Strona 1 z 1

Golf IV nie równo pracuje na wolnych obrotach ( 2.3 V5 AQN )

: ndz sie 09, 2015 15:19
autor: dominik2908
Witam
Mam problem z moim Golfem mk4 2.3 v5 aqn. Ostatnio po odpaleniu gdy wyłączyło się ssanie zaczął nie równo pracować na wolnych obrotach. Po wciśnięciu gazu normalnie się wkręca na obroty, podczas jazdy tez nie czuć spadku mocy. Jedynie na wolnych strasznie telepie całym silnikiem i strasznie czuć niespalonym paliwem.

Po podpięciu pod komputer jest tylko jeden błąd i to nie zawsze się pojawia
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 35-00 - -



Silnik tak chodzi
[youtube][/youtube]


Logi (trochę kiepskie)
020,021,002 http://vaglog.pl/log_227999.html
093 http://vaglog.pl/log_227997.html
091 http://vaglog.pl/log_227996.html
090 http://vaglog.pl/log_227995.html
090, 091, 093 http://vaglog.pl/log_227994.html

Gdzie może się znajdować czujnik G40 i czy te objawy mogą wskazywać na przeskoczony łańcuch rozrządu?

Golf IV nie równo pracuje na wolnych obrotach ( 2.3 V5 AQN )

: ndz sie 09, 2015 18:14
autor: hak64
Raczej czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia przepustnicy (może jest tylko zasyfiona).

Golf IV nie równo pracuje na wolnych obrotach ( 2.3 V5 AQN )

: ndz sie 09, 2015 19:22
autor: dominik2908
Tych czujników w którym miejscu szukać? Ten czujnik położenia wałka rozrządu to są te 2 trzy pinowe po prawej stronie przy obydwu wałkach?
Co do przepustnicy to jest czysta, tydzień temu ją całą wyczyściłem i przeprowadziłem jej adaptacje a problem z obrotami pojawił się wczoraj.

Golf IV nie równo pracuje na wolnych obrotach ( 2.3 V5 AQN )

: ndz sie 09, 2015 19:56
autor: hak64
dominik2908 pisze:Ten czujnik położenia wałka rozrządu to są te 2 trzy pinowe po prawej stronie przy obydwu wałkach?
Innych nie ma.
dominik2908 pisze:Co do przepustnicy to jest czysta, tydzień temu ją całą wyczyściłem
Czyściłeś cały dolot, czy samą przepustnicę? Jeśli miałeś syf w dolocie, to być może znowu zassało. Może odma przytkana? Może nieszczelny dolot (lewe powietrze)? To by zresztą tłumaczyło zwiększoną dawkę paliwa.

Golf IV nie równo pracuje na wolnych obrotach ( 2.3 V5 AQN )

: ndz sie 09, 2015 21:25
autor: dominik2908
Wyczyściłem tylko te cześć do przepustnicy i przepustnice, był tylko niewielki czarny nalot. A nie szczelny dolot i odmę jak sprawdzić?

Golf IV nie równo pracuje na wolnych obrotach ( 2.3 V5 AQN )

: pn sie 10, 2015 07:02
autor: hak64
dominik2908 pisze:A nie szczelny dolot i odmę jak sprawdzić?
Ten niewielki czarny nalot, to pewnie olej. Dolot, to nic innego jak wszystkie rury zaczynając od filtra powietrza, a kończąc na kolektorze. Odma, to rurka, (zwykle gumowa) odpowietrzająca silnik (skrzynię korbową) i na ogół połączona jest z dolotem. Google, to taka wyszukiwarka, z której korzystanie zwykle pozwala uniknąć zadawania zbędnych pytań...

Golf IV nie równo pracuje na wolnych obrotach ( 2.3 V5 AQN )

: ndz wrz 06, 2015 11:56
autor: dominik2908
Problem z nierówną pracą na wolnych obrotach rozwiązałem. Powodem tego był przeskoczony łańcuch rozrządu o 1 ząbek na wałku ssącym. Po wymianie napinacza hydraulicznego i 1 ślizgu i ustawieniu rozrządu na znaki fabryczne, i po przywróceniu w vagu ustawień fabrycznych i zrobieniu testu wyjść, silnik ożył. :grin: