Strona 1 z 1

1.6 SR - Odma

: ndz paź 04, 2015 11:34
autor: duch_82
Witam.

Panowie problem sprowadza się do tego że jakiś czas temu wymieniłem tą rurę pomiędzy przepływomierzem, a przepustnicą bo ta jej ta część idąca do korka wlewu oleju była pourywana.
Po tym zaczęły się problemy z trzymaniem wysokich obrotów biegu jałowego, z ich falowaniem :(

Wymieniłem świece, przewody WN, wyczyściłem przepustnice, jej adaptacja - nic to nie dało. Czujnik temperatury wygląda na OK.

Co zauważyłem to to że po zatkaniu tego gumowego wężyka z podciśnieniem mającego za zadanie odessanie oparów oleju (tego koło domy) wszystko wraca do normy, obroty na jałowym schodzą do normalnej wartości, nic nie faluje.
Dodatkowo to właśnie z przy tym wężyku syczy tak jakby tu dostawało się lewe powietrze.

Mam więc taką teorię że może ta rura która kupiłem jest jakaś uszkodzona i ten wężyk zamiast zasysać powietrze z wlewu oleju bierze je z dolotu i stąd te problemy.
Czy w tej małej rurce idącej do korka oleju jest jakaś membrana czy coś w tym stylu? Rozebrałem tą cześć i pomiędzy tą rurą główną a tą od odmy jest połączenie - czy tak mam być?

A może jak bym na stałe zaślepił tą rurkę gumową pod odmą to coś się stanie ?

Aha komputer wywala tylko błąd 533

Proszę o jakieś porady.

1.6 SR - Odma

: ndz paź 04, 2015 13:32
autor: pironet
o ile pamiętam to wewnątrz tej dużej rury na wejści tej od odmy jest chyba jakaś membrana,u góry jest jeszcze chyba przewód podcisnienia (wężyk) jak dobrze pamiętam może tam masz nieszczelność

Re: 1.6 SR - Odma

: ndz mar 04, 2018 13:19
autor: LeonekSR
Witam,
Mam analogiczny problem w moim 1.6 SR AKL. Wolne obroty skaczą od 1200 do 2000 - ciagle ich falowanie. Podczas jazdy ze stałà prędkością czuję jak mi delikatnie pedał przyspieszenia samoistnie „ucieka” spod stopy i zaraz wraca do pierwotnego położenia. Gdy auto chodzi na tych wysokich falujących wolnych obrotach i wtedy zdejmę ten mały wężyk z rury powietrza i go zatkam wtedy wolne obr. są idealne. Gdy go zatykam to czuje bardzo mocne ssanie powietrza w tym wężyku. Oczywiscie króciec , z którego zdjąłem ten wężyk (z tej rury powietrza) pozostaje wtedy wolny (nie zatkany).
Rura - odma walnięta?
Proszę forumowiczów o pomoc.
Dziękuję

Dobra, temat nieaktualny.
Zrobiłem adaptację przepustnicy VAGiem tak jak trzeba -opornie szło ale poszło i wolne obroty są w końcu wolne.