Szarpanie, brak mocy
: wt paź 28, 2014 13:15
Witam,
Kupiłem golfa IV 1.6 77 kW (Silnik AZD) 2000r. Ojawy : auto szarpie na wolnych obrotach czego nie pokazuje obrotomierz, szarpanie przy ruszaniu, rano trzeba długo kręcić i brak mocy (nie spodziewam się rewelacji po silniku 1.6 lecz napewno lepiej sie zbiera niż ten).
Na początku był błąd : wypadanie zapłonu cylinder 2, zbyt uboga dawka paliwa sonda lambda za katalizatorem. Kupując auto poprzedni właściciel wymienił cewki (po 1 cewke na każdy cylinder). Zaprowadziłem auto do mechanika, który sprawdził szczelnośc kolektora (OK) wymienił świece oraz czujnik temperatury lecz dalej to samo tyle że zmieniły się błędy :
- 17978 - Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany BŁĄD STAŁY
- 17961 - Czujnik wysokości pojazdu/ciśnienia w kolektorze ssącym; nieodpowiedni sygnał NIECIĄGŁY
- 17772 - Obwód zapłonu cylindra 4; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
- 17766 - Obwód zapłonu cylindra 2; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
- 17763 - Obwód zapłonu cylindra 1; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
- 17769 - Obwód zapłonu cylindra 3; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
Przeszukałem naprawdę sporo na ten temat i wciąż nie mogę zlikwidować problemu, dodam że jak otworzy się maskę to silnik trzęsie sie jak galareta. Ciśnienie w cylindrach mierzone na każdym pokazuje po 17.
Kupiłem golfa IV 1.6 77 kW (Silnik AZD) 2000r. Ojawy : auto szarpie na wolnych obrotach czego nie pokazuje obrotomierz, szarpanie przy ruszaniu, rano trzeba długo kręcić i brak mocy (nie spodziewam się rewelacji po silniku 1.6 lecz napewno lepiej sie zbiera niż ten).
Na początku był błąd : wypadanie zapłonu cylinder 2, zbyt uboga dawka paliwa sonda lambda za katalizatorem. Kupując auto poprzedni właściciel wymienił cewki (po 1 cewke na każdy cylinder). Zaprowadziłem auto do mechanika, który sprawdził szczelnośc kolektora (OK) wymienił świece oraz czujnik temperatury lecz dalej to samo tyle że zmieniły się błędy :
- 17978 - Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany BŁĄD STAŁY
- 17961 - Czujnik wysokości pojazdu/ciśnienia w kolektorze ssącym; nieodpowiedni sygnał NIECIĄGŁY
- 17772 - Obwód zapłonu cylindra 4; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
- 17766 - Obwód zapłonu cylindra 2; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
- 17763 - Obwód zapłonu cylindra 1; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
- 17769 - Obwód zapłonu cylindra 3; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
Przeszukałem naprawdę sporo na ten temat i wciąż nie mogę zlikwidować problemu, dodam że jak otworzy się maskę to silnik trzęsie sie jak galareta. Ciśnienie w cylindrach mierzone na każdym pokazuje po 17.