Strona 1 z 1

Falujące obroty Golf mk4 2.8 v6 (vr6)

: wt lis 18, 2014 00:17
autor: norbi500
Witam nie dawno nabyłem golfa iv 2.8 vr6 od razu po zakupie wymieniłem cewke zapłonową bo nie dało się jeździć na gazie na benzynie jakoś jechał.
Po wymianie cewki na gazie i na benzynie jedzie się dobrze ale mam problem tego typu że delikatnie falują obroty (gaz,benzyna,zimny,ciepły) niestety na tym się nie kończy a mianowicie pojawiają się jeszcze dwa problemy
1.Czasami po odpaleniu zimnego silnika obroty są wyższe niż powinny. Dzieje się tak przez kilka minut bez dotykania gazu a jak zrobię "przygazówe" zaraz po odpaleni to obroty wracają do normy.
2.Czasami gdy odpalam ciepły silnik od razu gaśnie.

Świece i przewody były zmienione jakieś 10 tys km temu .

Bardzo proszę o pomoc :otepienie:

Pozdrawiam :-)

Falujące obroty Golf mk4 2.8 v6 (vr6)

: wt lis 18, 2014 09:36
autor: MaciekV5
norbi500 pisze:1.Czasami po odpaleniu zimnego silnika obroty są wyższe niż powinny. Dzieje się tak przez kilka minut bez dotykania gazu a jak zrobię "przygazówe" zaraz po odpaleni to obroty wracają do normy.
A wiesz jakie powinny być na zimnym silniku?
Podstawa to podłączyć pod diagnostykę auto, bo teraz to wróżenie z fusów.
Falowanie obrotów może wynikać z brudnej przepustnicy lub nieszczelności w układzie dolotowym.

Falujące obroty Golf mk4 2.8 v6 (vr6)

: wt lis 18, 2014 13:03
autor: norbi500
Przed wymianą cewki byłem na kompie i nie pokazało błędów . Przepustnice czyściłem wczoraj nic to nie dało ale nie robiłem adaptacji tylko zrobiłem tak jak przeczytałem na forum ,ktoś pisał żeby po wyczyszczeniu odpalić auto nie dotykając gazu poczekać aż silnik się zagrzeje (włączą się wentylatory) no i wszystko jest chyba dobrze auto jak by lepiej reaguje na pedał gazu ale obroty nadal falują .
Nieszczelności w dolocie nie zauważyłem ale też dokładnie nie wiem gdzie szukać ,może są jakieś newralgiczne miejsca ?

Nie wiem jakie obroty powinny być na zimnym . To moja pierwsza przygoda z benzyną wcześniej jeździłem Golfem IV TDI

Falujące obroty Golf mk4 2.8 v6 (vr6)

: wt lis 18, 2014 13:28
autor: MaciekV5
W zależności od temperatury obroty zimnego silnika to ok. 1000obr/min +/-100obr/min.
Przepustnicę demontowałeś do czyszczenia? Nieszczelności mogą być na łączeniu kolektora ssącego z silnikiem lub tam gdzie gazownik wkręcał się z wężami w kolektor.
Falowanie występuje tak samo na lpg jak i na pb?

Falujące obroty Golf mk4 2.8 v6 (vr6)

: wt lis 18, 2014 13:56
autor: norbi500
Tak jak pisałem sporadycznie dzieje się tak że przy odpaleniu zimnego silnika obroty są wyższe sporo przekraczają 1000obr/min .
Przepustnica była demontowana .
Obroty falują na lpg i bp bez różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny .
Teraz jeszcze doszło to że po odpaleniu na zimnym gdy złapie odpowiednią temperaturę i włączy się lpg to obroty skaczą od ok 300 obr/min do 1200obr/min
dzieje się tak do momentu pełnego rozgrzania potem jest ok . Ale to już pewnie coś z gazem nie tak , głównie chodzi mi o te falujące obroty

Falujące obroty Golf mk4 2.8 v6 (vr6)

: wt lis 18, 2014 14:31
autor: MaciekV5
Oprócz sprawdzenia szczelności dolotu sprawdź też czujnik temperatury płynu, zmierz miernikiem jego rezystancję na odpowiednich pinach.
Poniżej tabelka z instrukcją i wartościami. Sprawdź przy różnych temperaturach silnika, a zwłaszcza wtedy kiedy występuje falowanie.
Jeśli wszystko będzie ok, to sprawdź szczelność dolotu, czy wszystkie wężyki od podciśnień są podłączone, czy na gruszce od zmiennych długości kolektora ssącego nie ma nieszczelności.
Czasami wszelakie zło może powodować usterka instalacji lpg. Żeby wykluczyć tę możliwość możesz odłączyć akumulator na 10-15minut (reset ECU), podłączyć znów i pojeździć na benzynie bez włączania lpg. Wtedy sprawdzić czy problem z falowaniem tak samo się pojawia.
Obrazek

Falujące obroty Golf mk4 2.8 v6 (vr6)

: śr lis 19, 2014 21:07
autor: norbi500
Nie sprawdzałem czujnika bo nie chce tam grzebać gaz jest tak założony że nie ma gdzie palca włożyć . Byłem na kompie dzisiaj i okazało się że były błędy z sondą i teraz znowu są .