2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obrotów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krristoff
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lip 04, 2013 13:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obrotów

Post autor: krristoff » ndz cze 28, 2015 18:34

Witam.
Posiadam VW Bora 2.3 V5 silnik AGZ. Od pewnego czasu borykam się z problemem spadku mocy w zakresie obrotów 3,5-4,2 do tego momentu i powyżej auto normalnie ciągnie.Najbardziej jest to odczuwalne na 3 biegu i powiedzmy na 5 kiedy skala obrotomierza przekracza 3,5 tyś obrotów.Jedyny błąd jaki komputer pokazuje to błąd 635 ale on jest związany z grzałka sondy i raczej na pewno nie ma wpływu na takie objawy. Proszę o pomoc ponieważ za parę dni wyjerzdzam a jest to uciążliwa usterka.



Awatar użytkownika
Piter
_
_
Posty: 777
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 12:28
Lokalizacja: MysloVWitz

2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obrotów

Post autor: Piter » pn cze 29, 2015 08:42

Miałem kiedyś podobny problem z silnikiem AAA. Problem został rozwiązany po wymianie czujnika halla na wałkach. Po prostu czasem niedomagał. Inna sprawa - żeby elektronika tego silnika pracowała prawidłowo powinieneś się pozbyć wszelkich błędów w sterowniku.
Nie kupuj używki.


Obrazek
TYLKO ZOMBI JEŻDŻĄ KOMBI :P
Mój Golf V6 - aktualizacja 03.2019

Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obrotów

Post autor: MaciekV5 » pn cze 29, 2015 08:45

krristoff pisze:Jedyny błąd jaki komputer pokazuje to błąd 635 ale on jest związany z grzałka sondy i raczej na pewno nie ma wpływu na takie objawy.
Wcale nie byłbym taki przekonany, sprawdzałeś czy sonda pracuje z uszkodzoną grzałką?
Jeśli jednak to nie sonda, to sprawdź działanie zmiennych długości kolektora ssącego, jeśli to nie działa, możesz odczuwać spadek mocy właśnie w tym zakresie obrotów.



krristoff
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lip 04, 2013 13:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: 2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obr

Post autor: krristoff » pn cze 29, 2015 11:02

MaciekV5 pisze:
krristoff pisze:Jedyny błąd jaki komputer pokazuje to błąd 635 ale on jest związany z grzałka sondy i raczej na pewno nie ma wpływu na takie objawy.
Wcale nie byłbym taki przekonany, sprawdzałeś czy sonda pracuje z uszkodzoną grzałką?
Jeśli jednak to nie sonda, to sprawdź działanie zmiennych długości kolektora ssącego, jeśli to nie działa, możesz odczuwać spadek mocy właśnie w tym zakresie obrotów.
Witam.
Sonda sprawdzona pod względem działania oscyluje w zakresie bogato -ubogo napięcie na grzałkę też jest,wydaje się że sama grzałka padła.Jeśli chodzi o długość kolektora również sprawdzona i działa podciśnienie sterujące sztangą długości kolektora(po gwałtownym wciśnięciu gazu zamyka i otwiera dolot).
Może faktycznie czujnik położenia wałków rozrządu szwankuje choć błędów nie wykazuje.



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obrotów

Post autor: MaciekV5 » pn cze 29, 2015 11:28

Oprócz czujnika, sprawdziłbym jeszcze elementy, który nie są diagnozowalne vagiem, typu pompa paliwa (najlepiej pożyczyć od kogoś i się przejechać, we wszystkich benzynach oprócz R32 pompa jest ta sama, 3,0bar).
Układ zapłonowy jest ok?



krristoff
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lip 04, 2013 13:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obrotów

Post autor: krristoff » pn cze 29, 2015 12:37

Pompę paliwa wykluczam ponieważ objawy są i na PB jak LPG. Jeśli chodzi układ zapłonowy to cewka i moduł były niedawno wymieniane.Czy tego typu objawy mogą się wiązać z rozrządem? Trochę powoli zaczyna go być słychać.



Awatar użytkownika
Piter
_
_
Posty: 777
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 12:28
Lokalizacja: MysloVWitz

Re: 2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obr

Post autor: Piter » pn cze 29, 2015 20:57

krristoff pisze:Pompę paliwa wykluczam ponieważ objawy są i na PB jak LPG. Jeśli chodzi układ zapłonowy to cewka i moduł były niedawno wymieniane.Czy tego typu objawy mogą się wiązać z rozrządem? Trochę powoli zaczyna go być słychać.
Jeśli łańcuch będzie zbyt luźny wywali ci błąd synchronizacji faz na kompie. Chyba że czujnik na górze jest zwalony :helm: Zacząłbym od tego. 150 zeta nie "piniondz", aczkolwiek mi się pojawiały sporadyczne błędy właśnie halla na wałkach - tobie nie. Czasem i nie zawsze, ale się pojawiały. Potem były objawy takie jak opisałeś na początku i zdecydowałem się wymienić. Kupowałem w ASO.


Obrazek
TYLKO ZOMBI JEŻDŻĄ KOMBI :P
Mój Golf V6 - aktualizacja 03.2019

krristoff
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lip 04, 2013 13:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

2.3v5 problemy podczas przysp w zakresie 3,5-4,2 tys obrotów

Post autor: krristoff » wt cze 30, 2015 15:25

Sprawdzę tę czujnik w Sobote ,na razie pracuje i nie mam jak.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości