Bora 2.0 AQY szarpie przy przyspieszaniu
: śr lip 26, 2017 16:17
Witam Forumowiczów
Mam problem z szarpaniem :/ Przejrzałem podobne tematy lecz u mnie sprawa wygląda inaczej. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał?
Podczas delikatnego przyspieszania i/lub gdy trzymam stały "gaz" przy jednomiernym lekkim obciążeniu poszarpuje. nie szarpie mocno że aż silnik się telepie tylko lekko. Zakres obrotów gdy poszarpuje to od najniższych tak do 2-3 tyś obr/min (gdy obroty wzrastają to zwiększa się częstotliwość drgań i nie są wyczuwalne) i na każdym biegu.
Pokazywał błąd 17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
i błąd 16556 System zbyt bogaty (strona 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Trochę o aucie:
Auto zostało zagazowane (Stag)- na benzynie i gazie jest tak samo.Czyli raczej od strony zasilania paliwemu nie ma (???).
Zmieniłem rozrząd i przy okazji świece,przewody WN, olej półsyntetyczny (nie wiem jaki był wcześniej przed kupnem) - bez różnicy na gazie i na benzynie, potem zmieniłem przepływomierz ( miesięczna używka, niemiecki zamiennik) i pojawia się tylko błąd 16556-system za bogaty. po wymianie przepływki szarpanie znikło na 3 dni lecz stopniowo powracało. Uszczelniłem kolektor dolotowy, przewody dolotu i podciśnienia wyglądają na szczelne. Układ wydechowy szczelny, aku w b.dobrej kondycji (podaje gdyż było to uwzględniane w podobnych tematach i chcę podać wiele szczegółów) przepustnica i cały dolot czysty.
Moc i bieg jałowy silnika - poprawnie. Nie kopci na podejrzany kolor, świece zapłonowe po demontażu miały odpowiedni kolor.
Dysponuje autodatą i dobrym multimetrem, co sprawdzić na początku?
Mam też kabel VIAKEN KKL/USB i polski vag 4.9 lecz gdy go podepnę to mam trudności z odczytaniem danych bo się cuda dzieją, napięcie skacze( wysokie odchyłki chodź na aku ładowanie w normie), parametry i wartości jak i nazwy bloków są "wymieszane" z innymi.Gdy podłączałem vw polo 1994 1.6 to wszystko mogłem odczytać, czy powinien być inny kabel czy program do mojego "Borsuka"? dodam jeszcze że jak odpiąłem przepływkę to pokazała mi się kontrolka od ESP i za kilka minut zgasła. po podpięciu aku też mi się zaczęła zapalać kontrolka od nie zamkniętych drzwi a wcześniej się nie zapalała, może być coś z siecią can? świeżo po kupnie nie chciało mi się zapalać oświetlenie w kabinie, uszkodzony mikrostyk tylnej klapy, zamka nie naprawiałem a problem sam zniknął.
takie cuda....chyba wszystko napisałem
Proszę o jakieś naprowadzenie.
Pozdrawiam
Mam problem z szarpaniem :/ Przejrzałem podobne tematy lecz u mnie sprawa wygląda inaczej. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał?
Podczas delikatnego przyspieszania i/lub gdy trzymam stały "gaz" przy jednomiernym lekkim obciążeniu poszarpuje. nie szarpie mocno że aż silnik się telepie tylko lekko. Zakres obrotów gdy poszarpuje to od najniższych tak do 2-3 tyś obr/min (gdy obroty wzrastają to zwiększa się częstotliwość drgań i nie są wyczuwalne) i na każdym biegu.
Pokazywał błąd 17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
i błąd 16556 System zbyt bogaty (strona 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Trochę o aucie:
Auto zostało zagazowane (Stag)- na benzynie i gazie jest tak samo.Czyli raczej od strony zasilania paliwemu nie ma (???).
Zmieniłem rozrząd i przy okazji świece,przewody WN, olej półsyntetyczny (nie wiem jaki był wcześniej przed kupnem) - bez różnicy na gazie i na benzynie, potem zmieniłem przepływomierz ( miesięczna używka, niemiecki zamiennik) i pojawia się tylko błąd 16556-system za bogaty. po wymianie przepływki szarpanie znikło na 3 dni lecz stopniowo powracało. Uszczelniłem kolektor dolotowy, przewody dolotu i podciśnienia wyglądają na szczelne. Układ wydechowy szczelny, aku w b.dobrej kondycji (podaje gdyż było to uwzględniane w podobnych tematach i chcę podać wiele szczegółów) przepustnica i cały dolot czysty.
Moc i bieg jałowy silnika - poprawnie. Nie kopci na podejrzany kolor, świece zapłonowe po demontażu miały odpowiedni kolor.
Dysponuje autodatą i dobrym multimetrem, co sprawdzić na początku?
Mam też kabel VIAKEN KKL/USB i polski vag 4.9 lecz gdy go podepnę to mam trudności z odczytaniem danych bo się cuda dzieją, napięcie skacze( wysokie odchyłki chodź na aku ładowanie w normie), parametry i wartości jak i nazwy bloków są "wymieszane" z innymi.Gdy podłączałem vw polo 1994 1.6 to wszystko mogłem odczytać, czy powinien być inny kabel czy program do mojego "Borsuka"? dodam jeszcze że jak odpiąłem przepływkę to pokazała mi się kontrolka od ESP i za kilka minut zgasła. po podpięciu aku też mi się zaczęła zapalać kontrolka od nie zamkniętych drzwi a wcześniej się nie zapalała, może być coś z siecią can? świeżo po kupnie nie chciało mi się zapalać oświetlenie w kabinie, uszkodzony mikrostyk tylnej klapy, zamka nie naprawiałem a problem sam zniknął.
takie cuda....chyba wszystko napisałem
Proszę o jakieś naprowadzenie.
Pozdrawiam