Strona 1 z 1

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

: pn mar 24, 2014 20:54
autor: dr.house
Witam wszystkich!

Ostatniego czasu mam problem z odpalaniem. Silnik kręci ale bardzo słabo łapie. Jak już załapie to jakby przez sekundę chodził na 3 cylindrach, a potem jest już w miarę ok. Czasem złapie, zgaśnie i bardzo ciężko go odpalić, trzeba długo kręcić jakby iskry nie było, a jak już złapie to bardzo dymi na niebiesko... Podejrzewałem, że albo kable albo świece. Na kablach jest przebicie bo kiedyś przypadkowo dotknąłem kabla/lub pokrywy zaworów i mnie popieścił prąd. Ściągnąłem te gumowe (chyba) cewki i wszytko niby było ok, ale na jednej świecy metalowa część z cewki została(wyszła z gumy i nie zeszła ze świecy) w związku z czym świecy tej nie mogę odkręcić, bo klucz nie wchodzi...

Macie jakiś pomysł jak się tej pozostałości pozbyć? Chciałbym wymienić świece i kable, ale z tym kawałkiem cewki może być problem. Mam to jakoś starać się wybijać ze świecy na boki i może zejdzie?

Czy ktoś ma jakiś pomysł z czym problem przy odpalaniu i kopceniu potem, oraz jak wyciągnąć to ze świecy? :banghead:

Silnik to 1.4 AKQ

EDIT: Może to wina pompy paliwowej, która nie dostarcza paliwa i stąd problem z odpaleniem a jak załapie to jakby sam olej palił? Jak już odpali to chodzi jak powinien.

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

: wt mar 25, 2014 13:30
autor: roman58
Zrób z drutu jakiś haczyk i wyciągniesz.

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

: wt mar 25, 2014 13:45
autor: marcin7x5
Wąskie szczypce/płaskoszczypce i wyciągniesz. Skoro dymi na niebiesko to może olej zalewa ci świece zapłonowe.

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

: śr mar 26, 2014 11:28
autor: dr.house
Dzięki za rady. Zastanawia mnie tylko czemu on tak ciężko odpala, czy jeśli zalewa mu świece to potem może mieć problem z odpaleniem?
Czego to może być wina? Uszczelniaczy zaworowych?

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

: śr mar 26, 2014 14:02
autor: marcin7x5
Jeżeli zarzuca świece olejem to i o iskrę trudno co ma wpływ na zapłon. Jeżeli to jest na porannym rozruchu tylko lub po dłuższej przerwie to jest duże prawdopodobieństwo, że to właśnie uszczelniaczami spływa olej. Może to tez być wina uszkodzonej "uszczelki" pod pokrywą zaworów.

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

: śr mar 26, 2014 15:11
autor: roman58
Niech silnik nagrzany pochodzi chwilę na wolnych obrotach i po dodaniu gazu jak puści białego dyma to są uszczelniacze na zaworach a jak puszcza lekkiego dyma zawsze to są pierścienie.marcin7x5 napisał;Może to tez być wina uszkodzonej "uszczelki" pod pokrywą zaworów. Na zewnątrz to się może wydostawać ale co ma wspólnego z tym?

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

: czw mar 27, 2014 00:11
autor: dr.house
Odpalanie chyba ogarnięte. Wymieniałem czujnik temperatury na jakiś najtańszy, bo mój nie wskazywał na liczniku temp. Teraz wymieniłem na ori, który nadal nie wskazuje, ale jednak ori i odpala od strzała. Nie dymi, zero falowania, obroty super. Myślicie, że to mogło pomóc, czy nie nastawiać się?

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

: czw mar 27, 2014 10:03
autor: roman58
Czujnik temperatury jest bardzo ważny i może być to do tego doszedł któryś kabel na świecy że miał przebicie,trzeba pojeździć i się okaże.