Strona 1 z 1

Wypadanie zapłonu 1.4 16v

: ndz kwie 12, 2015 18:40
autor: golf4111
witam,


Posiadam Golfa 1.4 16v 2001r. 55KW . Samochód nie pracuje na wszystkich tłokach (pojawia się błąd wypadanie zapłonu na cylindrze 3 - silnik pracuje nierówno.

Wymieniłem:
świece
przewody
zdjąłem głowice (sprawdzona i zregenerowana)
popychacze hydrauliczne wymienione
rozrząd wymieniony
pierścienie wymienione


Po wymianie powyższych elementów samochód i tak chodził kulawo, tak jak by na jednym cylindrze (czyli na trzecim) nie pracował.
Ciśnienie na wszystkich tłokach jest prawidłowe - 14. Wtryskiwacze były sprawdzone, zamieniane miejscami i też nie pomogło.

Wymieniona jeszcze została cewka zapłonowa, pomogło na chwile, po przejechaniu 5km wyskoczył błąd wypadanie zapłonu tylko że na cylindrze 1 tak jak by na nim w ogóle nie pracował.


Może ktoś podpowie co mogę jeszcze zrobić aby zdiagnozować usterkę. Z góry dziękuje

Wypadanie zapłonu 1.4 16v

: pn kwie 13, 2015 18:03
autor: marcin7x5
Cewka wymieniona na nową/używana ori czy może zamiennik? Skoro po zamianie cewki wyskoczył błąd na innym cylindrze to cos musi być z elektryką.

Re: Wypadanie zapłonu 1.4 16v

: pn kwie 13, 2015 18:15
autor: golf4111
marcin7x5 pisze:Cewka wymieniona na nową/używana ori czy może zamiennik? Skoro po zamianie cewki wyskoczył błąd na innym cylindrze to cos musi być z elektryką.

Cewka nowa firmy SKV

Wypadanie zapłonu 1.4 16v

: pn kwie 13, 2015 18:30
autor: marcin7x5
Pomierz oporność pomiędzy gniazdami 1i4 oraz 2i3 w cewce na zimno jak i na rozgrzanej cewce. Tak samo przewody zapłonowe.

Re: Wypadanie zapłonu 1.4 16v

: pn kwie 13, 2015 20:52
autor: golf4111
marcin7x5 pisze:Pomierz oporność pomiędzy gniazdami 1i4 oraz 2i3 w cewce na zimno jak i na rozgrzanej cewce. Tak samo przewody zapłonowe.

Na zimnym:

Na cewce: 1-4 = 5.24 , 2-3 = 5.53
na kablach: 1-4 = 17.26 , 2-3 = 17.22


na zagrzanym silniku wartości trochę wyższe

Na cewce: 1-4 = 5.55, analogicznie na pozostałych podobna sytuacja.


Dodatkowo zauważyłem że z rury wydechowej leci woda, albo jakiś płyn?

Wypadanie zapłonu 1.4 16v

: wt kwie 14, 2015 18:05
autor: marcin7x5
na cewce opór jest ok natomiast nie wiem jak mierzyłeś same kable ale powinny mieć ok 5 kohm. Nie wiem skąd wyszło po 17. Nie ubywa ci płynu?

Wypadanie zapłonu 1.4 16v

: wt kwie 14, 2015 23:04
autor: golf4111
Samochód w warsztacie, mechanik ma zdjąć pokrywę bo podejrzewa że coś może się dziać z popychaczami (ponieważ nie były wymienione wszystkie).

Wypadanie zapłonu 1.4 16v

: śr kwie 15, 2015 17:52
autor: marcin7x5
Daj znać co tam stwierdzi bo to ciekawy przypadek.

Re: Wypadanie zapłonu 1.4 16v

: sob kwie 25, 2015 15:09
autor: golf4111
marcin7x5 pisze:Daj znać co tam stwierdzi bo to ciekawy przypadek.

Jednak wina była w popychaczach teraz chodzi na wszystkich tłokach równo jednak, to jeszcze nie koniec problemów bo samochód i tak ma opóźnioną reakcję na przyspieszenie i pojawił się nowy błąd: Układ napędowy P0030 - HO2S Heater Control Circuit (bank 1 sensor 1).

Z wstępnych rzeczy jakie udało mi się ustalić jest to sonda lambda szerokopasmowa , teraz pytanie czy da się ją jakoś sprawdzić ?

Wypadanie zapłonu 1.4 16v

: pn kwie 27, 2015 19:32
autor: marcin7x5
Podejrzyj na vagu odczyty z grup 30-33 - bo są od sondy właśnie tej pierwszej. W jednej z nich jest wartość napięcia która powinna się zmieniać od 0 do 1V

Re: Wypadanie zapłonu 1.4 16v

: pt maja 01, 2015 23:49
autor: golf4111
marcin7x5 pisze:Podejrzyj na vagu odczyty z grup 30-33 - bo są od sondy właśnie tej pierwszej. W jednej z nich jest wartość napięcia która powinna się zmieniać od 0 do 1V

Sonda została założona nowa, teraz brak błędów, check engine się nie zapala - wszystko wróciło do normy, choć podejrzewam że kupione przewody zapłonowe NGK będą do wymiany gdyż czasami występuje spadek obrotów - po podmianie starego przewodu chodzi równo.

Więc problem w pełni rozwiązany


pozdrawiam.