Strona 1 z 1

Gaśnie,szarpie,odcina zapłon

: pt sie 21, 2015 09:48
autor: golfikczwórka
Witam.Ostatnio kupilem Vw Golfa Mk 4 1.4 16v rok produkcji 1998,bez klimatyzacji,z instalacja gazowa sekwencyjna.Otoz po pewnym czasie uzytkowania,samochod zaczol mi szarpac w trakcie jazdy i gasnac(dojazd do skrzyzowan,nacisniecie sprzegla),oraz bardzo falowaly obroty.Sprawdzielm,czy nie ma gdzies lewego powietrza,sprawdzilem przepustnice...okazalo sie ze przepustnica byla do wymiany(ktos wywiercil dziure w klapce i wsadzil tam nit...nie wiem do czego mialo to sluzyc...).Problem nadal jednak nie znikal,dalej autko szarpalo i gaslo...podpiecie pod komputer i okazuje sie ze czujnik polozenia walu do wymiany...coz,wymienilem i to...2 dni wszystko w porzadku i...znow to samo...Tyle ze teraz ma juz wieksze problemy z odpaleniem.Obroty co prawda nie faluja,ale w trakcie jazdy np.z predkoscia 100km/h zaczyna sie szarpanie i obrotomierz zachowuje sie w bardzo dziwny sposob.Otoz majac np.3000 rpm,nagle obroty spadaja do zera,samochod nie reaguje na gaz,wogole.Kiedy jestem na postoju i silnik pracuje na wolnych obrotach,nagle obrotomierz wskakuje sam z siebie na 6-7 tys.obrotow,by za zchwile spasc do zera i zgasnac.Mimo,ze obrotomierz pokazuje tak wysokie obroty,to silnik wcale tych obrotow nie zwieksza.Dodatkowo slychac jakies charakterystyczne cykanie,dobiegajace z zegarow.Prosze o pomoc,bo nie wiem juz co robic... To jest moj adres e-mail: eu460@interia.eu Dziekuje za wszelka pomoc i rady.Robert

Gaśnie,szarpie,odcina zapłon

: pt sie 21, 2015 11:09
autor: bioly05011
sprawdź masy pod podstawą aku...

Gaśnie,szarpie,odcina zapłon

: pt sie 21, 2015 11:42
autor: golfikczwórka
Ostatnio robilem porzadek z akumulatorem...ogolnie z aku wszystko jest ok.Dodam,ze to co opisalem wyzej dzieje sie tylko na dobrze rozgrzanym silniku...

Re: Gaśnie,szarpie,odcina zapłon

: ndz sie 30, 2015 11:45
autor: golfikczwórka
Okazalo sie ze sobie jakos poradzielm z tym szarpaniem,gasnieciem...Pojechalem na komputer i okazalo ze czujnik halotronowy(halla nazywany popularnie) mial zwarcie do plusa(byl to blad sporadyczny,tak pokazywal komputer pod ktory byl podlaczony samochod).Zrobilem juz troche ponad 150km od wymiany(jazdy testowe na roznych predkosciach obrotowych,od najnizszych do najwyzszych mozliwych,ktore nie spowoduja uszkodzenia jednostki napedowej).Ani razu nie zgasl,nie szarpal,wiec to bylo przyczyna.Nie wiem czy we wszystkich silnikach w golfach jest ten czujnik,ale jezei macie auto z kodem silnika AKQ i macie takie objawy jakie ja mialem,to szukajcie przyczyny w czujniku halla i czujniku polozenia walu(oczywiscie zawsze warto najpierw sprawdzic swiece,przewody,aparat zaplonowy itd).Pozdrawiam.