Strona 1 z 2

1.6 8v APF bierze olej

: pn lut 29, 2016 23:45
autor: wowuss
Witam wszystkich. Mam problem z moim mk4 1.6 8v APF, auto mam od 2 miesiecy. 2,5k km temu robiłem wymiane oleju (poprzedni właściciel miał wlany 15w40) teraz zalałem silnik 5w40 Castrol magnatec. Po wymianie na bagnecie olej sięgał górnej granicy "kratek", po przejechaniu 2,5k km jest na 1/5 kratek, czyli jakies 6mm mniej. Auto nie kopci jakoś mocno, w wodzie nie ma śladów oleju, pod korkiem żadnego białego nalotu itp. Przed wymianą robiłem przegląd i był ślad oleju na łączeniu ze skrzynią. Mechanik stwierdził, że nie ma żadnego wycieku i wlał również jakiś uszczelniacz. Czy taki apetyt na olej mieści się w normie ? Czytałem, że te silniki tak mają podobno, inni mówili, że nie i już zgłupiałem. I ten ubytek okolo 6mm na bagnecie to ile ml oleju mniej więcej ? Na co mógłbym jeszcze zwrócić uwagę ?

@edit a i zapomniałem wspomnieć o przebiegu, który wg książki serwisowej i licznika wynosi 165k km

Re: 1.6 8v APF bierze olej

: wt mar 01, 2016 20:38
autor: bizdzioch
6mm to bedzie jakies 300 ml oleju na 2,5 tys. To troche ponad 100 na 1000 wiec wedlug mnie nie jest zle. Jesli chcesz to Mozesz robic remont ok 2 tys. zl pierscienie i glowica ale to zalezy ile jezdzisz i kiedy ci sie to zwroci i czy nie lepiej kupowac tani olej i dolewac wbor nalezy do Ciebie.

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

1.6 8v APF bierze olej

: wt mar 01, 2016 21:06
autor: wowuss
Miesięcznie około 2k km robię. Hmm.. licząc 1l oleju 50zł to starczy mi na 3 miesiące, czyli rocznie jakieś 200zł to chyba na razie odpuszcze ten remont aż odpukać będzie konieczny. Dzięki za odpowiedź ;)

1.6 8v APF bierze olej

: czw maja 19, 2016 14:08
autor: wowuss
Odkopie troche temat, gofer doszedl do tego ze bierze 1l oleju na 1000km, auto stoi u mechanika od wczoraj, dzisiaj zadzwonil i mowil ze cisnienie oleju w cylindrach to 9, 10, 8, 7 i ze do wymiany pierscienie, uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod glowica. Nie byl w stanie wycenic naprawy od reki a wypadl mu wyjazd do poniedzialku. Ile moze kosztowac taki remont ?

Re: 1.6 8v APF bierze olej

: czw maja 19, 2016 14:20
autor: AdekA
wowuss pisze:Mechanik stwierdził, że nie ma żadnego wycieku i wlał również jakiś uszczelniacz.
Proawdopodobnie ten manewr chwilowo zatuszował prawdziwą skalę problemu, ktoś sprzedał Ci auto z silnikiem nadającym się do remontu. Mi za taki remont w 1.4 16v powidzieli min 1500zl.

1.6 8v APF bierze olej

: czw maja 19, 2016 16:52
autor: wowuss
Na to wychodzi, dzieki za odp i przyblizenie ceny naprawy.

Re: 1.6 8v APF bierze olej

: czw maja 19, 2016 23:58
autor: jjaworskyy
Tyle wyszło u mnie. Odejmij sobie rzeczy których nie potrzebujesz :bigok:

1.6 8v APF bierze olej

: pt maja 20, 2016 19:45
autor: wowuss
Dzisiaj byłem na warsztacie, za uszczelniacze, pierscienie, uszczelke pod glowice z planowaniem i robocizna powiedział 1600zł i dodatkowo z rana cos mi sie dzialo ze sprzeglem to zobaczyl i stwierdzil ze padlo "sloneczko" cokolwiek to znaczy bo az tak sie nie znam (jeszcze ;d) i dodatkowo za to 300zł, tak wiec zgodzilem sie.

@jjaworskyy dzieki za fotke ;d widze ze cenowo podobnie wyjdzie

1.6 8v APF bierze olej

: pt maja 20, 2016 20:51
autor: AdekA
A jakie objawy dawało to sprzęgło?

1.6 8v APF bierze olej

: sob maja 21, 2016 03:00
autor: wowuss
Ciezko wchodzila 1 i wsteczny a jak juz jakos weszlo to auto szarpalo i powolutku ciągnęło do przodu

Re: 1.6 8v APF bierze olej

: sob paź 03, 2020 11:50
autor: k-m-r1
Odkopie temat.

1.6 APF brał olej 10w40 około 0.9L na 1000km -> Remont
Po rozebraniu pierścienie olejowe stały w miejscu. Na denku sporo nagaru lało sie też po zaworach.

W sklepie sprzedawca sprzedał mi pierścienie 3czesciowe poprawione bo oryginał montowany miał wadę.
VW GOLF IV 1.6 08/97 - 05/04
033 01 N0
Produkty:
033 01 N0
Zestaw pierścieni
https://catalog.mahle-aftermarket.com/e ... eid=983751
W opakowaniu są pierścienie 3 częściowe olejowe. Byłem jeszcze raz sprzedawca szukał i do tego silnika nie ma innych dostępnych.

Po wielu godzinach szukania znalazłem że montowane są inne pierścienie 1 częściowe do AKL.
W katalogu producenta nie ma silnika wersja APF
https://www.fpt-prima.com.pl/lib/upload ... 202011.pdf

Co teraz? Zakładać "poprawione 3 czesciowe" czy szukać ale czego i jaki numer?
Czekam jeszcze na panewki (odbieram w poniedziałek).

Re: 1.6 8v APF bierze olej

: ndz paź 04, 2020 21:10
autor: Maszan
Nie wiem jak teraz ale Primy pierścienie robiły robotę. Zakładałem w swoim 1.3 OHV Skody jakieś 17 lat temu i tez olejowe były jedno częściowe.

Re: 1.6 8v APF bierze olej

: wt paź 06, 2020 22:31
autor: thomas44
Potwierdzam opinię poprzednika.Sam robiłem mały remont silnika APF- to jest wymiana pierścieni tłokowych, wymiana wszystkich panewek,wymiana uszczelniaczy zaworowych Powodem remontu był okrutny apetyt na olej na poziomie 1.5 l na 1000 km. Po remoncie i przejechaniu pierwszych 10000 km poziom oleju na bagnecie 1 mm niższy niż po zalaniu.Po wymianie oleju i przejechaniu kolejnych 10000 km ubytek na bagnecie nie zauważalny. Zastosowałem przy remoncie pierścienie PRIMA o konstrukcji dwu częściowej która zapewnia że pierścień olejowy nie będzie się blokował w rowkach tłoka.Jest to szczególnie ważne w tym modelu silnika ponieważ prawidłowa temperatura robocza dla modelu APF to 110 stopni celsjusza co za tym idzie większa rozszerzalność termiczna materiałów (tłoka,pierścieni). Konstrukcja trzyczęściowego pierścienia czyli dwa cieniutkie pierścienie przedzielone falowaną blaszką, pozwalała z czasem na odkładanie się nagaru który z kolei kasował luz pierścieni w rowku tłoka a w końcowej fazie dochodziło do zablokowania pierścieni i lawinowo postępującą konsumpcję czynnika smarnego.Kolejna istotna rzecz podczas takiego remontu to sprawdzenie owalizacji tulei cylindrycznych.Jeśli to zjawisko wykroczyło poza granice tolerancji, wkładanie nowych pierścieni nie przyniesie oczekiwanego skutku czyli wyeliminowania spożycia oleju.
Link do pierścieni PRIMA pasujących do silnika APF :
https://allegro.pl/oferta/pierscienie-t ... 1bd1d899d5

Re: 1.6 8v APF bierze olej

: wt paź 20, 2020 19:07
autor: Bohnooze
Remont może byc konieczny bo jeżeli olej dostaje sie do komory spalania i trafia do wydechu to lambda bedzie to czytac jako za bagata mieszanka i bedzie ECU redukowal dawkę paliwa aż przegrzeje gniazda. Możliwe jest że do wymiany masz tylko uszczelniacze lub część ze znikajacego oleju to wina uszczelniaczy. To bedzie koszt niższy. Olej nalej może 10W40 i oceń ile ubywa