Strona 1 z 2

[VW, BORA] 2.3

: pt lis 25, 2016 15:57
autor: Sylwek_90
Witam.
Kupiłem Bore kombi z 1999 roku 2.3 v5 z gazem stag.
Mam problem mianowicie na biegu jałowym występują drgania, które przechodzą na kierownice. Wydaje mi się tak jakby miał za mało obrotów. Przy przyspieszaniu nie czuć drgań. Zawieszenie podobno jest ok nie wiem czy to moga być świece lub kable. na gazie nie ma takiego cugu jak na benzynie.

[VW, BORA] 2.3

: śr lis 30, 2016 09:44
autor: ceglaV5
jakie masz obroty na biegu jałowym? jak kupiłem swojego golfa 2lata wstecz, to na biegu jałowym też trzęsło budą. do tego ciężko biegi wchodziły. okazało się że dwumas doszczętnie się rozpadł. cały zestaw zmieniony i od dwóch lat spokój.

[VW, BORA] 2.3

: pn gru 05, 2016 22:11
autor: Sylwek_90
jutro popatrze ale cos w granicach 800. jak jej depne to czuc takie jakby drgania lekkie. nie wiem moze jestem przewrazliwiony. bo w poprzedniej borze bylo podobnie tyle ze w 1.6
ogarniecie tego silnika pod wzgledem rozrzadu gdybym chcial zmienic lancuch i dwumasy jest bardzo klopotliwe?
bo doszly mnie sluchy ze podobno trzeba silnik do rozrzadu wyciagac.

[VW, BORA] 2.3

: wt gru 06, 2016 01:03
autor: ceglaV5
silnika nie musisz wyciągać. choć na wyciągniętym silniku jest większe pole do popisu. ;) do rozrządu wystarczy wyciągnąć skrzynię, sprzęgło itd, no i trzeba odkręcić kolektor ssący żeby ściągnąć pokrywę wałków rozrządu. odkręcasz płytę (osłonę łańcucha rozrządu) i cały rozrząd masz na wierzchu :)

[VW, BORA] 2.3

: wt gru 06, 2016 13:51
autor: Sylwek_90
Ja pierdziele caly dzien roboty

Re: [VW, BORA] 2.3

: sob gru 10, 2016 22:38
autor: Lu4Ke
u mnie przy wymianie rozrzadu byl wyciagany silnik ze skrzynia, dolem, ponoc lepsza opcja niz rozsprzeglanie skrzyni od silnika, dodatkowo caly pas przedni out aby wyciagnac kolektor ssacy, przy okazji uszczelnienie silnika i nowe weze do chlodnicy, koszt calkowity 3600zl :) na ori czesciach

silnik mial niezle przedmuchy, pyrkal z tylu dosyc glosno - miala isc glowica do remontu, naszczescie okazalo sie, ze lancuch byl rozciagniety,

silnik teraz ladnie i rowno chodzi lecz problem pojawil sie prawdopodobnie z popychaczem hydraulicznym gdyz delikatnie na zimnym silniku, powiedzmy klekota jak ino dodam delikatnie gazu to milknie, moze to kwesta oleju, zalany zostal castrol 10w40, na ceplym jest spokoj,

to tak na marginesie....


w twoim przypadku zmierz kompresje, silnikiem ci zapewne tez szarpie, duzo takich sztuk V5 ogladalem i na moje oko to juz nadawaly sie na zlom :helm:

[VW, BORA] 2.3

: wt gru 13, 2016 15:42
autor: Sylwek_90
silnikiem nie czuje zeby szarpało.
Przyspiesza ładnie.
mam porownanie bo mialem przed borami passata b6 2.0 fsi 150 koni i idzie podobnie.
mam mechanika i warsztat w domu jak bedzie czas to rozgrzebiemy. ale mechanik jeszcze tego silnika nie robil

Re: [VW, BORA] 2.3

: wt gru 13, 2016 20:11
autor: Lu4Ke
pisales, ze na jalowym wystepuja drgania, to znaczy, ze szarpie ci silnikiem....

bo jak inaczej?

ja mialem pzredmuchy na silniku i tez ladnie szedl, ale na jalowym chodzil jak by bez jednego gara

[VW, BORA] 2.3

: śr gru 14, 2016 14:02
autor: Sylwek_90
te drgania troche ustały nie wiem czy moze na to miec wplyw to ze bora przed kupnem duzo stała. od sierpnia do listopada.
natomiast przy mocnym przyspieszaniu zauwazyle jakby lekko buda drgala.
generalnie jakby ktos wiedzial cos wiecej o tym silniku wady szczegolnie jakie ma i czego pilnowac w szczegolnosci to prosze o opisanie.

[VW, BORA] 2.3

: śr gru 14, 2016 14:03
autor: Sylwek_90
Jaki przebieg zrobi sie na tym łancuchu rozrzadu tak mniej wiecej?

Re: [VW, BORA] 2.3

: śr gru 14, 2016 14:33
autor: Lu4Ke
moze sprzeglo nie wyczules jeszcze do konca, dlatego masz wrazenie ze nie ma plynnosci,

u mnie wymiana rozrzadu kwalifikowala sie juz przy 220tys, przebieg orginalny z racji tego jak to auto jest zadbane, ma w calosci nawet powloke gumowa na wszystkich elementach plastikowych lacznie z tunelem srodkowym,

przedtem mialem tez golfa IV tyle, ze 1,6 kupiony w 2009r z przebiegiem 150tys i na elementach plastikowych ta guma byla tak poniszczona, ze musialem ja zdzerac do konca,

ogolnie silniki V5 2,3l jak rowniez V6 to juz wyeksploatowane jednoski nadajace sie na zlom, chyba, ze ktos ma i dba ale te co sa sprzedawane to w 90% szroty, sam swojego szukalem 6 miesiecy, a i tak kupilem z wada rozrzadu

[VW, BORA] 2.3

: czw gru 15, 2016 14:25
autor: Sylwek_90
no ze sprzeglem mam problem. Szczegolnie jak wsiade w auto zony fabia III z 2015 1.2 tsi

[VW, BORA] 2.3

: pt gru 16, 2016 09:19
autor: Sylwek_90
orientujecie się może jak najlepiej zrobić wychodzącą rdze na tylnym nadkolu w kombi?

[VW, BORA] 2.3

: pt gru 16, 2016 22:31
autor: marcin7x5
Jak chcesz aby było i ładnie i porządnie to bez malowania całego błotnika się nie obejdzie. Jak jest mocna korozja to może wstawienie tzw reperaturki (o ile są) może jedynie pomóc.