Strona 1 z 1

2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obrotów

: ndz cze 28, 2015 18:34
autor: krristoff
Witam.
Posiadam VW Bora 2.3 V5 silnik AGZ. Od pewnego czasu borykam się z problemem spadku mocy w zakresie obrotów 3,5-4,2 do tego momentu i powyżej auto normalnie ciągnie.Najbardziej jest to odczuwalne na 3 biegu i powiedzmy na 5 kiedy skala obrotomierza przekracza 3,5 tyś obrotów.Jedyny błąd jaki komputer pokazuje to błąd 635 ale on jest związany z grzałka sondy i raczej na pewno nie ma wpływu na takie objawy. Proszę o pomoc ponieważ za parę dni wyjerzdzam a jest to uciążliwa usterka.

2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obrotów

: pn cze 29, 2015 08:42
autor: Piter
Miałem kiedyś podobny problem z silnikiem AAA. Problem został rozwiązany po wymianie czujnika halla na wałkach. Po prostu czasem niedomagał. Inna sprawa - żeby elektronika tego silnika pracowała prawidłowo powinieneś się pozbyć wszelkich błędów w sterowniku.
Nie kupuj używki.

2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obrotów

: pn cze 29, 2015 08:45
autor: MaciekV5
krristoff pisze:Jedyny błąd jaki komputer pokazuje to błąd 635 ale on jest związany z grzałka sondy i raczej na pewno nie ma wpływu na takie objawy.
Wcale nie byłbym taki przekonany, sprawdzałeś czy sonda pracuje z uszkodzoną grzałką?
Jeśli jednak to nie sonda, to sprawdź działanie zmiennych długości kolektora ssącego, jeśli to nie działa, możesz odczuwać spadek mocy właśnie w tym zakresie obrotów.

Re: 2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obr

: pn cze 29, 2015 11:02
autor: krristoff
MaciekV5 pisze:
krristoff pisze:Jedyny błąd jaki komputer pokazuje to błąd 635 ale on jest związany z grzałka sondy i raczej na pewno nie ma wpływu na takie objawy.
Wcale nie byłbym taki przekonany, sprawdzałeś czy sonda pracuje z uszkodzoną grzałką?
Jeśli jednak to nie sonda, to sprawdź działanie zmiennych długości kolektora ssącego, jeśli to nie działa, możesz odczuwać spadek mocy właśnie w tym zakresie obrotów.
Witam.
Sonda sprawdzona pod względem działania oscyluje w zakresie bogato -ubogo napięcie na grzałkę też jest,wydaje się że sama grzałka padła.Jeśli chodzi o długość kolektora również sprawdzona i działa podciśnienie sterujące sztangą długości kolektora(po gwałtownym wciśnięciu gazu zamyka i otwiera dolot).
Może faktycznie czujnik położenia wałków rozrządu szwankuje choć błędów nie wykazuje.

2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obrotów

: pn cze 29, 2015 11:28
autor: MaciekV5
Oprócz czujnika, sprawdziłbym jeszcze elementy, który nie są diagnozowalne vagiem, typu pompa paliwa (najlepiej pożyczyć od kogoś i się przejechać, we wszystkich benzynach oprócz R32 pompa jest ta sama, 3,0bar).
Układ zapłonowy jest ok?

2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obrotów

: pn cze 29, 2015 12:37
autor: krristoff
Pompę paliwa wykluczam ponieważ objawy są i na PB jak LPG. Jeśli chodzi układ zapłonowy to cewka i moduł były niedawno wymieniane.Czy tego typu objawy mogą się wiązać z rozrządem? Trochę powoli zaczyna go być słychać.

Re: 2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obr

: pn cze 29, 2015 20:57
autor: Piter
krristoff pisze:Pompę paliwa wykluczam ponieważ objawy są i na PB jak LPG. Jeśli chodzi układ zapłonowy to cewka i moduł były niedawno wymieniane.Czy tego typu objawy mogą się wiązać z rozrządem? Trochę powoli zaczyna go być słychać.
Jeśli łańcuch będzie zbyt luźny wywali ci błąd synchronizacji faz na kompie. Chyba że czujnik na górze jest zwalony :helm: Zacząłbym od tego. 150 zeta nie "piniondz", aczkolwiek mi się pojawiały sporadyczne błędy właśnie halla na wałkach - tobie nie. Czasem i nie zawsze, ale się pojawiały. Potem były objawy takie jak opisałeś na początku i zdecydowałem się wymienić. Kupowałem w ASO.

2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obrotów

: wt cze 30, 2015 15:25
autor: krristoff
Sprawdzę tę czujnik w Sobote ,na razie pracuje i nie mam jak.