jakie są wasze doświadczenia z katalizatorem w 2.0 AQY? Może macie jakieś podpowiedzi, zdjęcia (mile widziane).
Chciałbym u siebie w końcu podreperować wydech i przy okazji zaglądnąć do katalizatora. Prawdopodobnie nic tam nie ma, albo jest wypalony bo przy wyższych obrotach coś buczy pod nogami, dwa mam notoryczny błąd drugiej sondy, a trzy ktoś już go spawał także może być pusty.
Mam dwa założenia i nie wiem co wybrać:
- pierwsze łatwiejsze to wstawić tłumik w obudowie katalizatora (nie żadną strumienicę), podobno nie będzie tak głośno - ale co z drugą sondą? wspawać ją w rurze zaraz za tłumikiem? Jest jakaś zależność czy ma być zamontowana prostopadle czy pod jakimś kątem? Jaki emulator stosować prosty czy kątowy?
- drugie rozwiązanie bardziej skomplikowane to wybebeszyć kata (o ile jeszcze jest) wstawić rurę perforowaną (bądź samemu nawiercić) i upchać wnętrzności jak w tradycyjnym tłumiku. Wtedy też muszę przenieść drugą sondę w rurę za katem. " onclick="window.open(this.href);return false;
Nie chcę wkładać zwykłej rury chociażby dla efektów wizualnych (pozdrowienia dla pseudo diagnostów).
Pozdrawiam
Wasze doświadczenia KAT 2.0 AQY
: pt lut 20, 2015 10:54
autor: piter2204
Najlepiej wstawić "tłumik w obudowie katalizatora". U mnie po wydłubaniu tego co stukało-porcelanka w katalizatorze pozostawiłem resztę bez zmian. Sonda za kat. nie wariuje. Emulator miałem zamiar wkręcić, ale podpowiedziano mi, że trzeba zmienić jego miejsce mocowania, bo przeszkadza obudowa termiczna. Sadzę, że jak wstawisz tłumik w obudowie katalizatora, to będzie też ciszej-u mnie jest głośniej. I jeszcze jedno-zwróć uwagę, żeby "zamiennik" katalizatora posiadał gniazdo do wkręcenia emulatora sondy.
Wasze doświadczenia KAT 2.0 AQY
: pt lut 20, 2015 11:34
autor: pinstonvw
Nooo właśnie jest problem z gniazdem pod sondę. Stąd było moje wcześniejsze pytanie tzn. gdzie wspawać gwint pod sondę jeśli kupię tłumik - bo większość sprzedawana na allegro nie ma takiego rozwiązania. Ludzie czasami wywalają katalizatory i wstawiają rury, a w nich sondy wiec jeśli ja tak zamontuje sondę za tym tłumikiem to nic się nie stanie?
I skoro sonda z adapterem wadzi o osłonę termiczną to czy można zastosować adapter kątowy?
Tu nie chodzi o kupowanie kata, tylko ominiecie tego eco wynalazku-cięcie kosztów! Zresztą na tej aukcji nawet nie napisali jakie spełnia normy ten KAt (euro?) i jest bez gniazda na drugą sondę. Najlepiej podjedź do jakiegoś kumatego tłumikarza i zapytaj co będzie pasowało-adapter prosty czy kątowy? Jeśli nawet wstawisz adapter za tłumikiem (wcześniej dospawane gniazdo-nakrętka), to będzie ok-sonda będzie oszukana-pokaże, że spaliny są odpowiednio "czyste". Najlepiej auto na kanał i przymierzyć adapter (y).
Wasze doświadczenia KAT 2.0 AQY
: pt lut 20, 2015 21:14
autor: pinstonvw
Kolega piter2204 ma rację. Szukam taniego rozwiązania bo mam jeszcze do wymiany szybę no i nie wiążę długiej przyszłości z tym autem. Jak na razie muszę mieć sprawne autko żeby poruszać się po DE i mieć czym wrócić do kraju na week.
Jeśli chodzi o przymiarki muszę to zrobić z waszą pomocą bo nie mam możliwości żeby cokolwiek zobaczyć od spodu. Planuje podjechać do Polski w któryś weekend i załatwić sprawę wydechu raz na zawsze. Skompletuje sobie części i poświęcę pół dnia na montaż.
Chciałem też stworzyć temat gdzie znajdą się jakieś fotki dot. montażu, oraz efektu końcowego.
Wasze doświadczenia KAT 2.0 AQY
: sob lut 21, 2015 16:09
autor: piter2204
Trzymam kciuki za naprawę i stworzenie tematu z fotkami.
Wasze doświadczenia KAT 2.0 AQY
: ndz lut 22, 2015 18:00
autor: pinstonvw
Jaką średnicę ma rura w układzie wydechowym w mk4 2.0?
Wasze doświadczenia KAT 2.0 AQY
: pn lut 23, 2015 19:44
autor: piter2204
Powinna być 50 mm, ale nie daję głowy
Wasze doświadczenia KAT 2.0 AQY
: sob maja 02, 2015 13:45
autor: pinstonvw
Po długiej nieobecności wracam z nowościami. W końcu znalazłem chwilę czasu na prace przy wydechu. Katalizator poszedł do wycinki i wstawiłem przelotowy tłumik w obudowie tłumika.
Wrażenia przed wymianą:
- podwyższone spalanie,
- mułowatość,
- dość głośno w środku przy ok 140km/h
Wrażenia po:
- spalanie w normie,
- autko stało się bardziej żywe,
- przy wyższych prędkościach znacznie ciszej.
Oczywiście przy drugiej sondzie założony został adapter.
Swoją drogą proszę o opinie czy katalizator jest zapchany? przypchany? czy nadawał się do jazdy?
Wasze doświadczenia KAT 2.0 AQY
: wt maja 12, 2015 08:35
autor: piter2204
Gratulacje. U mnie trochę wybebeszyli kata jak dzwoniło i zamknęli. Mam też wrażenie, że jest za głośno. Napisz co to za tłumik przelotowy? Na rurę 50mm? Jak udało się odkręcić śrubki przy kolektorze wydechowym-palnik?
Wasze doświadczenia KAT 2.0 AQY
: wt maja 12, 2015 16:59
autor: pinstonvw
Rura powinna być fi 50mm. Ja kupiłem fi 55mm bo nie miałem pewności i nie miałem jak jej zmierzyć, ale może i to lepiej bo jedna weszła w drugą i ładnie to ospawałem.
Tłumik znalazłem na allegro wpisując frazę "tłumik przelotowy". Są aukcje które opisują, że jest to tłumik przelotowy ze zwężką lub nie w obudowie imitującej katalizator (żadna strumienica).
Śrubki poszły o dziwo w miarę dobrze. Bałem się, że wszystkie poukręcam i zakupiłem dla pewności uszczelkę pod kolektor wydechowy, żeby odkręcić cały kolektor. Śrubki odkręcały się ciężko ale bez problemu. Jedna jedyna ukręciła się ale nic nie furka ani nie pierdzi więc zostawiłem jak jest.