Remont silnika AKL

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

Remont silnika AKL

Post autor: gatuso_18 » śr lut 26, 2014 22:00

Witam,
jak w temacie mam zamiar zabrac sie za remont silnika w swoim samochodzie, dokladnie chodzi o model 1.6 SR - AKL . Po zakupie okazalo sie ze silnik lubi zjesc troszeczke oleju, z czasem jego apetyt wzrosl do coraz w iekszych ilosci, stad pomyslalem zeby zrobic mu maly remont. Samochod zaczyna mocniej dymic na niebiesko podczas jazdy. Coraz czesciej pojawia sie olej i nagar na 3 swiecy. Na sam koniec pozostaje problem uciekajacego plynu, plyn jest czysty wiec nie powinno byc problemow z jego mieszaniem sie z olejem. Postanowilem zrobic mala naprawe. Zeby zrobic uszczelniacze zapewne trzeba zmienic uszczelniacze zaworowe, jak sciagne glowice to zabrac sie za pierscienie, wyregolowac zawory bo lubily czasem glosniej chodzic przy hamowaniu silnikiem oraz zmienic przy okazji pasem rorzadu.

Jesli moge poradzic sie was, jakie czesci zastosowac. Co polecacie przy okazji sprawdzic, na co uwazac ? Czego nie tykac i zostawic w spokoju :okej:

Wszystkie rady mile widziane


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Remont silnika AKL

Post autor: Fafik258 » śr lut 26, 2014 23:19

gatuso_18 pisze:wyregolowac zawory
Najpierw dowiedzieć się czegoś więcej o budowie swojego silnika :bajer:



Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

Remont silnika AKL

Post autor: gatuso_18 » czw lut 27, 2014 09:23

Nie kazdy siedzi w mechanice :-) to ze ten silnik ma zawory samoregulujace to oznacza ze cos nie tak sie z nim dzieje. Stad chce podratowac silnik, dac mu szczelnosc i moc. Stad pomysl z wymiana uszczeljiaczy, pierscionkow i reszty. W normalnym trybie dalbym mechanikowi i sie nie przejmowal. Z racji ze chce by wszystko bylo ok w samochodzie postanowilem zapytac co kto poleca przy takim remoncie speawdzic. Prawda jest taka ze sciagniecie glowicy nie jest tanie, uszczelka, szlif , robocizna.. Stad pomysl o pierscieniach do wymiany, bo moga uszczelniacze puszczac i przez to kopci ale wole miec pewnosc. Jakim olejem zalac go pozniej na poczatek ? O takie rady glownie chodzi... Wuczytalem by dawac poerscienie jednoczesciowe... Wiadomosci jest wiele ale licza sie potiwrszone i sprawdzone :-). Jakie marki warto kupic zeby nie padly zaeaz, za co noe warto przeplacac.. Itp


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Remont silnika AKL

Post autor: jameess » czw lut 27, 2014 15:31

Chłopie tutaj o tym silniku jest kilka bardzo dłuuuuuugąśnych wątków, poszukaj. Na tema tego silnika już chyba wszystko zostało napisane.
Co do oleju to 5w40 czyli taki jak zaleca producent. Pierścienie oczywiście jednoczęściowe.



Awatar użytkownika
dodek233
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: śr lut 06, 2013 18:17
Lokalizacja: Łańcut

Re: Remont silnika AKL

Post autor: dodek233 » czw lut 27, 2014 18:23

Piszesz troche nie pokoleji:

Na początek sprawdz cisnienie (odpowiednim narzedziem) na poszczególnych cylindrach,dodatkowo proba olejowa i wtedy bedziesz wiedzial czy do roboty jest caly silnik czy jedynie glowica.

Ja osobiscie sam bylem w stanie wykrecic glowice a nawet wymienic pierscienie, i dodam ze nie jestem mechanikiem :bajer:
Troche sprytu doksztalcenia sie na forum no i oczywiscie odpowiednie klucze gwarantuja sukces oraz nabycie doświadczenia. No ale jedni wola sobie sami zrobic ,drudzy natomiast oddaja do mechanika 1300zł i gotowe :).

Zrób pomiar cisnienia na cylindrach i proba olejowa .

A tak z ciekawości czemu chcesz zmieniać pasek rozrządu ?? :kac: Przeciesz jak sciagniesz głowice to nic sie z nim nie dzieje mozna spokojnie go montowac ponownie :bajer:



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Remont silnika AKL

Post autor: JonnyQuest » czw lut 27, 2014 19:50

Można dużo szkód narobić to nie klocki lego (no prawie) :okej:

Tak na szybkiego:
Podstawowa wiedza jak obchodzić się z szklankami, jakie uszczelnienia można smarować a jakie nie można, ogólnie dużo jest haczyków, można się naciąć
Jak chcesz w AKL
gatuso_18 pisze:wyregolowac zawory bo lubily czasem glosniej chodzic
To lepiej się zastanowić ... :los2:

Policz sobie czy się opłaca
Sprzęt: minimum dobry klucz dynamometryczny (żadne profitool, żadne TUV, made in germany za 100zł i wynalazki typu laga z "wychyłomierzem" itp.), nasadka do śrub głowicy,
Sprzęt pomiarowy: średnicówka, śruba mikro, szczelinomierz, miernik ciś. sprę.,
Dodatkowo: mile widziane szczypce do pierścieni, opaska/zacisk na tłok, i ściągacz do zaworów
Wszelakie płyny do usuwania uszczelnień, laku i nagaru, pasty zaworowe, itp.

Najważniejsze są pomiary,
Nic po wymianie pierścieni jak szczelina rowka pierścienia jest wyłudzana jak stara szmata, a tuleja cylindra jajowata z choinką na szczycie ...

Koszty części i sprzętu czasem przewyższają koszty naprawy w zakładzie zajmującym się tylko naprawą silników, gdzie można liczyć na gwarancje fachowo i rzetelnie wykonanej naprawy.
bo z warsztatami jak na loterii, czasem trafią się młodziaki po zawodówce co na warsztatach spali, a czasem zapaleniec który by nie jednego zegarmistrza zaskoczył.
Super tani fachura czasem wymianę pierścieni i uszczelniaczy załatwiają moto doktorem na jeden łyk, śruby potargać trochę no i jakieś stare pierścienie z uszcz. wrzucić do kufra.
Każdy chce remonty robić jak najtaniej i sami sobie jesteśmy winni, ma być Tanio, niski przebieg lalka nie śmigania.

Literatura:
Ogólna dot. naprawy silników spalinowych (tylko nie z czasów PRL-u choć też są dobre bo w nowych nie znajdziesz kilku zapomnianych "patentów")
Zeszyty napraw VW (wiadomo o co chodzi)
A nie google i leszcze wypisujące głupoty :goof:

Łoj! bo popsujesz ! :hmm:
Ostatnio zmieniony czw lut 27, 2014 23:10 przez JonnyQuest, łącznie zmieniany 2 razy.


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
dodek233
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: śr lut 06, 2013 18:17
Lokalizacja: Łańcut

Remont silnika AKL

Post autor: dodek233 » czw lut 27, 2014 20:11

Jonny dobrze piszesz. Niech zrobi pomiary i probe olejowa to podstawa bez tego ciężko jest cokolwiek powiedzieć..

A tak nawiasem mówiąc ja mialem klucze od kuzyna który posiada konkret firmę serwisowa :) także dobre klucze gwarancja sukcesu



Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

Remont silnika AKL

Post autor: gatuso_18 » pt mar 07, 2014 22:15

pomiary robione. Cisnienie ok. I tak wole dac 200 zl za zrobienie pierscini jak bede mial sciagana glowice i wymieniane uszczelnienie walu korbowego. Silnik pojdzie na kawalki. Lepiej dac 200-300 wiecej niz dwa razy zabierac sie do roboty. Auto ma jezdzic i nie brac oliwy :P


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

Remont silnika AKL

Post autor: gatuso_18 » sob mar 08, 2014 02:05

W srode idzie w rece magika :helm: zobaczymy co w srodku zostalo...


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
RysiekAsthmatdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pt sty 31, 2014 12:33
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Remont silnika AKL

Post autor: RysiekAsthmatdi » sob mar 08, 2014 02:23

Szwagier robił remont w audi a3 1.6 16 v + Gaz , też łykała ok litra na 800 km....
- zdjęcie czapki i planowanie - ~100pln,
nowe uszczelniacze - ~50-60pln, śruby głowicy nowe (zalecane, ale teoretycznie da się na starych złożyć, choć tego raczej nikt nie praktykuję) - ~100pln, dotarcie zaworów nie kosztuje praktycznie nic (tyle co pasta i robocizna), no chyba, że chcesz od razu zmieniać prowadnice zaworowe (jeśli są wywalone osiowo, to po jakimś czasie powyciera uszczelniacz i znowu będzie chłeptał oliwę) - jedna prowadnica to +15pln + koszt wprasowania. Dodajmy też nową uszczelkę pod czapkę (100pln), pastę pod pokrywę czapy (30pln). Przy okazji zdjęcia czapy można wymienić pierścienie tłokowe (~100pln za komplet na cztery tłoki) "ja bym zmienił tylko olejowe"
Dolicz kolego płyn chłodniczy oliwę filtr....szfagier zapłacił 1200zł Części+obocizna


W ludziach budzą się ambicje gdy wyprzedza ich auto które przecież "nie powinno" :)
147 KM 323 NM

https://www.youtube.com/watch?v=l5tc_UXLi3w" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

Remont silnika AKL

Post autor: gatuso_18 » sob mar 08, 2014 03:05

Ja tez licze na koszt z rzedu 1200-1400 za calosc. Oliwa jest juz przygotowana. Filtr oleju to grosze. Pierscienie cale 32 zl na tlok firma prima, na forum sporo osob na nich jezdzi ( tylko jednoczesciowe ). Uszczelka tez licze 100-120 erling ( jedna z lepszych i przewaznie Ci co zmieniali uszczelke to ja polecaja ) uszczelniacze 2-2,5


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

Remont silnika AKL

Post autor: gatuso_18 » czw mar 13, 2014 15:45

Wiec silnik rozebrany. Glowica byla potargana zyciem , nagar na zaworach, z czego dwa przyjechane. Glowica poszla do warsztatu zajmujacego sie glowicami. Pierscienie miekkie jak pupa nietoperza, pierscienie Prima Lodz zamowione wraz z panwekami ( jedna byla lekko przytarta ). Teraz pytanie , jedni mowia ze przy wymianie panewek pasuje nowy wal itp. Co wy o tym sadzicie ? W dodatku leci caly rozrzad bo stary nie wiem kiedy byl zmieniany a nie chce ryzykowac ze peknie i cala robota bedzie o dupe rozbic. Uszczelniacze zakupione, uszczelnienia walu rowniez. Teraz poskladac calosc trzeba do kupy. Pompa olejowa do czyszczenia. Pozniej nowy olej na 1 tys km i filtr oleju.

Co do oleju to myslalem czy na poczatek nie zalac go total quartz 9000 5w40 i po tysiacu wymienic na motul dla dobrego smarowania.


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
dodek233
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: śr lut 06, 2013 18:17
Lokalizacja: Łańcut

Remont silnika AKL

Post autor: dodek233 » czw mar 13, 2014 16:03

Gatuso czytając twój post mozna dojsc do wniosku ze twoj silnik byl mega ostro eksploatowany .. W twoim przypadku zaczalbym od szukania uzywanego silnika .. Goły słupek w bdb stanie mozna dostac za 1000zł ..
Ja tylko podpowiadam ci ze ciezko jest potem złozyc taki silnik po takim remoncie zeby chodzil idealnie (wiem to z własnego przypadku 2x robiony silnik po czym został wyrzucony na złom wraz z utopionymi pieniadzami ok 1800zł)
To jest tylko moja wersja a jak ty zrobisz to juz twoja wola :) Powodzenia w remoncie ! :kac:



Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

Remont silnika AKL

Post autor: gatuso_18 » czw mar 13, 2014 16:16

Juz za pozno, czesci zakupione. Teraz czas na poskladanie wszystkiego. Z silnikiem uzywanym to tez jak trafisz . Czytalem wiele opini i przewaznie 1000 zl silnik, 200 przesylka, przekladka 200-300 , nowy olej i plyny. Wyjdzie mnie to samo i mniej wiecej wiem co mam. Samochod kupilem ponizej ceny rynkowej wiec liczylem sie z tym ze cos moze pasc. Zobaczymy co bedzie jak samochod wyjedzie od mechanika. Wiem ze nie puszcza byle jak sprzetu dalej. Od wrzesnia bylem nastawiony na remont. Teraz jest okazja wiec robie. Wymiary cylindrow i reszty sa ok. Stad decyzja o remoncie a nie zakupie nowego ( uzywanego silnika )


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości