Strona 1 z 1

Wypadanie zapłonu cylindra 2

: czw gru 26, 2013 21:44
autor: bart-vw
Witam,
jak to w aucie bywa, przytrafiła się awaria, (do niedawna jedynym minusem mojego samochodu był ten od akumulatora :D ). Niestety nadchodzące święta nie pozwoliły na szybką naprawę samochodu i przełożyłem to na "po świętach". Mianowicie mój problem polega na tym iż, na początku auto (GOLF 4 2003 1.4 Benzyna 55kW) lekko szarpało na 3 biegu przy dodawaniu gazu. Problem ten po pewnym czasie pojawił się na innych biegach oraz odczułem znaczny spadek mocy. W międzyczasie pojawiła się "ulubiona" żółta kontrolka "check engine" - sygnalizowała awarię światłem nieciągłym - po prostu mrugała. Po czym zmieniła się w światło ciągłe, a samochód dość zamulony ale do domu kilka km dojechał. Licząc, że jest to jakaś pierdółka podjechałem przed wigilią do mechanika i po podpięciu pod komputer pokazały się 3 errory z czego dwa pamiętam.
1. Nieciągła praca zaworu odpowietrzającego (bak?)
2. Wypadanie zapłonu cylindra 2.
Chciałem również zaznaczyć iż ten zawór (jeśli znajduje się między zbiornikiem płynu do spryskiwaczy a płynem chłodniczym) bardzo dziwnie pracuje, wydając charakterystyczny dźwięk jakby się ciągle otwierał i zamykał.

Mechanik na szybko stwierdził, że to są świece i/lub przewody WN.
Jak myślicie na ile mógł mieć rację oraz czy mace może jakieś pomysły co to może być ?
Czytałem już setki postów na ten temat, że to MAP sensor sonda Lambda... itp

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Wypadanie zapłonu cylindra 2

: pt gru 27, 2013 16:23
autor: lojzik63
Witaj. Ja miałem też wypadanie zapłonu na jednym cylindrze i wymiana przewodów i świec pomogła. Założyłem komplet z NGK. Zawór, o którym piszesz wydaje mi się, że tak powinien pracować ma on coś wspólnego z odpowietrzaniem u mnie tak „cyka” ;) cały czas.

Wypadanie zapłonu cylindra 2

: pn gru 30, 2013 17:17
autor: bart-vw
Na razie o wymianie świec i cewki z cylindra, na którym był błąd działa jak należy.

Problem rozwiązany.