Falowanie tylko na zimnym silniku.BORA
: śr gru 16, 2015 00:01
Witam serdecznie wszystkich forumoVWiczów .Jestem tutaj dosyć świeży ;p. Przeszukałem miliony postow na tym forum i innych i sam niewiem co mysłec moze wy mi cos doradzicie )
Więc problem mam taki . Posiadam VW BORA 1.6 8v (101koni) AKL. 1998r.
Problem polega na falowaniu obrotów co niestety podobno dosyć często dotyka AKLowce.
Auto odpala pięknie na strzała. Lecz na zimnym silniku odpala na tym ssaniu te 1100obrotów i doslownie za sekunde spada na +/- 900,800 i autem i silnikiem telepie, i obroty nieraz faluja. Zdarza sie to tylko i wyłącznie na zimnym silniku, na cieplym tzn +/- 70 stopni i wiecej autko pracuje idealnie. Autko na zimnym ogolnie dobrze jezdzi czasami jak ruszam to musze dac wiecej gazu bo mi przygasnie ale ogolnie da sie nim jezdzic bez wiekszych problemów.
W aucie zostalo zrobione:
-czyszczenie przepustnicy i jej adaptacja
-wymiana kabli WN
-wymiana swiec
-wymiana czyjnika polozenia walu ( byl blad na komputerze)
-wymiana sondy lamby ( byl blad na komputerze)
-czujnik temperatury ok
-cewka zaplonowa byla sprawdzana mgiełka wody czy sa przebicia, wszystko wydaje sie ok.
-filtry wszystkie wymienione olej rozrzad pompa wody itp.
Auto ma LPG ale to niema znaczenia czy na lpg czy nie . Pozatym bylem u gazownika w celu sprawdzenia ewentualnej winy gazu, On posprawdzal to i wykluczyl.. gaz zalozylem dosyc dobry w bdb serwisie.
Mechanik ( moj przyjaciel ) od poczatku serwisuje mi to auto i on twierdzi ze to bedzie przepustnica . (od poczatku tak twierdzi i jest tego pewien) jednak orginal drogi i mysle sb jeszcze czy czegos nie sprawdzilem. Zastanawiam mnie temat uszczelek od kolektora. co myslicie ??) jak gaz zakladaja to kolektor odkrecaja i na starych uszczelkach spowrotem montuja, moze jest juz nieszczelny ?? w czwartek pobawie sie plakiem spsikam to i owo i zobaczymy moze gdzies mi go pociągnie jak jest nieszczelny.
sa jeszcze 2 tematy ktore mnie ciekawia:
1. czy jezeli to rzeczywiscie lewe powietrze to na cieplym silniku moze byc nagle tak ze wszystko dziala super a tylko na zimnym wariuje??
2.Jak wymienialem filtr powietrza ostatnio. zapomnialem sb podpiac przeplywomierza, przez przyadek. i jak "jachalem" wiadomo szarpal falowal niewiedzialem co sie dzieje , ale to co mnie zaciekwailo to to ze na desce nagle mi temp wzrosla do 120 stopni. i spadla na 80.. po ponowym uruchomieniu auta i podpieciu przeplywki wszystko wrocilo do normy i znowu jest na 90 tak jak ma byc.. Czy przeplywomierz ma jakies znaczenie do temp plynu ??
Z góry przepraszam ze tylko tego tekstu napisalem ale chcialem to dosyc dobrze opisac. Prosze powiedzcie mi co moge jeszzcze sprawdzic ?? Pozdrawiam i Dziekuje
Więc problem mam taki . Posiadam VW BORA 1.6 8v (101koni) AKL. 1998r.
Problem polega na falowaniu obrotów co niestety podobno dosyć często dotyka AKLowce.
Auto odpala pięknie na strzała. Lecz na zimnym silniku odpala na tym ssaniu te 1100obrotów i doslownie za sekunde spada na +/- 900,800 i autem i silnikiem telepie, i obroty nieraz faluja. Zdarza sie to tylko i wyłącznie na zimnym silniku, na cieplym tzn +/- 70 stopni i wiecej autko pracuje idealnie. Autko na zimnym ogolnie dobrze jezdzi czasami jak ruszam to musze dac wiecej gazu bo mi przygasnie ale ogolnie da sie nim jezdzic bez wiekszych problemów.
W aucie zostalo zrobione:
-czyszczenie przepustnicy i jej adaptacja
-wymiana kabli WN
-wymiana swiec
-wymiana czyjnika polozenia walu ( byl blad na komputerze)
-wymiana sondy lamby ( byl blad na komputerze)
-czujnik temperatury ok
-cewka zaplonowa byla sprawdzana mgiełka wody czy sa przebicia, wszystko wydaje sie ok.
-filtry wszystkie wymienione olej rozrzad pompa wody itp.
Auto ma LPG ale to niema znaczenia czy na lpg czy nie . Pozatym bylem u gazownika w celu sprawdzenia ewentualnej winy gazu, On posprawdzal to i wykluczyl.. gaz zalozylem dosyc dobry w bdb serwisie.
Mechanik ( moj przyjaciel ) od poczatku serwisuje mi to auto i on twierdzi ze to bedzie przepustnica . (od poczatku tak twierdzi i jest tego pewien) jednak orginal drogi i mysle sb jeszcze czy czegos nie sprawdzilem. Zastanawiam mnie temat uszczelek od kolektora. co myslicie ??) jak gaz zakladaja to kolektor odkrecaja i na starych uszczelkach spowrotem montuja, moze jest juz nieszczelny ?? w czwartek pobawie sie plakiem spsikam to i owo i zobaczymy moze gdzies mi go pociągnie jak jest nieszczelny.
sa jeszcze 2 tematy ktore mnie ciekawia:
1. czy jezeli to rzeczywiscie lewe powietrze to na cieplym silniku moze byc nagle tak ze wszystko dziala super a tylko na zimnym wariuje??
2.Jak wymienialem filtr powietrza ostatnio. zapomnialem sb podpiac przeplywomierza, przez przyadek. i jak "jachalem" wiadomo szarpal falowal niewiedzialem co sie dzieje , ale to co mnie zaciekwailo to to ze na desce nagle mi temp wzrosla do 120 stopni. i spadla na 80.. po ponowym uruchomieniu auta i podpieciu przeplywki wszystko wrocilo do normy i znowu jest na 90 tak jak ma byc.. Czy przeplywomierz ma jakies znaczenie do temp plynu ??
Z góry przepraszam ze tylko tego tekstu napisalem ale chcialem to dosyc dobrze opisac. Prosze powiedzcie mi co moge jeszzcze sprawdzic ?? Pozdrawiam i Dziekuje