1.8 T AGU brak zaworu N75 ???
: czw wrz 29, 2016 15:44
Witam po dłuższej przerwie.
Stałem się posiadaczem MK4 AGU po przejściach.
Problem w tym, że podczas przyspieszania szarpało, jakby odcinało turbo. Zabrałem się za sprawdzenie DV i N75, nawet niepotrzebnie wymieniłem przepływkę.
DV wygląda na nieoryginalny - jakby trochę większy, ale jest drożny i szczelny, przewód między kolektorem dolotowym i DV również.
Niestety nie udało mi się sprawdzić jak działa N75 bo go po prostu nie ma. Przewód wychodzący z rury między przepływką a turbo jest zaślepiony. Za to jest zamontowany jakiś ręcznie regulowany zawór. Kiedy go trochę odkręciłem przestało szarpać i odcinać przy przyspieszaniu. Teraz przyspiesza równomiernie bez zająknięcia, ale zdecydowanie za słabo. Fakt, że silnik ma już spory przebieg, a i koła szerokie ale ponad 11 sekund do setki zamiast 8,5 jak podawał producent to za słabo. Z tego co przeczytałem na forum to niesprawny N75 w AGU spowoduje w skrócie, że turbina nie będzie w pełni wydajna. A jak to jest w przypadku braku N75? Zastanawiam się co było przyczyną wymontowania N75 i czy turbo ma możliwość funkcjonowania bez tegoż zaworu? Turbina wg papierów wymieniona 2 lata temu na oryginalną. Myślę nad ewentualnym odbudowaniem całego układu wg poniższego schematu, potrzebowałbym w sumie tylko sam zawór i parę przewodów.
zaślepiony przewód i okolice gdzie normalnie powinien znajdowac się N75
DV oraz jakiś zawór z trzema przewodami, jeden z nich zaślepiony
Stałem się posiadaczem MK4 AGU po przejściach.
Problem w tym, że podczas przyspieszania szarpało, jakby odcinało turbo. Zabrałem się za sprawdzenie DV i N75, nawet niepotrzebnie wymieniłem przepływkę.
DV wygląda na nieoryginalny - jakby trochę większy, ale jest drożny i szczelny, przewód między kolektorem dolotowym i DV również.
Niestety nie udało mi się sprawdzić jak działa N75 bo go po prostu nie ma. Przewód wychodzący z rury między przepływką a turbo jest zaślepiony. Za to jest zamontowany jakiś ręcznie regulowany zawór. Kiedy go trochę odkręciłem przestało szarpać i odcinać przy przyspieszaniu. Teraz przyspiesza równomiernie bez zająknięcia, ale zdecydowanie za słabo. Fakt, że silnik ma już spory przebieg, a i koła szerokie ale ponad 11 sekund do setki zamiast 8,5 jak podawał producent to za słabo. Z tego co przeczytałem na forum to niesprawny N75 w AGU spowoduje w skrócie, że turbina nie będzie w pełni wydajna. A jak to jest w przypadku braku N75? Zastanawiam się co było przyczyną wymontowania N75 i czy turbo ma możliwość funkcjonowania bez tegoż zaworu? Turbina wg papierów wymieniona 2 lata temu na oryginalną. Myślę nad ewentualnym odbudowaniem całego układu wg poniższego schematu, potrzebowałbym w sumie tylko sam zawór i parę przewodów.
zaślepiony przewód i okolice gdzie normalnie powinien znajdowac się N75
DV oraz jakiś zawór z trzema przewodami, jeden z nich zaślepiony