU - bierze olej

: czw wrz 07, 2017 15:08
autor: vwer2
Przem4S pisze:Skoro stawiasz na uszczelniacze i pierścienie, czy pomiar kompresji wskaże takie zużycie?

NIE.
Nawet paradoksalnie kompresja będzie lepsza . Szlak trafia pierścienie zgarniające - zużyte lub są zapieczone. Olej nie jest zgarniany z cylindra i dostałe się nad tłok co powoduje lepsza szczelność cylindra ( tak samo jak przy tzw. próbie olejowej). Jeśli nie masz wycieków z silnika a ubywa oleju to niestety ale głowica i miska+tłoki OUT :ass: . Czyścisz tłoki , zakładasz nowe pierścienie , koniecznie wymiana uszczelniaczy (20 szt. :crazy: ) +sprawdzenie zaworów ,planing itd i cieszysz się silnikiem kolejne 15 lat i 300K Km :grin:
PS. koniecznie skontroluj przy okazji łańcuch , ślizgi i napinacz rozrządu ( co niektórzy zapominają o tym ,ze pomimo paska rozrz. jest tam też łańcuch albo nawet nie wiedza o jego istnieniu ) :grin: