Strona 1 z 1

Silnik zaczął dziwnie pracować

: wt sty 03, 2017 20:55
autor: arnooldzik
Witam wszystkich forumowiczów!
Jako, że jestem fanem marki VW, miałem golfa 2, 3 to kupiłem sobie golfa 4 z silnikiem 1.6 SR.
Samochód kupiłem kilka miesięcy temu, ale niedawno zaczął się problem. Otóż auto stało kilka dni nie ruszane, po czym odpaliłem je.
Silnik dziwnie pracował, tak jakby chodził na 3 cylindry, czuć, że nie ma mocy, tak jakby cewka padła. Zaraz po odpaleniu tak trzęsie silnikiem, że czuć to na całym samochodzie.
Postanowiłem wymienić mu cewkę, nic to nie dało, dalej chodzi tak samo , wyczyściłem przepustnicę i zrobiłem adaptację, też nic to nie dało.
Komputer pokazał błąd komputera sterującego.
Czy to może faktycznie leżeć po stronie tego nieszczęsnego komputera i mógł on tak nagle paść?
Czy może przed ewentualną wymianą tegoż komputera można coś jeszcze zrobić?
Pozdrawiam

Silnik zaczął dziwnie pracować

: wt sty 03, 2017 21:40
autor: psilos1
Jaki to błąd

Silnik zaczął dziwnie pracować

: wt sty 03, 2017 21:58
autor: marcin7x5
A sprawdzałeś świece i przewody zapłonowe?

Silnik zaczął dziwnie pracować

: czw sty 12, 2017 22:06
autor: arnooldzik
nie sprawdzałem kabli oraz świec, bo nie wiem jak to zrobić ;/
dzisiaj go z trudem odpaliłem i chodził jak traktor, a oprócz tego jak włączyłem mu nawiew na maksymalną moc i temperaturę to zgasł. Ogólnie słychać jakby strzały w wydech, tak mi się przynajmniej wydaje.
Oprócz tego co bardzo dziwne, to przyłożyłem do akumulatora podczas pracy silnika miernik i on pokazał na włączonych światłach mijania i nawiewem na pierwszy stopień 15-15,2V. Z tego co się orientuję to jest za dużo, prawda?
Zgasł mi kilka razy podczas jazdy no i cały czas słychać jak by nie chodził na wszystkie cylindry i strzały w okolicach wydechu.

aha i odpinałem mu kostkę od wspomagania, zbiorniczka płynu chłodniczego i od przepławki (tak się chyba to nazywa) i dalej tak samo chodził...

Silnik zaczął dziwnie pracować

: pt sty 13, 2017 07:45
autor: marcin7x5
Napięcie zbyt duże zdecydowanie. Być może szkodzi to sterownikowi silnika. Sprawdź na którym cylindrze nie dochodzi do spalania mieszanki. Profilaktycznie możesz wypiąć kable zapłonowe i je w domu "wygrzać na grzejniku" tylko je sobie oznacz gdzie który jest wpięty do cewki i świecy.