Strona 1 z 1

Golf 4, 1.6 AKL gaśnie na wolnych obrotach, gorący silnik

: ndz cze 04, 2017 14:56
autor: pipu123
Witam, mam VW Golfa 4, 1.6 ,8 zaworowy silnik AKL.
Gdy silnik jest nagrzany aby go odpalić muszę dłużej trzymać kluczyk i dodać gazu aby go odpalić.
Natomiast gdy jest zimny przekręce kluczyk i pali po kilku sekundach ( 2 miesiące temu czyściłem
przepustnicę).
Po ok. godzinie jazdy zdarza się że przy zmianie biegu samochód gaśnie, czasami gaśnie na postoju przy skrzyżowaniu.
Ostatnio gdy było ok. 28 stopni, w czasie jazdy w korku auto traciło moc, nie reagował na pedał gazu
,powoli toczył się do przodu.

Takie objawy są gdy silnik jest nagrzany lub jest wysoka temperatura na zewnątrz powyżej 28 stopni Celsjusza.
Kilka dni temu wieczorem przejechałem się samochodem z mechanikiem. Na zewnątrz była temperatura ok. 15 stopni, silnik był zimny po całym dniu stania.
Jeździliśmy ok. 15 minut rozpędzaliśmy auto do ok. 5000 obrotów na pierwszym, drugim i trzecim biegu. Co jakiś czas wyłączaliśmy i włączali silnik, ku naszemu zdziwieniu szybko odpalał.
Więc silnik musi być nagrzany po dłuższej jeździe lub gorąca pogoda.
Co może być przyczyną usterki ?
Z Góry Dziękuję za wskazówki

Golf 4, 1.6 AKL gaśnie na wolnych obrotach, gorący silnik

: pn cze 05, 2017 22:16
autor: marcin7x5
Przepływka, G28 , G40 lub wiązki elektryczne...

Re: Golf 4, 1.6 AKL gaśnie na wolnych obrotach, gorący silni

: śr cze 07, 2017 19:10
autor: ryszard4352
marcin7x5 pisze:Przepływka, G28 , G40 lub wiązki elektryczne...
Co to jest przepływka G28 G40 . Ludzie piszcie noromalnym językiem

Golf 4, 1.6 AKL gaśnie na wolnych obrotach, gorący silnik

: śr cze 07, 2017 20:34
autor: marcin7x5
Wystarczy poczytać tematy jakie są na forum a będzie wiadomo co jest co. Przepływka to przepływomierz powietrza czyli czujnik obliczający masę powietrza jakie zasysa silnik z filtra powietrza. G28 to czujnik obrotów wału korbowego silnika a G40 to czujnik obrotów wałka rozrządu.

Golf 4, 1.6 AKL gaśnie na wolnych obrotach, gorący silnik

: śr cze 28, 2017 23:50
autor: pipu123
Dziękuję za wskazówkę.
Przekazałem je mechanikowi.
Okazało się że wspomniany wyżej czujnik G28 nie działał po podgrzaniu