spadki temp.silnika na postoju

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

spadki temp.silnika na postoju

Post autor: kolunio21 » czw sty 07, 2016 11:57

Witam.
Ostatnio podczas mrozów zauważyłem taka dziwna dla mnie rzecz, autko rozgrzewa sie normalnie szybko łapie temp. w środku tez szybko ciepło sie robi, ale jak np. z trasy wjadę do miasta jedne swiatla drugie swiatla to temp na wskaźniku troche opada po podłączeniu elm 327 z przedziału 80-82 spada do 75-78. Jak ruszam i jadę dalej to temp wzrasta. Nie wiem czy to termostat ? Czy poprostu tak to juz jest i sie nie przejmować ?
Auto to golf 4 1.6 16v z lpg



Zdylu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 14:26

spadki temp.silnika na postoju

Post autor: Zdylu » czw sty 07, 2016 22:34

U siebie mam w 100% identyczną sytuację jak u Ciebie, więc to chyba normalne. Na samo ogrzewanie wnętrza ucieka sporo ciepła z silnika, wystarczy wył/wł ogrzewanie i obserowować jak zachowuje się wskaźnik temperatury. Na pewno w niewielkim stopniu pomogłoby założenie dolnych osłon silnika i maty wygłuszającej maski, jeśli takowych nie posiadasz ;)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

spadki temp.silnika na postoju

Post autor: Qto » czw sty 07, 2016 22:39

Jeżeli jeden wąż od chłodnicy jest ciepły a drugi zimny tzn że termostat działa (tak w skrócie, w tej konkretnej sytuacji)...i po prostu silnik nie daje rady wytworzyć tyle ciepła aby ogrzać budę i żeby temperatura w tym samym czasie nie spadła.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

spadki temp.silnika na postoju

Post autor: marcin7x5 » czw sty 07, 2016 22:41

Pamiętaj że lpg też odbiera ciepło z układu chłodzenia. Nie mniej jednak warto sprawdzić termostat.



Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

spadki temp.silnika na postoju

Post autor: kolunio21 » pt sty 08, 2016 09:53

Kupiłem profilaktycznie nowy termostat dużo roboty nie ma z wymiana tak że podmienię.
Dzis rano bylo tylko -5 nawiew na 1 biegu na godz. 14 do pracy mam 25km średnia prędkość ok 80km/h i tak dlugo mu zajęło żeby osiągnąć pelna temp. no i jak wjechałem do miasta to oczywiście trochę spadla wskazówka.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

spadki temp.silnika na postoju

Post autor: marcin7x5 » pt sty 08, 2016 21:14

Trzeba było sprawdzić czy dolny wąż jest ciepły czy zimny.



Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

spadki temp.silnika na postoju

Post autor: kolunio21 » sob sty 09, 2016 17:21

Panowie.
Jaka powinna być temperatura silnika według komputera ?
Po wymianie termostatu teraz trzyma temperaturę ok 90 stopni na blacie
Na module elm327 pokazywał 87-89 stopni



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

spadki temp.silnika na postoju

Post autor: marcin7x5 » ndz sty 10, 2016 12:54

Dobrze ci pokazuje. Wskaźnik jest tak wysterowany że pokazuje 90* gdy faktycznie temp skacze w zakresie ok 80-100*.



Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

spadki temp.silnika na postoju

Post autor: kolunio21 » ndz sty 10, 2016 13:48

No właśnie mój wskaźnik został poddany modyfikacji przez poprzedniego właściciela zegarów i pokazuje temperaturę rzeczywistą nawet spadki o 2 stopnie na wskaźniku widzę.
No to po wymianie termostatu tak jak napisałem temp według elm 327 i wskaźnika temp. ok 90 87-89 :) w aucie dużo cieplej, jednak termostat coś nie domagał albo działał w niższym zakresie bo na kompie pokazywał 80-82 a na termostacie było 87



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

spadki temp.silnika na postoju

Post autor: marcin7x5 » ndz sty 10, 2016 15:29

Każdy producent podaje zakres temp w jakich powinien otwierać i zamykać się termostat. Jedne maja zakres poniżej 90* a inne na ogół 88-92*



Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

spadki temp.silnika na postoju

Post autor: kolunio21 » ndz sty 10, 2016 16:21

Wiem wiem. Ten co zdemontowałem był jeszcze z fabryki i miał temp 87 stopni. Nowy tez taka sama ma 87.
Najważniejsze ze spełnia swoje zadanie :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości