Strona 1 z 1

Olej w obudowie filtra powietrza

: śr lis 04, 2015 22:48
autor: matrix9pawel
Witam. Niedawno kupiłem golfa mk4 1.6 16v A Z D
Auto ma podobno 150tys przebiegu.
Zauważyłem pewien problem choć silnik chodzi dealnie, a mianowicie chciałem zobaczyć filtr powietrza i zauważyłem w obudowie filtra tam gdzie wchodzi gumowy wąż od odmy plamę oleju i lekki serek ma korku wlewu oleju.
Czy jest to powód do niepokoju biorąc pod uwagę teraźniejsza pogodę i krótkie odcinki trasy do 6km?

Olej w obudowie filtra powietrza

: czw lis 05, 2015 07:36
autor: psilos1
Było wiele razy na forum...szukaj pod hasłem"zamarzajaca odma"

Olej w obudowie filtra powietrza

: czw lis 05, 2015 14:32
autor: borowy jarek
U mnie jest to samo i wydaje mi się, że to nie jest kwestia zapchanej odmy (przynajmniej nie zawsze), bo u mnie puszka od odmy nie jest zapchana. Osobiście wydaje mi się, że to kwestia przedmuchów. Ale nie wiem, czy to możliwe aby przy przedmuchach doprowadzających do zabrudzenia filtra powietrza zużycie oleju było minimalne - 0,5 L na 10 tys. ?

Olej w obudowie filtra powietrza

: czw lis 05, 2015 18:08
autor: matrix9pawel
Dziś sprawdziłem na zimnym i rozgrzanym silniku. Nic nie dymi z węża odmy i korka wlewu oleju.

Re: Olej w obudowie filtra powietrza

: sob lis 07, 2015 20:40
autor: Lu4Ke
mam podobnie, ten sam silnik - wali olejem przez rurke od odmy - przedmuchy na silniku - zapieczone pierscionki, bierze mi 0,5l na 600km, nie przejmuje sie tylko dolewam najtanszy olej GM 10w40 5l oleju za 62zl - jak narazie 22tys km zrobilem na dolewkach i nic sie nie dzieje z silnikiem

Olej w obudowie filtra powietrza

: ndz lis 08, 2015 16:42
autor: Zdylu
Wyczyść przed zimą całą odmę, wężyk i obudowę filtra powietrza. Na jedną zimę z reguły wystarcza.