Strona 1 z 1

1.6 16v Spala olej i płyn chł. falują obroty itd

: pt cze 20, 2014 18:10
autor: sochi1
Witam, proszę kolegów o pomoc, prawdopodobnie spotkaliście się już z tymi problemami. Rocznik auta 2001. A więc po kolei :

1. Zauważyłem zdecydowanie większe spalanie oleju oraz płynu chłodniczego. ubytek płynu widać już po 1 dniu. Czy przyczyną jednego i drugiego objawu może być uszczelka na głowicy ?
2. Świeciła się kontrolka silnika z komunikatem werkstatt abgas - przeczyściłem zawór EGR i wykasowałem błędy, po pewnym czasie znów się zapaliła
3. Zaczęły falować obroty po włączeniu klimy - przeczyszczenie przepustnicy nie pomogło. W innym warsztacie podpięty pod komp i zrobione i "nastawienie pracy przepustnicy ?" po której to operacji zaczęło dziać się odwrotnie, teraz dopiero jak włączę klimę, to silnik nie faluje.
4. Zaraz po czyszczeniu egr i przepustnicy, wyjechałem z warsztatu i zaczęła migać kontrolka oleju, komputer pokazuje STOP i jakiś komunikat po niemiecku. Olej w silniku jest na pewno, sprawdzone ciśnienie oleju-ok. Czekam na nowy czujnik ciśnienia oleju i zobaczę czy pomoże. Pytanie czy powyższe problemy mogły nagle wpłynąć na ten błąd oleju, który nigdy wcześniej się nie pojawiał ?

dzięki za pomoc

1.6 16v Spala olej i płyn chł. falują obroty itd

: sob cze 21, 2014 22:00
autor: golfina4
spalanie oleju to problem tych silników , musisz zwalić głowicę i sprawdzić czy głowica czy pierścienie ale ja stawiam na pierścienie a co do płynu to możliwe ze uszczelka pod głowica jest pęknięta ale dokładnie obejrzyj silnik czy króciec , rura, chłodnica, nagrzewnica nie są pęknięte, co do falowania obrotów trzeba wyjąć przepustnice i dokładnie ja wyczyścić a następnie zrobić adaptacje , możliwe ze są za niskie obroty

1.6 16v Spala olej i płyn chł. falują obroty itd

: ndz cze 22, 2014 17:00
autor: sochi1
1. falujące obroty zostały opanowane - po adaptacji przepustnicy chwilę jeszcze pofalowały ale po pewnym czasie się unormowały ( byc może dodatkowo pomogło odłączenie klemy od ak na minutę ). Adaptacja była robiona wcześniej, jednak ma tutaj znaczenie w jaki sposób się ją wykona, więc trzeba próbować ją adaptowac nawet kilka razy.
2. zrobiliśmy adaptację egr - udało się tym razem na ok 2 dni zniwelować problem świecącej się kontrolki - wcześniej - po wykasowaniu błędu - nie świeciła się ok pół dnia może krócej, czy może to oznaczać, że jednak sonda lambda nie domaga i po 2 dniach znów egr przestał dobrze działać ?
3. czujnik ciśnienia oleju wymieniony, nawet olej i filtr oleju - dalej nie pomogło. zastanawiam sie jeszcze nad wymianą czujnika oleju. Jednak mam wątpliwości, gdyż ten problem nigdy wcześniej nie istniał i dziwnym zbiegiem okoliczności dopiero po wyjeździe od mechanika sie pojawił.