Strona 1 z 1

Nagła utrata mocy i wysokie obroty po zapaleniu 1.6 8v

: czw kwie 24, 2014 15:29
autor: mkmk200
Witajcie

Posiadam Golfa MK IV 1.6 8v z 1999r. Jadąc dzisiaj ulicą (a w zasadzie tocząc się w korku), wbiłem drugi bieg przy około 20km/h i auto nie miało w ogóle mocy. Wolne obroty to ok. 900, a w tym momencie wahały się w okolicach 600-700, mogłem dodawać gazu i silnik nie reagował. Zgasiłem go i zapaliłem. Silnik wskoczył od razu na około 2000-2500 obrotów i trzymał się w takiej wartości. Powoli zjechałem na parking, wykonując większy skręt kierownicą obroty wzrosły nawet do 3000, po czym powoli zaczęły opadać, jednak ciągle utrzymywały się na poziomie ok 2000. Zgasiłem silnik i odczekałem chwilę, po tym czasie zapaliłem i problemu już nie było.
Czy ktoś miał podobny przypadek?
Pozdrawiam

Nagła utrata mocy i wysokie obroty po zapaleniu 1.6 8v

: czw kwie 24, 2014 16:54
autor: gringers
Kolego podłacz go pod VAG-a sprawdz jakie błedy ci wywala i dopiero bedziemy się zastanawiać bo bez tego to jest wróżenie

Nagła utrata mocy i wysokie obroty po zapaleniu 1.6 8v

: pt kwie 25, 2014 18:06
autor: mkmk200
513($0201):9B
Czujnik prędkości obrotowej silnika
Niewiarygodny status

Taki błąd jest po pośpiechu vaga

Nagła utrata mocy i wysokie obroty po zapaleniu 1.6 8v

: pt kwie 25, 2014 22:45
autor: gringers
kolego sciag oslony silnika i zaraz za bagnetem olejowym jest ten czujnik. Taki z kabelkiem przykrecony do bloku. Najpierw sprawdz styki bo lubia zasniedziec. Jak nie pomoze to wymiana czujnika a z nia problemu nie bedzie bo wszystko jest na wierzchu. Powodzemia i daj znac o rezultatach

Nagła utrata mocy i wysokie obroty po zapaleniu 1.6 8v

: śr kwie 30, 2014 00:10
autor: mkmk200
Po tych wszystkich objawach zaczęło dochodzić jeszcze do tego, że auto potrafiło zgasnąć podczas jazdy, a następnie mieć problem z ponownym zapaleniem (długie kręcenie i "strzały" w trakcie zapalania").

Zapobiegawczo przeczyściłem przepustnicę, jednak nie przyniosło to skutku, pomogła wymiana ww. czujnika położenia wału

Pozdrawiam

Nagła utrata mocy i wysokie obroty po zapaleniu 1.6 8v

: czw maja 01, 2014 05:14
autor: gringers
najczesciej wystepujacym obiawem czujnika halla jest wlasnie gasniecie auta w trakcie jazdy lub zaraz po odpaleniu- brak iskry ,czesto mylony z uszkodzna cewka. Sugerowalem sie bledem z kompa i tymi podwyzszonymi obrotami co wskazywaly na co innego.No ale coz SR-y maja to swoje JA i ladnie to pokazuja :pub: