1.6 SR AKL problemy po wymianie rozrządu
: ndz cze 18, 2017 20:54
Witam wszystkich,
jestem świeży na forum, chciałbym zagościć na stałe ponieważ zaczynam swą przygodę z MK4 z silnikiem AKL o pojemności 1.6SR (101km, 74kW). Kilka tygodni temu ww. auto oddałem do mechanika celem wymiany kompletu rozrządu (pasek + napinacz + pompa wody). Po wymianie rozpoczęła się fala problemów. Mianowicie zaraz po odebraniu auta, na drugi dzień zaraz po uruchomieniu silnika z okolic alternatora zaczął wydobywać się dziwny dźwięk przypominający rzężenie (dźwięk ustępuje po krótkiej jeździe) - po reklamacji usługi mechanik wymienił jakąś rolkę, lecz problem nadal występuje. Drugi kłopot to dziwnie położony pasek rozrządu (zdjęcie poniżej). Moje pytania brzmią: czym może być to rzężenie (wg. mechanika alternator jest ok) oraz czy takie położenie paska jest prawidłowe? Mechanik twierdzi, że wszystko jest w porządku, podobno napinacz trzyma pasek i "nie powinien się zsunąć".
jestem świeży na forum, chciałbym zagościć na stałe ponieważ zaczynam swą przygodę z MK4 z silnikiem AKL o pojemności 1.6SR (101km, 74kW). Kilka tygodni temu ww. auto oddałem do mechanika celem wymiany kompletu rozrządu (pasek + napinacz + pompa wody). Po wymianie rozpoczęła się fala problemów. Mianowicie zaraz po odebraniu auta, na drugi dzień zaraz po uruchomieniu silnika z okolic alternatora zaczął wydobywać się dziwny dźwięk przypominający rzężenie (dźwięk ustępuje po krótkiej jeździe) - po reklamacji usługi mechanik wymienił jakąś rolkę, lecz problem nadal występuje. Drugi kłopot to dziwnie położony pasek rozrządu (zdjęcie poniżej). Moje pytania brzmią: czym może być to rzężenie (wg. mechanika alternator jest ok) oraz czy takie położenie paska jest prawidłowe? Mechanik twierdzi, że wszystko jest w porządku, podobno napinacz trzyma pasek i "nie powinien się zsunąć".