Strona 1 z 1
Interpretacja pomiarów temperatur silnika.
: pt gru 05, 2014 00:37
autor: Eyk88
Golf IV 3D 1.8 AGN (bez turbo) z LPG.
Jak jest cieplej na dworze po przejściu na LPG (ustawione na 30') gasł jak nie przytrzymało się gazu i odpalał dopiero jak się pokręciło chwilę i przygazowało (przy pierwszym odpalaniu zapala normalnie).
No i postanowiłem zbadać jakie są temperatury silnika. Oto pomiary przy -2 na dworze i po przejechaniu paru kilometrów:
Silnik->bloki pomiarowe->kanał 003 (ponoć mierzy się na 007 ale tam mam lambdy pomiary):
Instrumenty->bloki pomiarowe->kanał 003:
A na desce pokazywało tyle:
I pytanie: co jest nie tak? Czemu temp na blacie zgadza się z tą z silnika a nie z tą z instrumentów?
Po rozgrzaniu wskazówka wskakuje na blacie na 90 (no czasem jakoś na 87 ale to rzadko). Do rozgrzania 0-90' potrzebuje ok 5km.
Który czujnik do wymiany? Czy coś po prostu źle mierzę? (program i kabel 409.1).
Tak to mam zwarcie na hallu i coś nie tak z sondą, ale to nie powinno mieć nic wspólnego.
Interpretacja pomiarów temperatur silnika.
: pt gru 05, 2014 01:12
autor: Dam
Eyk88 pisze:I pytanie: co jest nie tak?
Właściwie to raczej nic, taka różnica kilku stopni to tak naprawdę żadna różnica.
To tak jakby w upał panikować że na Vagu jest 105 stopni a na blacie 90
a co do problemu:
Eyk88 pisze:Jak jest cieplej na dworze po przejściu na LPG (ustawione na 30') gasł jak nie przytrzymało się gazu i odpalał dopiero jak się pokręciło chwilę i przygazowało (przy pierwszym odpalaniu zapala normalnie).
Pytanie czy kolektor jest nawiercony u podstawy i jak długie są wężyki od wtryskiwaczy?
Może być tak że w kolektorze zostaje trochę gazu po nagłym zgaśnięciu i trzeba jednak trochę pokręcić.
Jeżeli masz Staga i masz do niego interfejs to spróbuj z ustawieniem temperatury przełączania na 35 stopni.
VW generalnie przylewają na zimnym, u mnie na Stagu przy 30 stopniach też potrafiło przylewać i gasnąć, dopiero od 35 stopni nie ma najmniejszego problemu z przechodzeniem na gaz nawet w najcięższe mrozy.
Interpretacja pomiarów temperatur silnika.
: pt gru 05, 2014 02:04
autor: Eyk88
Wydawało mi się, że temperatura na blat idzie z czujnika, który sprawdza się w "instrumentach", a wskazówka jest zbieżna z temperaturą z sekcji silnika.
11 stopni a czasami więcej to już chyba awaria a nie norma i właśnie nie wiem który czujnik mnie zawodzi.
Podsumowując: temperatura na blacie może być sporo rozbieżna z tych z vag-a z instrumentów czy jest brana z sekcji silnika?
Jaka może być różnica temperatur?
Interpretacja pomiarów temperatur silnika.
: pt gru 05, 2014 11:28
autor: koma44
W czujniku temperatury są wbudowane 2 różne czujniki jeden odpowiada za dane do ecu a drugi na deskę.Jest w miarę tani ,więc możesz go wymienić dla świętego spokoju.
Interpretacja pomiarów temperatur silnika.
: pt gru 05, 2014 12:24
autor: Eyk88
Czyli warto jednak wymienić czy jeszcze raz to pomierzyć?
Możecie jeszcze podać numer części? To ten czujnik: 1H0 959 481 B ?
Interpretacja pomiarów temperatur silnika.
: pt gru 05, 2014 12:28
autor: waski1
Eyk88 pisze:To ten czujnik: 1H0 959 481 B ?
To wychodzi jako włącznik wentylatora chłodnicy.
Interpretacja pomiarów temperatur silnika.
: pt gru 05, 2014 13:08
autor: Eyk88
Bo patrzę i są z różnymi (cieńsze i grubsze bolce) a w opisie że obie pasują niby.
Ten ok?
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 00903.html
Interpretacja pomiarów temperatur silnika.
: pt gru 05, 2014 13:33
autor: waski1
Raczej tak , powinno pasować ale dla pewności możesz zerknąć czy też masz u siebie kwadratową wtyczkę.Sam czujnik z aukcji to tani zamiennik pytanie czy będzie działał i jak będzie działał.
Interpretacja pomiarów temperatur silnika.
: pt gru 05, 2014 16:10
autor: Dam
Eyk88 pisze:Czyli warto jednak wymienić czy jeszcze raz to pomierzyć?
Ja bym sprawdził jeszcze raz, tylko nie w fazie rozgrzewania silnika. Sprawdź po nocnym postoju na zgaszonym silniku i po całkowitym rozgrzaniu z otwartym termostatem jakie są różnice temperatur na tych czujnikach. I pamiętaj że wskaźnik na blacie pomiędzy 70-110 stopni charakteryzuje się dużą bezwładnością i przy takich temperaturach pokazuje okolice 90 stopni na desce (po to by nie niepokoić niepotrzebnie kierowcy).
Co do czujnika to tak jak kolega wyżej Ci pisze, to zamiennik a te szybko padają albo pokazują cuda zaraz po założeniu. Z własnego doświadczenia nawet ,,oryginalnych" z allegro nie polecam bo też szybko padł (ze 3 miesiące pojeździłem). Zresztą poczytaj forum, nie jeden się przejechał na ori czujnikach z allegro. Koniec końcem większość kupuje w ASO i ma spokój i ja też tak zrobiłem. W zeszłym roku płaciłem coś około 150zł.
Interpretacja pomiarów temperatur silnika.
: pt gru 05, 2014 16:41
autor: Eyk88
Z rozgrzanym będzie problem bo nie mam czasu na trasę, z mierzyłem temp z rana przy minus 2' bez odpalania.
Silnik:
Instrumenty:
Różnica 6 stopni na zimnym i po odpaleniu utrzymywała się. Zamiennik mam po 17zł więc jak mam kupować oryginał za 150 to podziękuję
Może i padnie może i nie, ale pewnie nie i zaoszczędzę 130zł a jak padnie to 2 lata mam rękojmi i w zapasie stary czujnik więc olewam
Interpretacja pomiarów temperatur silnika.
: ndz gru 07, 2014 21:37
autor: rysiektr
Eyk88 pisze:Zamiennik mam po 17zł więc jak mam kupować oryginał za 150 to podziękuję
nawet nie próbuj tego montować, czujniki albo ori albo wcale, niestety zamienniki są bylejakiej jakości
ori czujnik masz sprawny z tego co widać na Vagu, różnica chyba 10% jest dopuszczalna, wiec nie kombinuj
Co do gaśnięcia na LPG to podnieś temp przełączania i będzie dobrze
Interpretacja pomiarów temperatur silnika.
: pn gru 08, 2014 15:54
autor: Eyk88
No jak mówicie, że takie różnice mogą być to nic nie ruszam. Gdzie indziej pisali, że 3-5' to max więc się trochę martwiłem.
Dzięki&pzdr