Strona 1 z 1

AKL 1,6 SR po remoncie

: wt lip 14, 2015 20:53
autor: LoS
Witam,
W ciągu roku przeprowadziłem remont swojego silnika AKL. Najpierw wymiana pierścionków ale dalej brał olej. Później więc zainwestowałem za namową mechanika w nowe tłoki i szlifowanie cylindrów oraz znów nowe pierścienie itp. Ale jednak dalej brał olej i płyn chłodniczy. Na koniec zostały wymienione oryginalne simeringi założone wcześniej na takie ze sprężykami. I teraz efekt jest taki, że jak jadę do 120 km/h(około 3 tyś obrotów) to nie bierze ani oleju ani płynu na natomiast jadąc na wyższych obrotach(np autostradą) to zjada oleju i płynu całkiem spore ilości - przy 150km/h na odcinku 100-150 km potrafi ubyć od max do min płynu i oleju. Oczywiście przy remoncie była wymieniana uszczelka sprawdzana głowica itp.
Pytanie moje czy mechanik partacz i coś źle zrobił czy to niestety taki typ silnika, że więcej jak 120km/h nie pojedzie na sucho. Co ewentualnie jeszcze sprawdzić czy co ewentualnie może być źle zrobione.

AKL 1,6 SR po remoncie

: wt lip 14, 2015 21:53
autor: bioly05011
raczej to pierwsze...

Re: AKL 1,6 SR po remoncie

: czw lip 30, 2015 09:21
autor: Segor
Ja mam podobnie tylko, że w 1.9 TDI. Poniżej 120 km/h i 3000 obrotów nic nie ubywa. Jak zakręci się go trochę mocniej, to znika cały płyn! Miałem sprawdzane chemicznie czy w płynie są ślady spalin i wyszło, że tak (chociaż płyn jest przejrzysty, korek w miarę czysty). Diagnoza mechanika: pęknięty blok lub uszkodzona uszczelka pod głowicą. Tylko, że u mnie to zbiornik pusty jest po kilkunastu kilometrach, a spora ilość płynu wycieka przez korek zbiornika (zbiornik to już 3 mam więc to nie jego wina).
Ponieważ w tej chwili żona jeździ i nie przekracza 3000 obrotów nic z tym nie robię... :-(