Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG
: pt cze 13, 2014 11:50
Witam. Mam problem z moim golfikiem mk4. Silnik AXP rocznik 2000. Założona instalacja gazowa sekwencyjna. Jakiś czas temu wymieniałem sterownik od gazu, ponieważ stary się spalił. Spece wymienili sterownik ustawili wszystko no i miało być cacy. Jednak niestety nie jest w porządku. Silnik dziwnie pracuje, po zgaszeniu i próbie odpalenia nie załapuje od razu, muszę zawsze drugi raz zakręcić. Gdy już odpali to przez jakąś minutę silnik ma wysokie obroty około 1200, po minucie powoli się stabilizują około 760-800 rpm. Czasem podczas jazdy zapala się EPC jest to poprzedzone szarpnięciem. Gdy się pali ta kontrolka, obroty na biegu jałowym wzrastają do równego 1000, silnik nie ma mocy, przy jeździe na obrotach 1800-2500 czuć tak jakby autem ktoś bujał, szarpał, jest także większe spalanie. Problem występuje zarówno na gazie i na benzynie. Dodam, że na "luzie" obroty nie wariują. Podpiąłem dziś pod VAG-a i pokazało:
VAG-COM Version: Release 409.1-5
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56
Address 01: Engine
Controller: 036 998 032 P
Component: ME7.5.10 5046
Coding:00031
Shop #: WSC 00110
8 Faults Found:
16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit Malfunction
P0141 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
17574 - Long Term Fuel Trim Addittive Air Bank 1: Range 2: System too Rich
P1166 - 35-10 - - - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 35-10 - - - Intermittent
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response Too Slow
P0139 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
Prawie wszystkie błędy występują sporadycznie, mogę przejechać bez nich i 50 km i 200, ale zawsze po jakimś czasie występują. G28 to czujnik wału mam już kupiony nowy Boscha. Niedawno była wymieniana cewka zapłnowa na nową też Boscha. Świece nie były wymieniane, przewody zapłonowe też. Trzy błedy z tego co rozumiem oznaczają wypadanie zapłonu. Nie wiem, co mogę jeszcze poradzić. Proszę o pomoc i z góry dzięki
VAG-COM Version: Release 409.1-5
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56
Address 01: Engine
Controller: 036 998 032 P
Component: ME7.5.10 5046
Coding:00031
Shop #: WSC 00110
8 Faults Found:
16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit Malfunction
P0141 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
17574 - Long Term Fuel Trim Addittive Air Bank 1: Range 2: System too Rich
P1166 - 35-10 - - - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 35-10 - - - Intermittent
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response Too Slow
P0139 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
Prawie wszystkie błędy występują sporadycznie, mogę przejechać bez nich i 50 km i 200, ale zawsze po jakimś czasie występują. G28 to czujnik wału mam już kupiony nowy Boscha. Niedawno była wymieniana cewka zapłnowa na nową też Boscha. Świece nie były wymieniane, przewody zapłonowe też. Trzy błedy z tego co rozumiem oznaczają wypadanie zapłonu. Nie wiem, co mogę jeszcze poradzić. Proszę o pomoc i z góry dzięki