Uciekający płyn chłodniczy, gdzie szukać? co to za przewód?
: wt sty 03, 2017 22:39
Witam,
Ostatnie jadąc moim golfem 4 1.4 16V Zapaliła mi się lampka od temperatury. Temperatura wskazywana na liczniku była poniżej 50 st. C, zresztą, dopiero co uruchomiłem silnik, gdy dojechałem do pracy otworzyłem maskę i zauważyłem, że nie ma płynu w zbiorniku wyrównawczym, Pamiętam, że jakieś 900 km temu dolewałem cieczy i było na minimum, po dolaniu 1 litra było max. Czyli ubywa około 500 ml na 900 km. O dziwo nigdzie nie widziałem wycieku, czytając forum dowiedziałem się, że przyczyną może być korek zbiornika, kupiłem nowy uzupełniłem do maxa płyn i zostawiłem samochód na noc w garażu. Rano zauważyłem, że na ziemi obok lewego przedniego koła jest mała plama niebieskiego płynu. Na początku myślałem, że jest to płyn od spryskiwaczy, ponieważ lewy spryskiwacz miał nieszczelny wężyk i podczas używania lało się z tej czarnej zaślepki pod maska, na zbiornik płynu hamulcowego i poniżej, ale jak później zauważyłem, płyn jest przezroczysty, tylko butelka była niebieska, więc ta mała plama nie była od spryskiwaczy. Wszedłem pod auto na kanale i były tam krople niebieskiego płynu, ale były one dziwnie umiejscowione bo od spodu skrzyni biegów, nigdzie z góry nic nie leciało, silnik mam suchy lekko zakurzony, więc wyraźnie byłoby widać skąd to leci. Nigdzie nie widzę wycieku płynu. Wymieniałem też akurat dzisiaj olej i filtr oleju, więc grzałem silnik dwa razy, nigdzie nie zauważyłem wycieku, termostat otwierał się prawidłowo, wentylatory tak samo. Pod korkiem oleju nie ma żadnego śluzu, w zbiorniku wyrównawczym nie ma plam oleju, Sprawdzałem w garażu podziemnym, gdzie było dość ciepło i nie zauważyłem, aby spaliny były białe przesadnie, wiadomo jest zima. Nie mam pojęcia gdzie mam szukać wycieku. Jedyny wąż, który był w miejscu gdzie jest plama i który wykazywał nieszczelność baardzo małą to ten ze zdjęcia, ale nie jestem pewien czy ten wąż jest od chłodzenia, czy od wspomagania. Chyba od chłodzenia, bo do chwili otworzenia termostatu był lekko ciepły, a potem już cieplejszy. Proszę powiedzcie mi czy to ten wąż i gdzie mam szukać wycieku?
Ostatnie jadąc moim golfem 4 1.4 16V Zapaliła mi się lampka od temperatury. Temperatura wskazywana na liczniku była poniżej 50 st. C, zresztą, dopiero co uruchomiłem silnik, gdy dojechałem do pracy otworzyłem maskę i zauważyłem, że nie ma płynu w zbiorniku wyrównawczym, Pamiętam, że jakieś 900 km temu dolewałem cieczy i było na minimum, po dolaniu 1 litra było max. Czyli ubywa około 500 ml na 900 km. O dziwo nigdzie nie widziałem wycieku, czytając forum dowiedziałem się, że przyczyną może być korek zbiornika, kupiłem nowy uzupełniłem do maxa płyn i zostawiłem samochód na noc w garażu. Rano zauważyłem, że na ziemi obok lewego przedniego koła jest mała plama niebieskiego płynu. Na początku myślałem, że jest to płyn od spryskiwaczy, ponieważ lewy spryskiwacz miał nieszczelny wężyk i podczas używania lało się z tej czarnej zaślepki pod maska, na zbiornik płynu hamulcowego i poniżej, ale jak później zauważyłem, płyn jest przezroczysty, tylko butelka była niebieska, więc ta mała plama nie była od spryskiwaczy. Wszedłem pod auto na kanale i były tam krople niebieskiego płynu, ale były one dziwnie umiejscowione bo od spodu skrzyni biegów, nigdzie z góry nic nie leciało, silnik mam suchy lekko zakurzony, więc wyraźnie byłoby widać skąd to leci. Nigdzie nie widzę wycieku płynu. Wymieniałem też akurat dzisiaj olej i filtr oleju, więc grzałem silnik dwa razy, nigdzie nie zauważyłem wycieku, termostat otwierał się prawidłowo, wentylatory tak samo. Pod korkiem oleju nie ma żadnego śluzu, w zbiorniku wyrównawczym nie ma plam oleju, Sprawdzałem w garażu podziemnym, gdzie było dość ciepło i nie zauważyłem, aby spaliny były białe przesadnie, wiadomo jest zima. Nie mam pojęcia gdzie mam szukać wycieku. Jedyny wąż, który był w miejscu gdzie jest plama i który wykazywał nieszczelność baardzo małą to ten ze zdjęcia, ale nie jestem pewien czy ten wąż jest od chłodzenia, czy od wspomagania. Chyba od chłodzenia, bo do chwili otworzenia termostatu był lekko ciepły, a potem już cieplejszy. Proszę powiedzcie mi czy to ten wąż i gdzie mam szukać wycieku?