Strona 1 z 1

Interpretacja pomiarów temperatur silnika.

: pt gru 05, 2014 00:37
autor: Eyk88
Golf IV 3D 1.8 AGN (bez turbo) z LPG.

Jak jest cieplej na dworze po przejściu na LPG (ustawione na 30') gasł jak nie przytrzymało się gazu i odpalał dopiero jak się pokręciło chwilę i przygazowało (przy pierwszym odpalaniu zapala normalnie).

No i postanowiłem zbadać jakie są temperatury silnika. Oto pomiary przy -2 na dworze i po przejechaniu paru kilometrów:

Silnik->bloki pomiarowe->kanał 003 (ponoć mierzy się na 007 ale tam mam lambdy pomiary):

Obrazek

Instrumenty->bloki pomiarowe->kanał 003:

Obrazek

A na desce pokazywało tyle:

Obrazek


I pytanie: co jest nie tak? Czemu temp na blacie zgadza się z tą z silnika a nie z tą z instrumentów?
Po rozgrzaniu wskazówka wskakuje na blacie na 90 (no czasem jakoś na 87 ale to rzadko). Do rozgrzania 0-90' potrzebuje ok 5km.
Który czujnik do wymiany? Czy coś po prostu źle mierzę? (program i kabel 409.1).

Tak to mam zwarcie na hallu i coś nie tak z sondą, ale to nie powinno mieć nic wspólnego.

Interpretacja pomiarów temperatur silnika.

: pt gru 05, 2014 01:12
autor: Dam
Eyk88 pisze:I pytanie: co jest nie tak?
Właściwie to raczej nic, taka różnica kilku stopni to tak naprawdę żadna różnica.
To tak jakby w upał panikować że na Vagu jest 105 stopni a na blacie 90 ;)

a co do problemu:
Eyk88 pisze:Jak jest cieplej na dworze po przejściu na LPG (ustawione na 30') gasł jak nie przytrzymało się gazu i odpalał dopiero jak się pokręciło chwilę i przygazowało (przy pierwszym odpalaniu zapala normalnie).
Pytanie czy kolektor jest nawiercony u podstawy i jak długie są wężyki od wtryskiwaczy?
Może być tak że w kolektorze zostaje trochę gazu po nagłym zgaśnięciu i trzeba jednak trochę pokręcić.

Jeżeli masz Staga i masz do niego interfejs to spróbuj z ustawieniem temperatury przełączania na 35 stopni.
VW generalnie przylewają na zimnym, u mnie na Stagu przy 30 stopniach też potrafiło przylewać i gasnąć, dopiero od 35 stopni nie ma najmniejszego problemu z przechodzeniem na gaz nawet w najcięższe mrozy.

Interpretacja pomiarów temperatur silnika.

: pt gru 05, 2014 02:04
autor: Eyk88
Wydawało mi się, że temperatura na blat idzie z czujnika, który sprawdza się w "instrumentach", a wskazówka jest zbieżna z temperaturą z sekcji silnika.

11 stopni a czasami więcej to już chyba awaria a nie norma i właśnie nie wiem który czujnik mnie zawodzi.




Podsumowując: temperatura na blacie może być sporo rozbieżna z tych z vag-a z instrumentów czy jest brana z sekcji silnika?
Jaka może być różnica temperatur?

Interpretacja pomiarów temperatur silnika.

: pt gru 05, 2014 11:28
autor: koma44
W czujniku temperatury są wbudowane 2 różne czujniki jeden odpowiada za dane do ecu a drugi na deskę.Jest w miarę tani ,więc możesz go wymienić dla świętego spokoju.

Interpretacja pomiarów temperatur silnika.

: pt gru 05, 2014 12:24
autor: Eyk88
Czyli warto jednak wymienić czy jeszcze raz to pomierzyć?

Możecie jeszcze podać numer części? To ten czujnik: 1H0 959 481 B ?

Interpretacja pomiarów temperatur silnika.

: pt gru 05, 2014 12:28
autor: waski1
Eyk88 pisze:To ten czujnik: 1H0 959 481 B ?
To wychodzi jako włącznik wentylatora chłodnicy.

Interpretacja pomiarów temperatur silnika.

: pt gru 05, 2014 13:08
autor: Eyk88
Bo patrzę i są z różnymi (cieńsze i grubsze bolce) a w opisie że obie pasują niby.

Ten ok? http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 00903.html

Interpretacja pomiarów temperatur silnika.

: pt gru 05, 2014 13:33
autor: waski1
Eyk88 pisze:Ten ok? http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 00903.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Raczej tak , powinno pasować ale dla pewności możesz zerknąć czy też masz u siebie kwadratową wtyczkę.Sam czujnik z aukcji to tani zamiennik pytanie czy będzie działał i jak będzie działał.

Interpretacja pomiarów temperatur silnika.

: pt gru 05, 2014 16:10
autor: Dam
Eyk88 pisze:Czyli warto jednak wymienić czy jeszcze raz to pomierzyć?
Ja bym sprawdził jeszcze raz, tylko nie w fazie rozgrzewania silnika. Sprawdź po nocnym postoju na zgaszonym silniku i po całkowitym rozgrzaniu z otwartym termostatem jakie są różnice temperatur na tych czujnikach. I pamiętaj że wskaźnik na blacie pomiędzy 70-110 stopni charakteryzuje się dużą bezwładnością i przy takich temperaturach pokazuje okolice 90 stopni na desce (po to by nie niepokoić niepotrzebnie kierowcy).

Co do czujnika to tak jak kolega wyżej Ci pisze, to zamiennik a te szybko padają albo pokazują cuda zaraz po założeniu. Z własnego doświadczenia nawet ,,oryginalnych" z allegro nie polecam bo też szybko padł (ze 3 miesiące pojeździłem). Zresztą poczytaj forum, nie jeden się przejechał na ori czujnikach z allegro. Koniec końcem większość kupuje w ASO i ma spokój i ja też tak zrobiłem. W zeszłym roku płaciłem coś około 150zł.

Interpretacja pomiarów temperatur silnika.

: pt gru 05, 2014 16:41
autor: Eyk88
Z rozgrzanym będzie problem bo nie mam czasu na trasę, z mierzyłem temp z rana przy minus 2' bez odpalania.

Silnik:

Obrazek

Instrumenty:

Obrazek

Różnica 6 stopni na zimnym i po odpaleniu utrzymywała się. Zamiennik mam po 17zł więc jak mam kupować oryginał za 150 to podziękuję ;)
Może i padnie może i nie, ale pewnie nie i zaoszczędzę 130zł a jak padnie to 2 lata mam rękojmi i w zapasie stary czujnik więc olewam :)

Interpretacja pomiarów temperatur silnika.

: ndz gru 07, 2014 21:37
autor: rysiektr
Eyk88 pisze:Zamiennik mam po 17zł więc jak mam kupować oryginał za 150 to podziękuję ;)
nawet nie próbuj tego montować, czujniki albo ori albo wcale, niestety zamienniki są bylejakiej jakości

ori czujnik masz sprawny z tego co widać na Vagu, różnica chyba 10% jest dopuszczalna, wiec nie kombinuj :pub:
Co do gaśnięcia na LPG to podnieś temp przełączania i będzie dobrze

Interpretacja pomiarów temperatur silnika.

: pn gru 08, 2014 15:54
autor: Eyk88
No jak mówicie, że takie różnice mogą być to nic nie ruszam. Gdzie indziej pisali, że 3-5' to max więc się trochę martwiłem.

Dzięki&pzdr :)