bugatti415 pisze:Ale nie odczuwam zadnej roznicy miedzy tymi trzema rodzajami paliw
Odczuwasz - w portfelu jedynie
Generalnie - jesli twój silnik ma zalecenie jazdy na 95 to tankuj 95. Zalanie 98 niczego nie daje, gdyż takie paliwo spalane w silniku przewidzianym na 95 spala się wolniej, więc:
1. wprawne ucho i człowiek obeznany jak "obmaca" silnik to stwierdzi, że pracuje ciut równiej i spokojniej. Ma to związek z wolniejszym spalaniem.
2. Silnik straci na mocy (przeciętny użytkownik tego nie dostrzeże, ale pojedz na hamownię to zobaczysz stratę 1-5 KM)
Jednym słowem mija się to z celem. Co do innych aspektów tych "lepszych" paliw to z mojej praktyki wynika, że nie ma kompletnie żadnych róznic. Zresztą pamiętajmy, że mieszkamy i tankujemy w Polsce, więc te paliwa to i tak jedna, wielka loteria i nic więcej. Róznice pojawiają się, gdy pojedziesz na Zachód (Niemcy, Czechy) - na ich paliwie jest ISTOTNA róznica - auto spala mniej i lepiej idzie (jest duża różnica między paliwami w PL a zachodnimi). Do dziś pamiętam, jak pojechałem do Goerlitz swoim Mk2 (miałem zatankowane własnie Shell V-Power 95), a w drodze powrotnej zatankowałem na niemieckim Aralu zwykłą 95 - spaliłem około litra mniej na 100 km, a reakcja na gaz była szybsza. Po prostu auto zyło. Tyle w temacie polskich paliw.