Strona 1 z 1

problem po rozgrzaniu silnika AKL

: wt cze 20, 2017 22:15
autor: pamaq
witam. jestem posiadaczem golfa IV 1,6 AKL. jakis czas temu pisałem o problemach po robocie glowicy a mianowicie samochód był zmulony, zaczynał "żyć" powyżej 3000 tys obrotów a na vagu waliło błąd 00515 camschaft position hall sensor G40. koledzy sugerowali że może rozrząd przestawiony wiec po dokładnym sprawdzeniu przestawiłem rozrząd o 1 ząbek i z uwagi że miałem czujnik położenia wałka rorządu od innego silnika który tydzień wcześniej działał bez zarzutu zmieniłem również czujnik. po tych zabiegach auto zaczęlo działać prawidlowo ale ostatnio pojawił się problem. po rozgrzaniu do do 90 stopni szczególnie upalne dni w przy jeździe miejskiej auto ma momenty zamulenia. przy ruszeniu na skrzyżowaniu ja mu gaz a jego dławi i trzeba odpuścić gaz i powoli jakoś sie wtedy zbierze. to co zauważyłem to pojawiły się też falujące obroty 800-1000 które jak się okazało ustąpiły po odlączeniu czujnika ciśnienia płynu wspomagania kierownicy(na chwilę obecną jeżdżę z odpiętym czujnikem i jeszcze obserwuję co się dzieje). chcę tutaj dodać, że po dłuższej jeździe gdy takie anomali wystąpią to vag bije błędy: 00515 taki jak wcześniej, 00537 lambda sensor regulation 18-10 upper limit oraz 00533 idle speed regulation 19-10 lower limit. z tego co się orientowalem to ten bląd 00533 najprawdopodobniej jest spowodowany tym odpiętym czujnikiem ciśnienia wspomagania. Proszę o pomoc bo już nie mam nerwów do tego auta. jak jest zimny to ok. jak przyjdzie pojeździć po mieście w korkach to masakra. chcę dodać że auto ma instalację lpg i te objawy występują tak na gazie jak i na benzynie z tym że na benzynie sa jakby "łagodniejsze". czasem przy odpaleniu rozgrzanego samochodu w momencie pzełączania się na gaz obroty spadają i potrafi zgasnąć, PROSZE O POMOC.

problem po rozgrzaniu silnika AKL

: śr cze 21, 2017 06:13
autor: marcin7x5
Sprawdź odczyty z czujnika temp wody jakie podaje do ecu w momencie tego braku mocy.

problem po rozgrzaniu silnika AKL

: śr cze 21, 2017 21:49
autor: pamaq
dzisiaj niewiele jeździłem ale podłączyłem vaga w trakcie jazdy gdy samochód był rozgrzany i normalnie jechał. temperatura płynu wahała się od 96 do 106 stopni. w trakcie jazdy utrzymywała się na poziomi 96 natomiast wystarczyło zwolnić i natychmiast rosła. wentylator włączał się gdy vag pokazywał 106 stopni. nadmieniam że mówię o temperaturze wskazywanej przez czujnik natomiast na zegarze wskazówka ani o włos nie minęła 90 stopni.termostat ma 2 miesiące i nie jest to tani zamiennik więc napewno działa prawidłowo.

problem po rozgrzaniu silnika AKL

: śr cze 21, 2017 22:27
autor: morloh
zakręć gaz na butli ,wypal i przejedź się na benzynie
btw. z tym czujnik od wpomagania gdzieś czytałem że jak się długo nie wymienia płynu wytraca sie brud i zapchya czujnik, silnik dostaje głupawki( faluje), sam jezdze na wypiętym ogólnie cięzko jest dostać z kwadratową wtyczką w ASO nie pytałem.

problem po rozgrzaniu silnika AKL

: czw cze 22, 2017 21:53
autor: marcin7x5
Problemem może być też przepływka która mierzy również temp zasysanego powietrza. Pojeździć z odpiętą i sprawdź czy będzie znaczna różnica lub poobserwuj vagiem temperatury.