Strona 1 z 1

problem po regeneracji głowicy-błąd 00515

: wt maja 23, 2017 22:34
autor: pamaq
witam. jestem posiadaczem golfa IV 1.6 o oznaczeniu silnika AKL. z uwagi, że moje autko zaczęło się częstować olejem wymieniłem mu pierścienie oraz oddałem głowicę do regeneracji do sprawdzonego i doświadczonego mechanika. gdy wczoraj silnik został złożony odpalil bez problemu jednak w trakcie jazdy jest dużo słabszy zwłaszcza na niskich obrotach. zaczyna dopiero żyć ok 3000 obr/min. poza tym na biegu jałowym jak też przy przyspieszaniu odczuwalne są jakby przerwy w zapłonie (jakby czasem brakło iskry na którymś cylindrze). poza tym przy "uderzaniu w gaz" silnik nie zbiera się od razu tylko słychać jak by się początkowo "mulił" i zdarzyło się że kilka razy strzelił w dolot. po podłączeniu vaga wyrzuca błąd 00515 czyli coś z czujnikiem wałka rozrządu. po skasowaniu błędu i odpaleniu silnika błąd pojawia się ponownie i tak cały czas. czytałem coś i ludzie pisali że czasem przy robocie głowicy czasem uszkodzi się wiązka z kablami do tego czujnika która przebiega po silniku i nie koniecznie sam czujnik jest uszkodzony. proszę o pomoc czy faktycznie skupić się na tym czujniku co go vag wyrzuca czy takie objawy mogą mieć inną przyczynę. prosił bym też o schemat wtyczki albo nr pinów do których podłączony jest w ECU czujnik położenia wałka rozrządu żeby ewentualnie sprawdzić miernikiem czy kable nie są przerwane. z góry dziękuję za pomoc

problem po regeneracji głowicy-błąd 00515

: śr maja 24, 2017 15:28
autor: Qto
Pin 1 czujnika - pin 62 ecu...kabelek fioletowo/czerwony
Pin 2 czujnika - pin 76 ecu...kabelek fioletowo/żółty
Pin 3 czujnika - pin 70 ecu...kabelek brazowo/niebieski

Może rozrząd źle ustawiony czy montaż czujnika niepoprawny? Może (nie wiem jak jest w tym silniku) kółko impulsowe czujnika?

problem po regeneracji głowicy-błąd 00515

: śr maja 24, 2017 17:49
autor: marcin7x5
Mi to wygląda na przestawiony rozrząd...

problem po regeneracji głowicy-błąd 00515

: śr cze 21, 2017 21:58
autor: pamaq
przestawiłem rozrząd o jeden ząbek i wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu. pomogło ale pojawił się inny problem opisany w temacie "problem po rozgrzaniu silnika AKL"