Strona 1 z 1

Odkręcająca się turbina od kolektora 1.8T AUQ

: ndz mar 22, 2015 11:22
autor: sebastian1901
Witam.
W moim mk4 już 2 raz poluzowały się śruby łączące turbo z kolektorem. Mówię o tych trzech śrubach M10 przykręcanych od dołu.
Co może być tego powodem ? Po wymianie turba i kolektora wszystko dokręcane z odpowiednim momentem i 2 raz się odkręciło.
Czy powodem mogą być stare śruby ?
Teraz zamówiłem nowe śruby + podkładki + nowa uszczelka ale mimo to chciałbym zastosować jakiś klej zapobiegający odkręcaniu się tych śrub.
Co możecie polecić ? Czy dostępne kleje są odporne na wysokie temperatury ? Czy po zastosowaniu powiedzmy czerwonego kleju wypali się on z gwintu i śruby znowu zaczną się luzować ?
Dziękuję za pomoc. :pub:

Re: Odkręcająca się turbina od kolektora 1.8T AUQ

: ndz mar 22, 2015 11:41
autor: amatorek
Witam, nie wiem czy tam są śruby,czy szpilki(przy nich można zastosować kontrę,drugą nakrętką)skoro są śruby, to tak jak piszesz,daj na klej,
tylko czy się w razie potrzeby, da radę je odkręcić ?
A może problem jest z siatką(złącze elastyczne)należy je wymienić,zbyt duże drgania .Trzeba od dołu auta zobaczyć ,oczywiście na pracującym silniku,
jak to wszystko wygląda .

Odkręcająca się turbina od kolektora 1.8T AUQ

: ndz mar 22, 2015 14:19
autor: sebastian1901
Nie chodzi mi o wylot spalin z turbo tylko śruby łączące turbo z kolektorem. Na wylocie spalin przy downpipe owszem są szpilki. Przy łączeniu z turbo śruby M10.
Siatka jest w porządku.

Re: Odkręcająca się turbina od kolektora 1.8T AUQ

: pn mar 23, 2015 17:32
autor: slim jim26
Nie wiem jak w golfie ale w pasku sa M8.a co do odkrecania sie to ja bym kupil nowe nakretki. Sa takie specjalne co sie nie powinny odkrecac. Z silikonem i bez. Oczywiscie Tobie potrzebne sa te bez silikonu bo panuja tam duze temp. Nakretka ta jest przy koncu lekko sklepana dzieki czemu troche ciezko powinna sie nakrecac.pzdr