Mnóstwo telefonów, zdjęć, przesyłania numerów części itp....
Oczywiście wszyscy wiemy że VR6 ma 4 sondy z racji 6 cylindrów.
I oczywiście wiemy że 2 są przed katem a kolejne 2 za katem.
Dzwoniąc do ASO VW, Intercars'u, BOSCH'a i sprzedawcy gdzie zakupiłem sondy uzyskałem informację że
OBIE SONDY REGULUJĄCE DAWKĘ PALIWA [przed katem]
SĄ IDENTYCZNE.
Nr części z katalogu BOSCH: 0 258 007 351 zastąpiona sondą o końcówce 090.
Nr części z VW: 1K0998262D [po przełożeniu na nr części BOSCH daje 0 258 007 351]
Schodząc pod auto, do wymiany, okazało się że nie są. Nie tyle same sondy [wyglądają identycznie, żadnych różnic] co wtyczka.
Kolorami wtyczek rozróżnione są "B1" i "B2" czyli strona pasażera [czarna] i strona kierowcy [brąz]
Duża wtyczka to sonda regulująca "S1" [przed katem] mała wtyczka to diagnostyczna "S2" [za katem]
Bosch i ASO rozkładają ręce, nie potrafią wyjaśnić zaistniałej sytuacji. Obie firmy twierdzą że to totalny bezsens na 2 identyczne sondy robić 2 różne wtyczki gdzie przecież obie mają takie same zadanie, ilość kabli, połączenie.
W moim aucie nie widać śladów przerabiania instalacji elektrycznej przy wtyczce. Wszystko fabrycznie pozabezpieczane a sondy od nowości nie wymieniane, stare sondy mają znaczki VW i oryginalny numery części.
BOSCH kazał zwrócić się do ASO VW w celu dokupienia odpowiedniej sondy ale ASO oferuje przecież sondy BOSCH'a czyli w tym przypadku sondę regulującą o czarnej wtyczce [pasującej tylko ze str pasażera].
Pozostało mieć nadzieję że wtyczki brązowa i czarna układ kabli mają taki sam. Wówczas trzeba będzie coś podpiłować, pozmieniać żeby wtyczka weszła w gniazdo.
Można by rzec "po co tyle krzyku, przypiłuj/podetnij wtyczkę i po kłopocie" aleeeeeee.....
Gdzie sens i gdzie logika. Wydaje człowiek prawie 1000PLN, [cena w ASO około 2000PLN za 2 sondy] i koniec końców okazuje się że do Twojego auta na rynku jest tylko 1 sonda, drugiej nie ma
Co śmieszniejsze nawet ASO VW nie pomoże, mało tego - oni sami te sondy oferują i twierdzą że obie są takie same
Na otarcie łez dostałem informację że informacja o zaistniałym problemie czyli niedopasowaniu wtyczki do jednej z sond, przekazano do centrali BOSCH'a.
Co prawda nie wydaje mi się żeby coś w tej kwestii zmienili ale cóż.. miejmy nadzieje że się poprawią
Jutro wchodzę pod auto sprawdzić układ kabli i jeśli się zgadza to zajmę się spasowaniem wtyczek.
Na koniec podepnę kompa sprawdzę co powie VAG.
Napiszę tutaj o efektach.
Temat może się przyda właścicielom VR6 AQP.