Strona 1 z 1
1.8T AGU - bierze olej
: wt sie 29, 2017 22:02
autor: Przem4S
Witam,
Otóż problem - auto pobiera oleju, nie dymi (na zimnym/ciepłym), pod autem sucho (garaż).
1.8T AGU z LPG (Prins), posiada lubryfikator gniazd zaworowych.
Gdzie szukać problemu? Odma? IC czysty.
1.8T AGU - bierze olej
: śr sie 30, 2017 00:42
autor: grandi
Po co lubrifikator ja bym obstawiał głowice do roboty źle wtryski i po głowicy w pasku u ojca ten motor bez tematu zrobił 400 tys i śmiga dalej
Re: 1.8T AGU - bierze olej
: śr sie 30, 2017 01:05
autor: myszazro
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolektor po 2 latach na lubryfikacji....tfu...
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t" onclick="window.open(this.href);return false;
jaka lubryfikacja będzie najlepsza ?
1.8T AGU - bierze olej
: pn wrz 04, 2017 12:38
autor: Przem4S
Co do libryfikatora - sprawdze jak sytuacja ma się u mnie w kolektorze.
Co do wtrysków, Keihin pomarańczowe.
1.8T AGU - bierze olej
: pn wrz 04, 2017 15:29
autor: vwer2
Uszczelniacze zaworowe pewnie twarde jak kamień . Pierścienie tłokowe pewnie zapieczone - standard
Nie dymi bo masz pewnie sprawny katalizator . Ostatnio robiłem taka skodę co brała ponad 2l na 1000 km i tez nie dymiła. W kacie pełno popiołu.
Po wymianie pierścieni i uszczelniaczy problem znikł .
Re: 1.8T AGU - bierze olej
: czw wrz 07, 2017 14:05
autor: Przem4S
@vwer2
Skoro stawiasz na uszczelniacze i pierścienie, czy pomiar kompresji wskaże takie zużycie?
1.8T AGU - bierze olej
: czw wrz 07, 2017 15:08
autor: vwer2
Przem4S pisze:Skoro stawiasz na uszczelniacze i pierścienie, czy pomiar kompresji wskaże takie zużycie?
NIE.
Nawet paradoksalnie kompresja będzie lepsza . Szlak trafia pierścienie zgarniające - zużyte lub są zapieczone. Olej nie jest zgarniany z cylindra i dostałe się nad tłok co powoduje lepsza szczelność cylindra ( tak samo jak przy tzw. próbie olejowej). Jeśli nie masz wycieków z silnika a ubywa oleju to niestety ale głowica i miska+tłoki OUT
. Czyścisz tłoki , zakładasz nowe pierścienie , koniecznie wymiana uszczelniaczy (20 szt.
) +sprawdzenie zaworów ,planing itd i cieszysz się silnikiem kolejne 15 lat i 300K Km
PS. koniecznie skontroluj przy okazji łańcuch , ślizgi i napinacz rozrządu ( co niektórzy zapominają o tym ,ze pomimo paska rozrz. jest tam też łańcuch albo nawet nie wiedza o jego istnieniu )