Strona 1 z 2

Pierscienie 1.6 AKL

: pn lut 09, 2015 16:59
autor: jacek7394
Jestem tu nowy wiec witam wszystkich Uzytkowników;)
Poszukuje pierscieni do mojego AKL. Orientuje sie ktos moze odnosnie rozmiarów ?
Silnik jeszcze w calosci wiec nie bylo jak pomierzyc ;) znalazlem cos takiego http://allegro.pl/pierscienie-tlokowe-v ... 89974.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zalezy mi na pierscieniach dwu czesciowych ;) pozdrawiam.

Pierscienie 1.6 AKL

: pn lut 09, 2015 19:47
autor: marcin7x5
Na forum są polecane właśnie tej firmy.

Pierscienie 1.6 AKL

: pn lut 09, 2015 20:15
autor: jacek7394
No wlasnie polskie niby dosc dobre ale czy wymiary odpowiednie ? Ktos kto wymienial moze pamieta ?? ;)
Bo widze ze sa o wymiarach 1.2-1.5-2-81 oraz 1-1.2-2-81 i pyatnie które do Akl ?

Re: Pierscienie 1.6 AKL

: pn lut 09, 2015 21:25
autor: Dam
Obrazek

Pierscienie 1.6 AKL

: pn lut 09, 2015 22:57
autor: jacek7394
Wielkie dzieki kolego !;)

Re: Pierscienie 1.6 AKL

: ndz lut 15, 2015 15:55
autor: Lu4Ke
prosze napisac jak przebiegla wymiana pierscieni dla silnika, czy sie przyjely, jakie ubytki oleju byly przed wyniana? a jakie beda po :helm:

mnie tez czeka wymiana pierscionkow, a takze uszczelniaczy zaworowych - kopci na niebiesko przy rozruchu zimnego silnika, zastanawiam sie nad wymiana samych uszczelniaczy, bo tlokow boje sie ruszac, u mnie spalanie oleju 0,5l na 600km

Pierscienie 1.6 AKL

: ndz lut 15, 2015 23:47
autor: jacek7394
Remont w trakcie. Glowice jutro wioze do sprawdzenia mysle ze gniazda i prowadnice sa ok jedynie moze uszczelniacze do wymiany. Pierscienie koniecznie do wymiany moje olejowe byly zasyfone i zapieczone ze wca;e z tloka nie wychodzily wiec one byly przyczyna brania oleju.Przed remontem bral kolo litra na 1000 km zobaczymy cobedzie po remoncie ;) wszystko robie sam wiec moze do srody sie wyrobie;) jaki masz przebieg ? ja niby 170 tys ale troche w to watpie chociaz silnik wyglda w srodku jak nowy ;) Wie ktos z jakim momentem dokrecic glowice i korbowody w tym silniku ? no i gdzie jest znak do ustawiania rozrzadu na dolnym kole ? to te naciecie na kole napedzajacym wspomaganie ?

Pierscienie 1.6 AKL

: pn lut 16, 2015 22:29
autor: Dam
jacek7394 pisze: Wie ktos z jakim momentem dokrecic glowice i korbowody w tym silniku ?
Głowica 40Nm + 90* + 90*
Obrazek

Korbowowody 30Nm + 90*

Re: Pierscienie 1.6 AKL

: pt lut 20, 2015 22:00
autor: Lu4Ke
moj silnik mial przebiegu 150tys jak kazdy :) , anglik

napisz koniecznie jak wypadl remoncik,


czy u ciebie na zimnym silniku przy rozruchu dymilo strasznie na niebiesko? u mnie taki objaw wystepuje...

Pierscienie 1.6 AKL

: ndz lut 22, 2015 12:32
autor: jacek7394
200 km po remoncie narazienic nie ubylo i nie dymi. Wczesniej po odpaleniu niebieska chmura ze potrafilo swiece zarzucic ;) napisze jak bedzie pozniej ;)

Pierscienie 1.6 AKL

: pn lut 23, 2015 01:07
autor: XsioR91
Jeszcze napisz kolego jaki koszt ci tego wyszedł...
Zastanawia mnie jaki ma przebieg,albo co on przeżył,że taki remont się kłaniał...

Re: Pierscienie 1.6 AKL

: pn lut 23, 2015 17:22
autor: Lu4Ke
nic nie musial przechodzic i wcale wysokie przebiegi byc nie musialy....

pierscienie czy uszczelniacze w silnikach 1,6 to wada fabryczna tych silnikow - bylo o tym na forum ze zastosowano tam jakies 3czesciowe wadliwe pierscionki, oczywiscie moga sie zdarzyc jednostki 1,6 w ktorych wymiany nie potrzebuja, jak moj stary AUS 1,6 - ktory sie skolei rozlecial od walu korbowego,

Pierscienie 1.6 AKL

: pn lut 23, 2015 21:19
autor: jacek7394
Pierscienie Prima 180zl,dotarcie gniazd zaworów i nowe uszczelniacze zaworów 200 zl, uszczelka pod glowice 150 zl, pod kolektor 2x15, klej do miski 40zl, olej 0w40 +filtr 180 zl no i oczywiscie pól dnia na rozebranie i pól na zlozenie. Przebieg niby 170 tys prawdopodobnie prawdziwy auto od 20 tys jezdzi na gazie moze to bylo przyczyna zapieczenia sie pierscieni. Stare byly 3 czesciowe nie mozna bylo wyciagnac ich z tloka zalozylem teraz dwu czesciowe. Rowki w tlokach w dobrym stanie panewki i gladz cylindrow takze jak nowa. Moim zdaniem bardziej oplaca sie zrobic remont niz kupywac drugi silnik jezeli masz troche pojecia to zrobisz to samemu. Rozrzad ma widoczne znaki wiec nie ma problemu z ustawieniem. jedyne co to warto poprososic mechanika o dokrecenie glowicy jezeli nie masz dobrego klucza dynamometrycznego. Te wynalazki za 100 zl pokazuja jak chca wiec i tak sie dokreca na wyczucie a zakup klucza do remontu jednego silnika jest nie oplacalna (500-600 zl)

Pierscienie 1.6 AKL

: wt lut 24, 2015 01:46
autor: XsioR91
Czujesz teraz sporą różnicę podczas jazdy po remoncie?