Strona 1 z 1

[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie

: czw gru 08, 2016 18:43
autor: patryk4544
Witam.

Posiadam Golf 4 1.6 SR z 1999 w skrzyni automatycznej.

Problem polega na tym, że samochód pożera ogromne ilości paliwa.
Po zatankowaniu, spalił ok 4-5l paliwa w mieście, przy niewielkiej ilości postojów po zaledwie 20km.

Co poza tym w aucie jest "nie tak"?
- Termostat lub wskaznik paliwa wariuje( nie dobija do 90 stopni, raczej tak do 70-75 ) w czasie jazdy i często sobie skacze od tych 90 do zera,
jakby czasami nie łapał.
- Jest świeżo po wymianie rozrządu, oleju, filtrów.

Silnik działa cicho, ma moc, nie kopci i komputer nie pokazuje błędów.

Czy ten termostat lub wskaznik paliwa moze mieć aż takich wpływ na spalanie, czy to auto aż tak duzo ciągnie ?

[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie

: czw gru 08, 2016 20:02
autor: marcin7x5
Skoro silnik pracuje sobie ciągle jakby był zimny to się nie dziw że dużo pali. Popatrz na czasy wtrysku paliwa na biegu jałowym oraz jak pracuje sonda.

[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie

: pt gru 09, 2016 00:36
autor: tomko66
Miałem podobną sytuację w moim Golfie 1.4. Najpierw wymieniłem termostat, przez krótki okres było ok. Potem sytuacja się powtórzyła. Okazało się, że winę za taki obrót sprawy ponosił czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Sprawdź ten element, może w nim tkwi problem, o którym napisałeś.

[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie

: pt gru 09, 2016 10:44
autor: patryk4544
Ale że miał kolega wysokie spalanie, czy tylko to że czujnik wariował ?

[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie

: pt gru 09, 2016 11:41
autor: hak64
Wymień termostat, bo opisane przez ciebie objawy pasują do uszkodzonego (zawieszony w pozycji "otwarty") termostatu. możesz najpierw sprawdzić, aby nie wymieniać w ciemno. Odpal zimny silnik, po kilu minutach sprzawdź węże(ten do nagrzewnicy i ten do chłodnicy). Jeśli oba są ciepłe, to - wymień termostat. Obieg płynu do chłodnicy powinien otwierać się dopiero po nagrzaniu (osiągnięciu temperatury około 90 stopni).

[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie

: pt gru 09, 2016 14:35
autor: Qto
Skoro wskazówka potrafi "skakac" od 90 do 0...tzn ze czujnik nawala
Oczywiście nie oznacza to że termostat jest ok...

[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie

: sob gru 10, 2016 13:20
autor: patryk4544
Dziekuje za odpowiedzi.
Juz jestem umówiony na wymiane czujnika oraz termostatu.

Co do czujnika, to wydaje mi sie ze jest on sprawny, ale nie do konca.
Gdy silnik sie nagrzewa, to wskazuje normalnie coraz wyzsza temperature, na postoju dochodzi do 90, a w czasie jazdy
ok 60-70 co by wskazywalo na termostat. Czasami po prostu skacze z temp. ktora obecnie wskazuje do 0 i itd..

[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie

: sob gru 10, 2016 13:40
autor: Qto
patryk4544 pisze:Czasami po prostu skacze z temp. ktora obecnie wskazuje do 0 i itd..
czyli czujnik nie działa prawidłowo...i to jest potwierdzenie na 100% (oczywiście jeszcze mogą być problemy z wiązką)...a to że w innych przypadkach wydaje się że termostat niedomaga, na to potwierdzenia nie ma...więctermostatu nie wymieniaj jeśli jest dobry - jak sprawdzić masz napisane trzy posty wyżej

[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie

: ndz gru 11, 2016 20:06
autor: tomko66
Patryk, rób jak mówi, a raczej pisze Qto... Powtarzam to, co pisałem wcześniej: też mi wskazówka skakała, palił więcej niż normalnie. Czujnik był walnięty, po wymianie silnik nawet szybciej zaczął osiągać temperaturę roboczą.

[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie

: ndz gru 11, 2016 20:54
autor: hak64
Prawdopodobnie masz padnięty i czujnik i termostat. Sprawdziłeś działanie (moment otwarcia) termostatu?