golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dadasko2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 27, 2014 21:52

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: dadasko2 » pn maja 09, 2016 19:18

Cześć, jestem w posiadaniu golfa 4 1.4 16v po generalnym remoncie silnika.
Silnik pracuje ładnie, nie bierze oleju, ma moc, nic nie stuka nic nie puka.
Auto postanowiłem sprzedać, wszystko fajnie pięknie, miałem kupca, jednak wracając z badań technicznych zaczeła mi migać kontrolka ciśnienia oleju.
Więc zatrzymałem się, sprawdziłem stan - jest ok. Pojechałem do mechanika i na szybko wymieniliśmy czujnik - dalej to samo.
Lampka zapala się w momencie między 1000-1800 obrotów a żeby zgasła wystarczy przekroczyć 2200 obrotów.
Zadzwoniłem do kupca i anulowałem transakcje, wróciłem do mechanika i sprawdziliśmy ciśnienie oleju, po zapłonie na biegu jałowym 1,5 bara, w miarę nagrzewania się silnika spadło do 0,5, podczas 2000 obrotów ciśnienie podskoczyło do 2 barów. Olej to 5w40 castrol, jestem niecałe 10k po jego wymianie i po remoncie silnika.
Gdzie szukać przyczyny? Panewki? Miałem generalkę, z resztą nic nie stuka w silniku, ma moc i jej nie gubi. Przeszukałem fora, nie widziałem identycznego przypadku, help. Macie jakiś pomysł co sprawdzać? nie chce się wykosztowywać przed sprzedażą, nie chce też sprzedać z awarią.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: marcin7x5 » pn maja 09, 2016 19:25

Skoro na jałowym masz 0,5 bar na rozgrzanym silniku to smarowanie jest ok. Sprawdź dobrze wiązkę do czujnika oleju. Filtr oleju kiedy wymieniałeś?



dadasko2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 27, 2014 21:52

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: dadasko2 » pn maja 09, 2016 19:40

http://www.volkswagen-golf.pl/dane-tech ... olf-iv-16/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj znalazłem że ciśnienie minimalne przy 2000 obrotach to 2 bary, czyli tyle co mam.
Więc gdy olej nagrzewa się jeszcze bardziej, bo lampka zaczyna świecić po jakichś 7km to pewnie jest jeszcze słabsze.
Filtr oleju był wymieniany 10k temu.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: marcin7x5 » pn maja 09, 2016 20:01

Trzeba by sprawdzić pompę oleju. Może nie wyrabia na wyższych obrotach.



dadasko2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 27, 2014 21:52

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: dadasko2 » pn maja 09, 2016 20:30

ok znalazłem na anglojęzycznej stronce co powinno się po kolei sprawdzać, nie mogę tylko przetłumaczyć tego jednego podpunktu, ogólnie to:

1. odłączyć czujnik podczas gdy się świeci jesli dalej lampka sie swieci to jest przebicie
2. sprawdzić filtr oleju
3. sprawdzić misę olejową
4. sprawdzić przewód który pobiera olej z misy
5. sprawdzić pompę czy nie uszkodzona
6.If the pump appears to be okay, the next step is to measure the rod and main bearing clearances. Check the clearances on the main bearing closest to the pump (this has the greatest effect on pressure) and clearances on the furthest rod bearing (this will show the greatest wear).
7. sprawdzić panewki
8. luz osiowy wałka rozrządu
9. pokrywy zaworów
10. kolektor dolotowy
11. popychacze

co sądzicie o tym?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: marcin7x5 » wt maja 10, 2016 19:46

W tych silnikach jest specyficzna pompa oleju. Normalnie są 2 koła zębate obok siebie a tu jest rozwiązanie z kołami gdzie jedno obraca się wewnątrz drugiego. Być może trzeba sprawdzić łożyskowanie tych kół.



dadasko2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 27, 2014 21:52

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: dadasko2 » śr maja 11, 2016 19:26

Mechanik paczal i paczal i w panewkach w misie filtrze i ssaku nic nie było, powiedział że to pompa ale raczej to jest strzał chociaż podczas gdy silnik się nagrzewał i migała lampka słyszałem jakieś dziwne wycie, pompa 400 zł



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: marcin7x5 » śr maja 11, 2016 19:30

Jak nie ma smarowania to i dźwięki mogą się pojawić.



dadasko2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 27, 2014 21:52

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: dadasko2 » śr maja 11, 2016 19:51

Zmieniam jeszcze olej z 5w40 na 10w40, a jak cena pompy? Coś sporo się wydaje
I czy mogłem narobić biedy silnikowi? Ciśnienie jakieś tam było...



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: marcin7x5 » czw maja 12, 2016 18:20

Być może na dole silnika jest ok a tylko z górą coś się dzieje. Bywało też że wycierały się wałki w pokrywie i zatykały się kanały oleju ale wtedy to ciśnienia nie było i na wolnych obrotach. Pewnie przyjdzie rozebrać cały silnik aby sprawdzić czy gdzieś się nie przytarło na dole.



dadasko2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 27, 2014 21:52

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: dadasko2 » sob maja 14, 2016 12:32

Dostałem dziś telefon od mechanika, powiedział że postanowił jeszcze raz przyjrzeć się silnikowi i stwierdził że wał jest przesunięty (panewki ok).
No i teraz taka kwestia, 10.000 km temu generalny remont silnika wraz ze szlifem wału. Mechanik mówi że nie wie czemu to się stało, więc czy to mogła być wina zbyt niskiego ciśnienia oleju? zmęczenia materiału, czy coś było skopane przy remoncie? Bo szczerze mam już tego dość, 2600 w remont silnika a po roku znów coś się psuje.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: marcin7x5 » sob maja 14, 2016 14:43

W silnikach 16v wycierają się pierścienie odpowiadające za luz wzdłużny wału. Może u ciebie to jest przyczyną.



dadasko2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 27, 2014 21:52

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: dadasko2 » sob maja 14, 2016 15:17

Ale czy te pierścienie nie powinny być sprawdzone i wymienione podczas remontu silnika?
Czy to co się stało może być związane ze zbyt niskim ciśnieniem oleju? Zmęczeniem materiału, czy może błędu mechanika?
Trochę średnio wygląda ta sytuacja że płacę 2600 za generalny remont silnika, a po roku jest jego awaria...



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

golf 4 1.4 16v kontrolka oleju

Post autor: marcin7x5 » ndz maja 15, 2016 15:34

Ten co robi remont i składa silnik w całość powinien takie rzeczy sprawdzić. Być może sprawdził i było jeszcze w dopuszczalnej tolerancji luzu a może i nie sprawdził tylko skręcił. Niestety ale dobrych mechaników nie wielu mamy. Nie każdy też ma dostęp do instrukcji serwisowych dotyczących danego silnika.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości