Strona 1 z 1

1.4 16V AUA nie pali brak iskry/wtrysku

: wt sty 12, 2016 19:01
autor: carbon2000
Witam jestem to nowy samochód to Ibiza lecz silnik ten sam co w vw wiec pisze tutaj i proszę o nie usuwanie ew. przeniesienie tematu. Mój problem zaczął się po wymianie silnika... , w zeszłym tygodniu przy -15 żonie zatarł się silnik, wiec postanowiłem go wymienić kupiłem słupek przełożyłem wszystko odpalił chodził ładnie nagrzał się puścił termostat i zgasł nie chciał już odpalić kręcił ale nie odpalał minęło 15 min poukładałem narzędzia próba z trudem odpalił odstawiłem go na bok i poszedłem do domu. Nazajutrz uzupełniłem braki w płynach odpaliłem normalnie przejechałem się wróciłem podpiąłem kompa( silnik cały czas odpalony) błąd miałem ten sam co na tamtym silniku ze obwód grzałki sondy lambda... I nagle znów zgasł i już od tamtej pory nie pali, nie ma iskry oraz nie ma wtrysku( jest tylko tryśniecie wszystkich podczas rozruchu i później nic). Podmieniłem czujnik położenia wału od starego silnika i to samo i dotarłem przez to na trop i teraz proszę was o pomoc na wtyczce wpiąłem się miernikiem i przy ruszaniu autem przód tył na 5 biegu pojawia się napięcie ok 5v na sygnale i spada do 0 i tak co chwile wiec wskazuje ze czujnik jest ok. , jednak po odpięciu czujnika i wpięciu się w wtyczkę idącą do ECU na + mam 5v na sygnale też 5v na masie nic i teraz pytanie czy tak ma być? i gdzie na wtyczce ECU szukać sygnału od czujnika bo podejrzewam ze gdzieś się sygnał z + styka i ECU nie widzi spadku napięcia i nie ma iskry / wtrysku. ???

Dodam iż podmieniałem cewkę. Błędy to teraz rożne wyskakują ale przede wszystkim:

Benzyna (AUA - Marelli 4MV - MT/AT) ,
17645 - Wtryskiwacz paliwa cylindra nr 1; przerwa w obwodzie - Staly
17647 - Wtryskiwacz paliwa cylindra nr 3; przerwa w obwodzie - Staly
17648 - Wtryskiwacz paliwa cylindra nr 4; przerwa w obwodzie - Staly
17646 - Wtryskiwacz paliwa cylindra nr 2; przerwa w obwodzie - Staly
17756 - Wyjście zasilania cewki zapłonowej stopień 1; przerwa w obwodzie - Staly
17757 - Wyjście zasilania cewki zapłonowej stopień 2; przerwa w obwodzie - Staly

Czasem zamiast przerwa w obwodzie pisze że zwarcie do + w błędach cewki

1.4 16V AUA nie pali brak iskry/wtrysku

: wt sty 12, 2016 19:17
autor: marcin7x5
A sprawdzałeś przekaźnik 409?

Re: 1.4 16V AUA nie pali brak iskry/wtrysku

: wt sty 12, 2016 20:31
autor: carbon2000
Pompa jest sprawna. Chodzi po przekręceniu kluczyka jak i podczas kręcenia.

1.4 16V AUA nie pali brak iskry/wtrysku

: śr sty 13, 2016 18:15
autor: pironet
na zasilaniu czujnika o ile mi wiadomo powinno być stałe 5v a dopiero za czujnikiem przerywane 5v.Po to jest właśnie czujnik aby regulował impuls.Sprawdził bym zasilanie cewki czy ma stałe 12v po zapłonie z kluczyka i czy dochodzi impuls z czujnika na cewkę.Sprawdzałeś kostkę stacyjki?Bezpieczniki?zasilania?

1.4 16V AUA nie pali brak iskry/wtrysku

: czw sty 14, 2016 23:26
autor: carbon2000
Witam sprawdziłem dzisiaj cewka ma stałe po zapłonie + brak impulsu z sterownika. Zacząłem szukać w instalacji najpierw rozebrałem cała instalacje silnika bo ktoś wcześniej już w niej grzebał i myślałem że może gdzieś tam, lecz po sprawdzeniu i podłączeniu nadal to samo kreci nie odpala, poszedłem dalej czyli od łączenia (3 duże wtyczki) do sterownika tam natknąłem się na jakąś naprawe wiązki jednak wszystko wygląda ok rozebrałem tez sterownik żeby zobaczyć co w środku piszczy i jest ładnie sucho jak nowy. Posprawdzałem przejścia oraz impulsy od czujnika wału i cewki i wszystko było ok , pozapinałem wtyczki założyłem masę i mowie spróbuje odpalić i ku mojemu zdziwieniu zaczął łapać i odpalił i chodzi. Jednak muszę szukać bo nie wiem co było przyczyną braku iskry i wtrysku a chce uniknąć telefonu od żony że gdzieś nie może odpalić. Tak sobie myślę ze może w sterowniku jakieś luty czy coś?

1.4 16V AUA nie pali brak iskry/wtrysku

: pt sty 15, 2016 17:01
autor: marcin7x5
Posprawdzaj ciągłość przewodów na drodze czujniki / zawór a sterownik. Jak będzie ok to ewidentnie wina sterownika będzie.

1.4 16V AUA nie pali brak iskry/wtrysku

: ndz sty 17, 2016 11:53
autor: carbon2000
Witam poskładałem wszystko do kupy ale nie znalazłem ewidentnej przyczyny. Mam jeszcze pytanie nie będę zakładał nowego tematu bo wydaje mi się ze to tyczy się tego samego powyżej 1500 obrotów zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju podłączyłem zegar i i przy ciepłym silniku bieg jałowy trochę pow. 0,2 MPa a przy 2 tys. Prawie 0,4 MPa czy jeszcze w miarę bo dane techniczne przewidują przy 2 tys. obr minimalne ciśnienie 0,2MPa a max 0,7 MPa, aha i do tego jak miałem wkręcony manometr w miejscu czujnika oleju to mimo ze był odłączony to kontrolka się nie paliła a zapalała się dopiero jak wchodziłem na 2tys.??? .I pytanie czy ta kontrolka zapal się od czegoś innego czy sterownik już wysiada?

1.4 16V AUA nie pali brak iskry/wtrysku

: ndz sty 17, 2016 13:20
autor: marcin7x5
To wszystko zależy od parametrów jakie widzi sterownik. Ma on zakodowane że powyżej pewnych obrotów (być może to właśnie 2000obr) musi być ciśnienie oleju w pewnym zakresie. Jeżeli nie widzi odczytu z czujnika wówczas komunikuje to kontrolka.