Strona 1 z 1

proste pytanie o przepustnice w AKL

: śr cze 24, 2015 10:21
autor: n1x0n
Panowie jak role spelniaja dwa przewody z ciecza ktore przechodza przez przepustnice i jaki maja wplyw na jej prace? Silnik 1,6 AKL....tak szukam przyczyn falowania na cieplym :D

proste pytanie o przepustnice w AKL

: śr cze 24, 2015 14:51
autor: kawowy19
to na pewno nie przyczyna falowania obrotów. Przepustnica czyszczona, zaadaptowana? świece? kable? czujnik temp? lewe powietrze?

Re: proste pytanie o przepustnice w AKL

: śr cze 24, 2015 17:11
autor: n1x0n
kawowy19 pisze:to na pewno nie przyczyna falowania obrotów.
skoro tak twierdzisz wierze na slowo ale jaka role spelnia to podgrzewanie przepustnicy?

a przy aucie wymienilem swiece-NGK, przewody-BERU i cewke-BERU ale faktycznie byly walniete. Cewka peknieta w pol, z przewodow szla dyskoteka a jedna swieca od gory zielona od nalotu.
Kupilem na testy przeplywke AUTLOG i tu zaczely sie jajca i kupe niepotrzebnej nikomu roboty. Auto pracowalo na poczatku lepiej pod tym wzgledem ze odzyskalo jak by troche mocy ale falowalo dalej. Co ciekawe falowanie jest powiazane (tak na sluch i wykres z VCDS'a) ze wskazaniami przeplywki (grupa 4, 4 pozycja). Wartosc ta na wolnych ma wartosc albo 1,42 albo 2,84 i w rytm tych zmian silnik faluje. Bylo kilka momentow ze silnik chodzil z 10 min idealnie bez najmniejszej drgawki ale ostatecznie ...Przeplywka AUTLOGA pozyla z tydzien i zaczela w losowych momentach dawac takie duze wskazania ze auto sie dlawilo. Najciekawsze jest jednak to ze prawie zabralem sie za wymiane wiazki bo - sciskajac kabel od przeplywki auto zaczynalo falowac bardziej az ostatecznie gaslo, ale mysle ze to bardziej wina jej konstrukcji i pewnie braku odpornosci na jakies zaklocenia z zew. no i samego faktu ze juz padala :) Wiec wrocilem do org HITACHI.
A tak pozatym wymienione uszczelki pod kolektorem, przepustnica czysta i zaadoptowana, jedynie czyjnik temp. jest nieoryginalny ale pokazuje poprawna temperature. Czy jesli by to byla wina czujnika temp. to po jego odpieciu auto powinno przestac falowac ? I jeszcze na wszelki wypadek wyjalem ECU - zlacza przeczyszczone, w srodku sucho.
Czy przedmuchy z odmy, jesli sa duze moga powodowac zaklocenia w pracy przeplywomierza i tym samym powodowac falowanie?
Uff to by bylo na tyle odnosnie mojego przypadku, pozdrawiaqm wszystkich posiadaczy falujacych AKL'i :P

proste pytanie o przepustnice w AKL

: śr cze 24, 2015 20:30
autor: maroTdi
n1x0n, odepnij czujnik skrętu kół

proste pytanie o przepustnice w AKL

: śr cze 24, 2015 20:33
autor: n1x0n
czujnik w pompie wspomagania wymienilem juz kiedys na org z ASO wiec to nie to bo odpinanie nic nie zmienia, falowanie zaczyna sie ewidentnie po nagrzaniu silnika. Niestety ale to jest ten ciezszy przypadek ;)

proste pytanie o przepustnice w AKL

: śr cze 24, 2015 23:05
autor: kawowy19
a sonda?
czujnik temp po rozgrzaniu też pokazuje prawidłowo?
lewego powietrza gdzieś nie łapie?
a samą przepustnice podmieniałeś?

proste pytanie o przepustnice w AKL

: śr cze 24, 2015 23:30
autor: n1x0n
Sonda byla wymieniana po sprowadzeniu auta czyli z 2,5 roku temu na BOSCHA. Napiecie oscyluje na wolnych od 0 do ok 0,7V wiec chyba pracuje ok, nie ma bledow odnosnie skladu mieszanki. Czujnik tem pokazuje ok po rozgrzaniu. Przepustnicy nie podmienialem ale pewnie sprobuje jakas uzywke znalesc. Szczelnosc dolotu sprawdzalem tak mniej wiecej wydaje mi sie ze jest ok. No i jeszcze katalizator byl sprawdzany. Koles od tlumikow zrobil w nim mala dziure i stwierdzil e jest czyst jak lza :). Zauwazylem jeszcze jeden objaw: podczas jazdy gdy rozpedze auto i wrzuce luz obroty stoja jak dzwon lekko powyzej 800. Zaczynaja falowac dopiero po zatrzymaniu, wtedy zaczynaja sie wachac od 760-800 (tak to na VAG'u widac). Ostatnio pojawil mi sie blad z czujnika predkosci (nieprwidlowy sygnal), skad ECU ma info o predkosci? bo zegary to z czujnika G22 ale ten zasuwa tylko do zegarow. Natomiast nie wim jak sygnal dociera do ECU

proste pytanie o przepustnice w AKL

: czw cze 25, 2015 08:38
autor: kawowy19
raczej nie ma powiązania. A jak dusisz hamulcem na postoju to nie zmienia się nic?
Info o prędkości to chyba najpierw do ecu trafia a stamtąd do licznika dopiero.
ale prędkość raczej tu nie ma nic do tego. Spróbuj podmienić tą przepustnicę bo może to ona robi bałagan.

Re: proste pytanie o przepustnice w AKL

: pt cze 26, 2015 09:35
autor: n1x0n
przy takim normalnym wcisnieciu hamulca nie dzieje sie nic z obrotami, ale jak zaczne pompowac (4-5 razy) to potrafia podskoczyc.
a z tym predkosciomierzem to to ewidentnie na schemacie jest ze G22 (dwuprzewodowy) zasuwa tylko do zegarow.
nie jest przypadkiem tak ze ECU bierze to z ktoregos czujnika ABS?

proste pytanie o przepustnice w AKL

: pt cze 26, 2015 14:07
autor: Qto
n1x0n pisze: skad ECU ma info o predkosci?
z licznika, pin 3 niebieskiej wtyczki