Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rapmen93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr sty 22, 2014 19:14

Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG

Post autor: rapmen93 » pt cze 13, 2014 11:50

Witam. Mam problem z moim golfikiem mk4. Silnik AXP rocznik 2000. Założona instalacja gazowa sekwencyjna. Jakiś czas temu wymieniałem sterownik od gazu, ponieważ stary się spalił. Spece wymienili sterownik ustawili wszystko no i miało być cacy. Jednak niestety nie jest w porządku. Silnik dziwnie pracuje, po zgaszeniu i próbie odpalenia nie załapuje od razu, muszę zawsze drugi raz zakręcić. Gdy już odpali to przez jakąś minutę silnik ma wysokie obroty około 1200, po minucie powoli się stabilizują około 760-800 rpm. Czasem podczas jazdy zapala się EPC jest to poprzedzone szarpnięciem. Gdy się pali ta kontrolka, obroty na biegu jałowym wzrastają do równego 1000, silnik nie ma mocy, przy jeździe na obrotach 1800-2500 czuć tak jakby autem ktoś bujał, szarpał, jest także większe spalanie. Problem występuje zarówno na gazie i na benzynie. Dodam, że na "luzie" obroty nie wariują. Podpiąłem dziś pod VAG-a i pokazało:

VAG-COM Version: Release 409.1-5

Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56

Address 01: Engine
Controller: 036 998 032 P
Component: ME7.5.10 5046
Coding:00031
Shop #: WSC 00110

8 Faults Found:
16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit Malfunction
P0141 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
17574 - Long Term Fuel Trim Addittive Air Bank 1: Range 2: System too Rich
P1166 - 35-10 - - - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 35-10 - - - Intermittent
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response Too Slow
P0139 - 35-00 - -

Readiness: 0000 0000

Prawie wszystkie błędy występują sporadycznie, mogę przejechać bez nich i 50 km i 200, ale zawsze po jakimś czasie występują. G28 to czujnik wału mam już kupiony nowy Boscha. Niedawno była wymieniana cewka zapłnowa na nową też Boscha. Świece nie były wymieniane, przewody zapłonowe też. Trzy błedy z tego co rozumiem oznaczają wypadanie zapłonu. Nie wiem, co mogę jeszcze poradzić. Proszę o pomoc i z góry dzięki



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG

Post autor: Eyk88 » pt cze 13, 2014 14:07

Wymień czujnik, pojeździj i napisz co się zmieniło.



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG

Post autor: JonnyQuest » sob cze 14, 2014 11:23

wymień świece, sprawdź przewody zapłonowe, i co najważniejsze sprawdź lambdę bo na 100% coś jej dolega

masz spalanie stukowe, jazda z tym bije motor :banghead: działaj błyskawicznie ...


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

rapmen93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr sty 22, 2014 19:14

Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG

Post autor: rapmen93 » sob cze 14, 2014 13:53

Zapomniałem dodać, że lambda była wymieniana jakieś 4 miesiące temu. Mam dwie sondy jedną przed katalizatorem a drugą za nim i wymieniana była ta pierwsza. Sprawdzałem na VAG-Scope i gdy po odpaleniu są te wysokie obroty to wykres sondy jest nierównomierny, gdy obroty spadają do normalnej wartości to pokazuje ładną sinusoidkę, czyli chyba ok? W serwisie przy wymianie sondy powiedzieli, że błędy od sondy mogą się pojawiać gdy jest instalacja gazowa, ale ile w tym prawdy, tego nie wiem.



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG

Post autor: JonnyQuest » ndz cze 15, 2014 12:35

Do serwisu
Masz przerwę na grzaniu sondy, nie ma tu nic do tego lpg, ani vag-scope, zaczynasz od dupy strony :los2:
bład 16523 - Response Too Slow jest prawdopodobnie konsekwencją pierwszego 16525

Albo samemu
Po kolei załatwiasz sprawę z grzaniem, świece, sprawdzasz przewody a na końcu bawisz się w Vag-Scope :kwiat:


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Re: Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG

Post autor: Dam » ndz cze 15, 2014 13:30

rapmen93 pisze:G28 to czujnik wału mam już kupiony nowy Boscha. Niedawno była wymieniana cewka zapłnowa na nową też Boscha. Świece nie były wymieniane, przewody zapłonowe też.
Skoro już kupiłeś ten czujnik to go załóż.
Wymień świece, albo chociaż zamień miejscami 1 i 2 z 3 i 4.
Wtedy będziesz wiedział czy błąd za nimi podąży.
rapmen93 pisze:W serwisie przy wymianie sondy powiedzieli, że błędy od sondy mogą się pojawiać gdy jest instalacja gazowa, ale ile w tym prawdy, tego nie wiem.
Jeżeli instalacja jest niewyregulowana jak należy błędy sondy będą na 100% ( związane z regulacją składu mieszanki).
W ostateczności rozjeżdża to potem korekty krótko i długoterminowe na benzynie na tyle że i na tym paliwie auto źle pracuje.

Jeżeli to nie problem, skasuj wszystkie błędy, pojeździj kilka dni na benzynie (kilkadziesiąt km).
Korekty wrócą do normy i będziesz wiedział czy instalacja LPG dokłada swoje 3 grosze do zamętu w Twoim aucie.
Potem odczytaj błędy zobaczymy które się powtórzą.



rapmen93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr sty 22, 2014 19:14

Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG

Post autor: rapmen93 » pn cze 16, 2014 15:19

Wielkie dzięki Panowie za pomoc. Jutro odstawiam auto do mechanika, podsumowując: niech sprawdzi świece, przewody, sondę i wymieni czujnik? Czy jeszcze coś pominąłem? :? W razie czego powiem żeby zerknął na przepustnicę, przepływomierz, EGR chociaż tak zapobiegawczo :bajer:



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG

Post autor: pironet » wt cze 17, 2014 20:52

niech zgadne zabulisz 1000 a auto bedzie dalej tak samo swirowało,koledzy dobrze piszą ,wymień czujnik pojeżdzij na benzynie i odczytaj co się dzije,tu nie mechanik a dobry elektromechanik ,diagnostyka się kłania a nie zeżba.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości